post

436352755 samatak com 300x200 گلبرگ سرخ زنده باد زندگی شماره شصت و پنجمچند روش ساده برای پولدار شدن

۱- طراحی و نقاشی

این روزها خیلی ها از این طریق کسب درآمد می کنند از طراحی بر روی ناخن گرفته تا طراحی و زیبا سازی انواع خوراکی ها. اگر احساس می کنید هنرمندید از استعدادتان نهایت بهره را ببرید.

۲ – آموزش

شما خیلی کارها ممکن است بلد باشید که بتوانید آن را به دیگران بیاموزید. آموزش یکی از منابع کسب درآمد این روزهاست که خیلی ها از طریق آن به نتیجه می رسند و به اصطلاح کارشان گرفته است.

۳- خدمات

سرعت و عجله این روزها به همراه اقزوده شدن به خانم های شاغل باعث شده خیلی از کارهای خدماتی ساده پول ساز باشند و بسیاری را به ثروت رسانده اند و کار را برای دیگران راحت کرده اند.

۴- ساخت لوازم دست ساز

برای پول در آوردن اصلا لازم نیست کارخانه دار یا تاجر باشید بافتن یک بافت ساده، ساخت یک عروسک و طراحی روی پارچه ام می تواند در آمد زا باشد. برای این کار لازم است ابتدا علایق خودتان را کشف کنید و با تلفیق آن با استعداد هایتان و استفاده اندکی از علم بازاریابی به در آمد زایی برسید.

۵ – خرید کالاهای دست دوم

خرید کالاهای دست دوم و به اصطلاح بازیافتی کار پردرآمدی است اگر چشم تیز بینی داشته باشید و بتوانید با یک نگاه ارزش کالاها را تشخیص دهید.گاهی حتی لازم نیست پولی بپردازید خیلی از مردم برای خلاص شدن از کالاهای قدیمی خود حاضرند به شما پول هم بدهند!

۶ – فروش غیرقابل فروش ها

در نگاه اول تیتر عجیب و خنده داری است اما حقیقت این است که این روزها بشر گرفتار در عصر تکنولوژی و سرعت حاضر است برای خیلی از چیزهایی که پیشتر رایگان بود هزینه کند.محبت چیزی است که خیلی ها خریدارش اند این روزهاتنهایی دشواری این روزهای بشر معاصر است و خیلی ها برای رهایی از آن هزینه می کنند و برخی هم از این راه کسب درآمد می کنند.

۷ – فروش اطلاعات

در اثر ارتباطات قدرت از آن کسی است که اطلاعات دارد و خیلی ها از طریق صرف هزینه های هنگفت اطلاعات می خرند و می کوشند با این راهکار به قدرت برسند.

پس هرچه بیشتر بدانید این امکان وجود دارد که بتوانید با فروش آن ثروتمند شوید.

 

دانستنی هایی درباره چرخ خیاطی

آیا مبل های چرخ خیاطی (میز چرخ خیاطی) با هم تفاوت دارند؟

بله. مبل های چرخ به دوگروه تقسیم می‌شوند. مبل های مخصوص چرخ های بازو آزاد و مبل های مخصوص چرخ های کف تخت. برای خرید مبل چرخ می بایست به نمایندگان مجاز کاچیران در سراسر کشور مراجعه و میز مربوطه را خریداری نمود. همچنین باید توجه داشت که قیمت مبل ها بسته به جنس چوب و یا صندلی دار و بدون صندلی بودن آن متغیر می باشد.

با توجه به این که سوزن های متعدد و با تنوع زیاد در بازار موجود می باشد، فرق بین سوزن های استاندارد و غیراستاندارد را از کجا متوجه شویم؟

سوزن های استاندارد براق ترهستند و طول گودی ایجاد شده پشت سوزن بیشترمی باشد. همچنین مارک سوزن و شماره آن روی خود سوزن حک شده است. سوزن های چرخ خیاطی و گلدوزی دارای گودی پشت سوزن بلندتر و قابلیت اجرای دوخت باعرض تعریف شده را دارند که این مورد در سوزن های معمولی وجود ندارد و گودی شیار، ناچیز و اجرای دوخت، با اختلال و در مواردی باعث خارج شدن نخ از تنظیم مناسب نیز می گردد

سرویس چرخ خیاطی هر چند وقت یک بار لازم است؟

درصورتیکه به طور مداوم از چرخ استفاده نمائیم (میانگین روزی ۲ تا ۴ ساعت) و پس از استفاده، نظافت و پرزگیری صورت گیرد، سالی یکبار می بایست چرخ را سرویس نمائیم. درغیراینصورت، برای چرخ هائی که بیش از این مورد استفاده قرارمی گیرد، بسته به نوع نگهداری، هر شش ماه یکبار این امر لازم و ضروری بنظر می رسد.

کدامیک از قسمت های چرخ را روغنکاری نمائیم؟

قسمت کمپلت ماکو. توجه داشته باشید که غیر از این قسمت، هیچ یک از اجزای دیگر چرخ را نباید روغنکاری کنیم!

مشکل رایج بعدی که عموما برای افراد پیش می آید، پاره شدن نخ است! سوال بعدی ای که وجود دارد این است که علت پاره شدن نخ چیست؟

در خصوص پاره شدن نخ، حالت های زیر ممکن است رخ داده باشد: یکی از رایج ترین این حالات، استفاده از سوزن و نخ نامرغوب است. مورد بعدی، سفت بودن کشش نخ بالا نسبت به نوع پارچه می باشد و گاهی اوقات نیز، اشتباه در نخ کشی چرخ موجب پاره شدن نخ می شود.

یکی از نکات رایجی که عموما برای خیاطان رخ می دهد، جمع شدن نخ و یا گیر کردن آن است. چه نکاتی را درهنگام کار با چرخ خیاطی رعایت کنیم تا هیچ وقت با این مشکل مواجه نشویم؟

اولین نکته ای که باید رعایت نمایید این است که به هنگام نخ کشی، اهرم بالابر پایه حتما درحالت بالا قرار گیرد تا نخ بین دیسک ها و در مسیر مناسب قرارگیرد. همچنین درجه کشش نخ را نسبت به نوع پارچه تنظیم نمایید .نکته ی بعدی این است که هرگز توپی چرخ را برعکس نچرخانید زیرا این عمل باعث جمع شدن نخ درکمپلت و درنهایت گیرکردن چرخ می‌شود. در آخر هم دقت داشته باشید توپی به سمت خودمان چرخانده شود و هیچ وقت دوخت بدون پارچه انجام ندهیم

جمع شدن نخ زیر پارچه به چه دلیل است و چه کاری باید انجام داد تا با چنین مشکلی مواجه نشویم؟

جمع شدن نخ زیر پارچه در دو حالت ممکن است رخ دهد. حالت نخست، سفت بودن کشش نخ ماکو می باشد. در این حالت می بایست پیچ روی ماکو را شل کنیم. مورد دوم هم شل بودن کشش نخ بالا نسبت به نوع دوخت می باشد.

هر چند وقت یک بار چرخ را روغنکاری کنیم ؟

معمولا پس از هر۶ تا ۸ ساعت کار مداوم با چرخ، باید آنرا روغنکاری نمود. همچنین در صورت عدم استفاده از چرخ به صورت طولانی مدت نیز ابتدا آنرا نظافت و سپس روغنکاری نمائید تا چرخ برای استفاده بعدی آماده به کار باشد

کیفیت نخ چه تاثیری در کارکرد چرخ خیاطی دارد؟

کیفیت پایین نخ موجب عدم دوخت مناسب، پرزگرفتن بین دیسک های کشش نخ و اختلال عملکرد آن، جمع شدن پرز در قسمت ماکوکمپلتی و عدم اجرای مناسب دوخت می شود. به همین خاطر بهتر است همیشه از نخ یکنواخت وبدون پرز استفاده گردد

برای خیاطی طولانی مدت و استفاده از چرخ خیاطی در مزون ها و یا انجام سفارشات، چه چرخی مناسب تر است؟

از هر دو گروه چرخ‌های نیولایف و یاسمین می توان استفاده کرد. ولی ترجیحا چرخ‌های نیولایف برای کارهای حرفه ای تر گلدوزی و مزون بیشتر توصیه می‌گردد. زیرا این چرخ ها دارای گردونه عرض زیگزاک، سوزن نخ کن، کمپلتی تمام دورصنعتی و سیستم DFT مناسب برای ضخیم دوزی و حریر دوزی می‌باشند.

در انتها اگر تفاوت چرخ های کف تخت و بازو آزاد چیست؟

چرخ های مدل بازوآزاد دارای بازوئی متحرک است که برای دوخت‌های حلقوی، مانند دوخت سرآستین مناسب است و این چرخ ها دارای درب می باشند. چرخ های کف تخت نیز دارای میز اضافه شونده می باشند که برای دوخت‌های با وسعت بیشتر کاربرد دارد و این چرخ ها، دارای درب و جعبه می باشند

 

راهنمای انتخاب و خرید کلید و پریز برق برای ساختمان

در یک ساختمان مهندسی ساز کلید و پریز برق مهم هستند تا جایی که سلامت افرادی که در این خانه قرار است زندگی کنند و با برق سر و کار داشته باشند را کلید و پریزها باید تامین کنند. کلید و پریز های امروز قابلیت های زیادی دارند، مجهز به سیستم کنترل از راه دور هستند یا حتی بعضی کلید ها به صورت لمسی عمل می کنند و طراحی ظاهری آنها هم زیباتر است.

روشنایی از ابتدای خلقت تا کنون یکی از مهم ترین نیازهای انسان بوده و هست و همین طور تمامی ابزارهایی که برای روشنایی به کار می روند به اندازه خود منبع نور دارای اهمیت هستند و باید از بهترین نوع آن استفاده شود.

کلید و پریز یکی از آشناترین تجهیزات انتقال دهنده انرژی برق به محیط ما هستند و شاید اگر این دو قطعه با ارزش نبودند، ما اینقدر آسان به منبع برق دسترسی پیدا نمی کردیم، ضمن اینکه به وسیله این رابط های الکتریکی ایمنی استفاده از برق به حداکثر می رسد.

در گذشته کلیدها در انواع محدودی در بازار موجود و فقط از لحاظ ظاهری تفاوت های اندکی با هم داشتند، مثلا ممکن بود در طراحی کلید پهن یا باریک بودن آن مد نظر قرار گیرد یا پریز ها هم همین طور، پریز های قدیمی بیشتر از نوع تخت بودند که دو شاخه در آن ها فرو می رفت، اما در حال حاضر اکثرا پریزها را با یک گودی گرد می سازند تا به شکل قالبی دوشاخه در آن جای می گیرد.

کلید و پریز های امروز قابلیت های زیادی دارند، مجهز به سیستم کنترل از راه دور هستند یا حتی بعضی کلید ها به صورت لمسی عمل می کنند و طراحی ظاهری آنها هم زیباتر است. کلید های جدید نصب راحت تری دارند و نیازی به پیچ و مهره هم ندارند و به خاطر مکانیزم فنری پشتشان به راحتی در عمق دیوار قرار می گیرند و سیم پیچی های آنها در قسمت پشت کار است و معمولا به صورت یک مجموعه و در یک نقشه برق معین کلید و پریزها نصب می شوند.

پریزها هم تنوع بیشتری نسبت به گذشته دارند و به علاوه یک پریز می تواند در عین حال چندین کاربرد داشته باشد و تبدیل به ورودی های دیگری شود، مثلا پریز یک فیشه به دو فیشه تبدیل می شود. از دیگر مزایای محصولات جدید کلید و پریز استفاده از پلی امید های نسوز برای جلوگیری از اشتعال است و هم چنین دارای حلقه ای فنری در گلوگاه سوراخ های پریز جهت جلوگیری از تغییر شکل محل ورود دوشاخه و ایجاد جرقه و احتراق می باشد.

در قسمت داخلی پریزها اتصالات مغزی داخلی پریز یک درپوش پلاستیکی شیشه ای جهت محافظت از خطر برق گرفتگی تعبیه شده تا نصاب با خیال راحت بتواند پریزها را نصب کند. در گذشته کلید پریزها فقط در رنگ های سفید و کرم موجود بود و تنوع کمی داشت، اما امروزه انواع رنگ ها و طرح ها در کلید پریزها مشاهده می شود و شما باید دقت کنید که کلید و پریزی که تهیه می کنید از پلاستیک مرغوبی ساخته شده باشد تا نشکند و پوسیده نشود، چرا که اگر جنس پلاستیک ان مرغوب نباشد، حتی ممکن است هنگام نصب بشکند و خرد شود.

از نظر ظاهری کلید های جدید شکل های مربع، مستطیل و دایره ای جالبی دارند و اطراف پل متحرک کلید هم طراحی های بی نظیری انجام می دهند که می تواند با طراحی کاغذ دیواری اتاق نشمین شما متناست شود. از قابلیت های کلید های مدرن می توانیم به روشن شدن به وسیله چشمی اشاره کنیم؛ یعنی با حرکت دادن دستتان روبه روی چشمی کوچک کلید برق روشن می شود یا کلیدهایی که عبور افراد را تشخیص داده و چراغ آن ها روشن می شود، بعضی از این کلید ها قابلیت تنظیم میزان نور را با توجه به میزان روشنایی محیط دارند و بعضی از آنها هم میزان دمای محیط را سنجیده و در صورت افزایش دما نور را کم می کنند تا دما کاهش یابد.

پریز های جدید با انواع ورودی ها دسترسی شما را به مرکز اطلاعات و تلفن و اینترنت و انواع ورودی های داده ها آسان می کند. بعضی از کلید های مدرن به این صورت تنظیم می شوند که روی هر کلید برای یک اتاق قسمت های مشخصی را می توانید تعریف کنید؛ مثلا یک کلید چهار بخشی که یک قسمت آن به چراغ بالای تخت مربوط می شود یک قسمت آن چراغ بالای در ورودی و… را به همین شکل تنظیم کنید تا تنها با استفاده از نزیک ترین کلیدی که در اطاقتان هست بتوانید نور تمام اتاق را تنظیم کنید.

کلید های تایمری هم که کاربردشان بیشتر در محل هایی چون مسیر راه پله حیاط یا پشت بام است که نباید چراغ دائما روشن بماند در زمان های مختلفی قابل تنظیم هستند و با توجه به نیاز شما از روی دستگاه تایمری که به آن متصل می شوند تنظیم می گردد. یکی از مکان هایی که شما می توانید یک گستره عظیم از انواع و اقسام کلید ها و پریز های ایرانی و خارجی را مشاهده و خریداری کنید مرکز روشنایی تهران یعنی خیابان لاله زار است. در حال حاضر علاوه بر محصولات ایرانی مرغوب در بازار انواع متعددی از کشورهای آلمان و ترکیه در بازار موجود است .

 

کاربردهای مفید جوش شیرین یا بی کربنات سدیم

  1. برای ترد کردن گوشت میتوانید اندکی جوش شیرین را روی گوشت پاشیده و گوشت را برای چند ساعت درون یخچال قرار دهید. سپس گوشت را کاملا آب بکشید.
  2. برای کاهش نفخ شکم پس از مصرف لوبیا میتوانید لوبیا را در مخلوط آب و جوش شیرین برای چند ساعت قرار دهید تا خیس بخورد.
  3. برای رفع تلخی چای هنگام دم کردن چای اندکی جوش شیرین درون آن بریزید.
  4. همیشه درون ماشین لباسشویی خود ۱/۲ فنجان جوش شیرین اضافه کنید. جوش شیرین لباسها را خوشبو و نرم میسازد. جوش شیرین یک لکه بر، بو زدا و نرم کننده طبیعی لباسهاست.
  5. خمیر حاصل از ترکیب نمک، جوش شیرین و آب یک شوینده عمومی خیلی موثر است.
  6. برای تمیز کردن ماهی تابه های ته گرفته خمیری از جوش شیرین تهیه و روی ته گرفتگی ماهی تابه قرار دهید تا ۷ ساعت بماند.
  7. از سودا میتوان برای جلا دادن و صیقلی کردن برخی فلزات مانند ظروف سیلور(نقره) و یا استیل زنگ نزن نیز استفاده کرد. کافیست با یک پارچه نرم و مرطوب توسط جوش شیرین ظروف را پرداخت کنید.
  8. جوش شیرین یک قارچ کش طبیعی ست.
  9. چنانچه دچار التهاب و عفونت مهبلی شدید جوش شیرین را در آب وان حمام مخلوط کرده و در آن قرار گیرید.
  10. برای رفع سوزش معده نصف قاشق چای خوری جوش شیرین را درون یک نصف لیوان آب مخلوط کرده و بنوشید. جوش شیرین اسید معده را خنثی کرده و بعنوان یک آنتی اسید طبیعی عمل میکند.
  11. از جوش شیرین بعنوان یک دهان شوی خانگی و ارزان قیمت سود برید. دو قاشق چای خوری جوش شیرین را با نصف لیوان آب مخلوط کرده و دهان خود را با آن غر غره کنید.
  12. برای التیام آفتاب سوختگی پوست بمدت نیم ساعت درون وان حمام که در آب آن جوش شیرین مخلوط گردیده بروید.
  13. عوض پودر بچه میتوان از جوش شیرین استفاده کرد چرا که خاصیت رطوبت گیری آن بیشتر است.
  14. برای التیام سوختگیهای خفیف پوست از جوش شیرین استفاده کنید. یک خمیر غلیظ از جوش شیرین و آب تهیه کرده روی محل سوختگی قرار دهید و بگذارید تا خشک شود.
  15. برای گرفتن و حذف بوی داخل یخچال و یا فریزر جوش شیرین را درون یک ظرف سر باز ریخته و درون یخچال قرار دهید. جوش شیرین را هر ۲ ماه یکبار تجدید کنید.
  16. برای نابود کردن کک های فرش به نسبت مساوی نمک و جو ش شیرین را با هم ترکیب کرده و روی فرش بپاشید و ۲۴ ساعت بگذارید بماند. روز بعد فرش را با جارو برقی کاملا از جوش شیرین و نمک پاک کند. البته این کار را در روزهای بارانی و یا در مناطق مرطوب انجام ندهید.
  17. برای خلاص شدن از شر مورچه ها نیز کافیست در مسیر حرکت آنها جوش شیرین بپاشید.
  18. برای باز گرفتن و رفع گرفتگی سینک آشپزخانه و یا هر لوله ای کافیست ۱/۴ فنجان جوش شیرین را با نمک ترکیب کرده و درون آنها بریزید و سپس آب جوش روی آن خالی کنید.
  19. جوش شیرین را درون یک کیسه کوچک مانند کیسه چای کیسه ای قرار داده و آن را درون کمد، دراور و گنجه لباس قرار دهید تا به عنوان رطوبت گیر از لباسهای شما محافظت کند.
  20. برای رفع بو و رطوبت پا اندکی جوش شیرین درون کفش بپاشید.
  21. پیش از شستن سگ و یا گربه ی خانگی خود چند ساعت پیش از استحمام کردن روی سطح بدن آنها جوش شیرین بپاشید. این کار بوی نامطبوع و ککهای بدن آنها را از میان میبرد. البته هنگام استحمام، حیوانات خانگی خود را کاملا بشویید تا جوش شیرین روی بدن انها باقی نماند.
  22. برای خوشبو کردن دهان میتوانید آدامس را مرطوب کرده و در جوش شیرین فرو برید و سپس آن را بجوید.
  23. برای از بین بردن بوی نامطبوع دستها پس از آشپزی و غیره… دستهای خود را با آب و جوش شیرین شستشو دهید.
  24. برای التیام جوش صورت نیز میتوان از جوش شیرین استفاده کرد. با مخلوط جوش شیرین و آب یک خمیر تهیه کنید و روی جوش بمالید و بگذارید ۱۵-۱۰ دقیقه بماند تا خشک شود. همچنین از این خمیر میتوان بعنوان یک ساینده ملایم صورت نیز استفاده کرد.
  25. از جوش شیرین بعنوان یک کاندیشنر مو نیز میتوان سود برد. کافیست ۲ قاشق سوپخوری جوش شیرین را با یک قاشق چایخوری شامپو مخلوط کنید و با آن سر خود را بشویید. جوش شیرین موها را روشنتر و درخشنده تر کرده و چربی آن را کاهش میدهد.
  26. برای شستن و تمیز کردن برس و شانه های خود ابتدا آب درون ماهی تابه ریخته بگذارید بجوش آید سپس یک فنجان جوش شیرین به آن اضافه کنید. سپس برس و شانه خود را بمدت ۱۰ دقیقه درون ماهی تابه بجوشانید. سپس زیر آب داغ گرفته و آنها را آب بکشید. البته مراقب باشید که آب جوش شانه و برس شما را ذوب نکند.
  27. برای رفع بوی بد دهان پس از مصرف سیر، پیاز و یا فلفل میتوانید ۱۰/۱ قاشق چایخوری جوش شیرین و اندکی آب دهانتان را شستشو دهید. جوش شیرین بوی بد دهان را خنثی میکند.
  28. برای سفید تر شدن دندانهایتان مسواک تر خود را درون جوش شیرین فرو برید سپس با آن دندانهایتان را مسواک بزیند. همچنین میتوانید روی خمیر دندان اندکی جوش شیرین بپاشید و سپس دندانها را مسواک بزنید. جوش شیرین یک سفید کننده دندان طبیعی ست.
  29. برای التیام تبخال و هر گونه زخم داخل دهان نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید.
  30. برای ریکس کردن و رفع بوی بد پا نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را درون یک تشت آب داغ مخلوط کرده و پا ها را با آن بشویید.
  31. برای شستشوی دندانهای مصنوعی مخلوط رقیقی از آب و جوش شیرین تهیه کرده و دندانهای مصنوعی را در مدت شب درون آن قرار دهید.
  32. در دستگاه بخور خود جوش شیرین بریزید تا هم گرفتگی بینی شما رفع گردد و هم بوهای نامطبوع منزلتان گرفته شود.
  33. با پاشیدن جوش شیرین به روی مواد شعله ور می تـوان آتش را فرو نشاند.
  34. از مـخلوط جوش شیرین و آب برای شستن میوه ها و سبزیجات استفاده کنید.
  35. جوش شیرین خارش و سوزش گزش پشه، زنبور و سایر حشرات را تسکین میدهد. با مخلوط آب و جوش شیرین یک خمیر غلیظ تهیه کنید و برای چند دقیقه بروی محل گزیدگی قرار دهید.
  36. جوش شیرین واکنشهای آلرژیک پوست مانند کهیر را التیام میبخشد. کافیست درون آب وان حمام ۲ فنجان جوش شیرین اضافه کنید.
  37. برای کاهش تب و یا خنک کردن بدن نیز میتوانید از جوش شیرین استفاده کنید. کافیست در آب وان حمام ۲ فنجان جوش شیرین مخلوط کنید.

 

راهنمای جامع برای خرید مناسب ترین نوع ساید بای ساید

ظاهر

معمولا سایدبای ساید‌ها در ۳ رنگ استیل، سفید و تیتانیوم تولید می‌شوند. هرچند در بین مدل‌های چند برند مدل‌های طرح دار و فانتزی هم پیدا می‌شوند اما از آنجا که بیشتر لوازم آشپزخانه با این ۳ رنگ هماهنگ می‌شوند، خرید مدل‌های طرح دار را پیشنهاد نمی‌کنیم. بعد از رنگ بهتر است به قابلیت‌های رویه خارجی دستگاه دقت کنید که ضد ضربه یا ضد لک باشند و اثر انگشت روی آن‌ها باقی نماند. در بازار ایران مدل‌هایی را پیدا می‌کنید که برای زیبا ترشدن ظاهرشان، LCD‌های کوچکی روی در یا بار خانگیشان قرار داده شده است.

مصرف انرژی

تا همین چند وقت پیش برچسب انرژی مرجع قابل اعتمادی برای کسب اطلاعات در مورد میزان مصرف انرژی محسوب می‌شد اما حالا آن‌ها کمی به قر و قمیش‌های مرسوم تبلیغاتی آلوده شده‌اند. تولیدکننده‌ها می‌گویند هر نسل از یخچال‌ها نسبت به مدل قبلی خود چند درصد کمتر برق مصرف می‌کنند ولی صحت این ادعا برای خریدار چندان مشخص نیست. طعنه آمیز است اگر بدانید دیگر یخچالی پیدا نمی‌کنید که روی آن برچسب انرژی کمتر از A خورده باشد! تنها کاری که تولیدکننده‌ها انجام داده‌اند و بابت آن خاطرمان آسوده است وجود دو موتور مجزا برای یخچال و فریزر است. به این ترتیب موتور دستگاه فشار کمتری را تحمل می‌کند و تنها در مواقعی که نیاز دارد به حداکثر قدرت خود می‌رسد. تقریبا تمام سایدبای سایدهای جدید با این موتور کم اشت‌ها به بازار عرضه شده‌اند.

فریزر

انتخاب گنجایش فریزر به مصرف و نیاز هر خانواده بستگی دارد اما فریزر‌هایی که در بالا یا پایین بدنه قرار می‌گیرند، فضای بزرگتری دارند. البته فریزر‌های بالای بدنه دسترسی سختی دارند و چون ۲ طبقه بیشتر ندارند، دسته بندی مواد غذایی در آن‌ها سخت‌تر است اما فریزر‌هایی که در پایین بدنه قرار می‌گیرند، گنجایش بیشتری دارند و مواد غذایی بیشتری در آن‌ها جا می‌گیرد اما از آنجا که عمق زیاد و طبقه بندی کمی دارند، استفاده از آن‌ها کار چندان راحتی نیست.

بدنه

قرار دادن ۲، ۳ یا ۴ در برای ساید بای سایدها بیشتر برای راحت ترشدن استفاده آنهاست اما نمی‌توان جنبه ظاهری و زیبایی آن را هم ندیده گرفت. اگر خانواده پرجمعیتی هستید یا در یخچال را زیاد باز و بسته می‌کنید، بهتر است مدل‌هایی را انتخاب کنید که بار خانگی داشته باشند. اگر دستگیره‌های یخچال به صورت یک تکه و متصل به بدنه طراحی شده باشند، استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر خواهد بود. زمانی که در یخچال را باز و بسته می‌کنید، دقت کنید لاستیک‌های دور در کیفیت و چسبندگی کافی داشته باشند چون این لاستیک‌ها معمولا جزو اولین قسمت‌های یخچال‌های سایدبای ساید هستند که احتیاج به تعمیر پیدا می‌کنند.

مدل‌های قدیمی دارای سیستم خنک کنندگی‌ای بودند که به موتور یخچال فشار زیادی وارد می‌کرد و بازده نسبتا کمی هم داشتند اما از ۷ سال پیش، مدل‌هایی با دو سیستم خنک کنندگی جداگانه با قابلیت تنظیم دما به بازار وارد شد. این مدل‌ها با اینکه نسبت به بقیه یخچال‌ها کمی مصرف برق را بالا‌تر می‌برند، کارکردی کاملا بهینه دارند و باعث طول عمر بیشتر موتور می‌شوند. مدل‌های جدید‌تر که از ۲ یا ۳ سال پیش به بازار عرضه شدند هم محفظه صفر درجه دارند که قابلیت تنظیم جداگانه دارد و برای نگهداری طولانی‌تر و بهتر مواد غذایی حساس مناسب هستند.

فضای داخلی

طبقات داخلی یخچال باید قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشند تا بتوان راحت و بر حسب نیاز از آن‌ها استفاده کرد. عرض طبقه‌های مدل‌های سه در هم معمولا بیشتر از سایر مدل هاست و به شما این امکان را می‌دهد تا ظروف بزرگ و پهن را هم در یخچال قرار دهید. محفظه مخصوص شیشه هم به استفاده بهینه از فضای داخلی کمک می‌کند. نکته دیگر اینکه محفظه بطری و یخساز بخشی از فضای داخلی را اشغال می‌کنند پس زمان خرید حتما به این نکته توجه کنید که فضای داخلی مناسب نیاز و استفاده شما باشد.

 

اصول صحبت کردن و مراوده با همسر

بیشتر دعواها در زندگی زناشویی به خاطر این است که زوجین نمی دانند که چگونه با یکدیگر صحبت کنند و با شاخ شانه کشیدن برای یکدیگر اوقاتی ناسالم را برای خود رقم می زنند. مراوده و صحبت کلامی زوجین، اولین ارتباطی است که باهم دارند، وجود یک گفتگوی سالم، درک افراد را برای یکدیگر آسان می سازد و دل ها را به هم بیش از پیش نزدیک می کند.در مقاله زیر، انواع ارتباط یا مراوده ناسالم همسران را بررسی می کنیم.

مراوده متقارن

یکی از الگوهای مراوده طراحی شده، روابط متقارن است. در این گونه روابط، طرفین رفتار یکدیگر را آیینه وار منعکس می کنند. اگر نفر اول فخرفروشی کند، نفر دوم بیشتر فخر می فروشد که باعث می گردد اولی باز هم بیشتر لاف بزند و به این ترتیب بازی یک شخص برتر را ادامه می دهند. در این مدل گفتگو، زوجین هر کدام به عنوان «سنگ یک من» عمل کرده و خود را برتر دانسته و سعی می کند از طرف مقابلش کم نیاورد، آن قدر ستیزه جویی را ادامه می دهند که به فرزندانشان آسیب می رسد.

مراوده متناقض

مراوده ای است که در یک زمان، در دو جهت مخالف و از لحاظ درونی ناهماهنگ حرکت می کند. هر چند مراوده متناقض یک جنبه تعامل هر خانواده بوده و در اندازه های متعادل، قابل تحمل است. در مواقع بحرانی به عنوان یک روش مشخص برخورد با تعارض، یا یک مدل اساسی پرورش کودک به کار می رود که می تواند به تعاملات متقابل مرضی منجر شود. اگر کسی سرش را از روزنامه بر ندارد و ادعا کند که به آنچه شخصی می گوید توجه می کند، دو پیام مخالف همدیگر و متناقض را ابلاغ می کند و شخص دیگر را درباره اینکه چگونه باید عمل کند، دچار گیجی و سر درگمی می کنند.

این عمل هر حرکت عاقلانه ای که در پاسخ به آن شخص صورت بگیرد، ناچاراً غلط می باشد و به افزایش ناکامی منجر خواهد شد. ارتباطات پوشنده از تعارض جلوگیری نمی کنند، بلکه بر روی این که کلاً تعارض راجع به چیست؟ پرده می کشد و در واقع، پاک کردن صورت مساله است. وقتی شوهری خشمگین و عصبانی، عصبانیت خود را از همسرش پنهان کند و ادعا کند که خسته است! یک مراوده پوشیدگی ایجاد کرده است که از ترس بدتر شدن روابط و اجتناب از تعارض بیشتر تنها تعارض درونی بیشتری را برای خود ایجاد کرده است

مراوده ناسالم

مراوده و ارتباطی است که از عدم وجود توجه مشترک، عدم وجود تمرکز و… برخوردار بوده و در آن از ارتباط کلامی و مولفه های غیرکلامی بهره نمی گیرد.

از عمده ترین مراودات ناسالم، مراوده متناقض می باشد.

مراوده نمایشی یا پوشیدگی

پنهان سازی مفهومی است که در ارتباط تنگاتنگ با مفهوم دو سویه است. توصیف این که برخی از خانواده ها، چگونه با نگرش های متناقض و متعارض با گیج کردن، مبهم ساختن یا پنهان کردن آنچه بین اعضاء می گذرد، برخورد می کند، به کار برده شده است. ارتباطات پوشنده از تعارض جلوگیری نمی کنند، بلکه بر روی این که کلاً تعارض راجع به چیست؟ پرده می کشد و در واقع، پاک کردن صورت مساله است.

وقتی شوهری خشمگین و عصبانی، عصبانیت خود را از همسرش پنهان کند و ادعا کند که خسته است! یک مراوده پوشیدگی ایجاد کرده است که از ترس بدتر شدن روابط و اجتناب از تعارض بیشتر تنها تعارض درونی بیشتری را برای خود ایجاد کرده است. وظیفه اصلی پنهان کردن، نگهداری وضعیت موجود است. زمانی که یک یا چند نفر از اعضای خانواده با بیان احساسات و عواطف وضعیت موجود خانواده را به خطر می اندازند، مراوده پوشیدگی به کار می افتد. فرزندی که حق ندارد از خوشبخت نبودن شکایت کند و حق ندارد این گونه احساس کند، مصداق بارزی از این گونه مراوده به شمار می رود.

روابط مکمل

رابطه ای مکمل خوانده می شود که در آن روابط، یکی از طرفین، رفتار طرف دیگر را تکمیل کنند، یعنی اگر اول با جرأت است، دومی فرمانبردار بشود که سبب می شود که اولی به جرأت نشان دادن بیشتر تشویق شود و فرمانبرداری بیشتری از دومی طلب می کند و به همین ترتیب به دلیل عدم وجود بازخورد، رفتار صحیح یا غلط هر کدام، تقویت می گردد. روابط متقارن و مکمل، در زندگی اکثر خانواده ها وجود دارد ولی در شرایط معمولی مرضی محسوب نمی شوند. هر یک از این الگوها در معرض این خطر است که از کنترل خارج شوند.

مثلاً روابط متقارن می تواند یک مکالمه را به یک تبادل زشت تبدیل کند به طوری که هر یک از طرفین را از لحاظ جسمانی و عاطفی درمانده کند. یک رابطه مکمل می تواند آدم مستبدی را مستبدتر و مطیعی را مطیع تر گرداند. این چند مراوده، از جمله روابط ناسالم زن و شوهر است، پس اگر هر کدام از زوجین، این رفتارها را سرلوحه خویش قرار داده، بداند که:این ره که تو می روی به ترکستان است…

 

۳ نکته مهم در هنگام انتخاب و خرید اسباب بازی

  1. رابطه سن و اسباب بازی

تا ۲ سالگی باید بیشتر اسباب بازی هایی استفاده شود که تحریک حسی و حرکتی برای بچه ها ایجاد کند. به طور مثال، جغجغه موجب تحریک سیستم شنوایی کودک می شود یا اسباب بازی های رنگی که بالای تخت کودک نصب می شود، قدرت بینایی کودک را تحریک می کند. اما در عین حال باید امن باشد. امن یعنی این که تیز و برنده نباشد و رنگ و جنسش طوری باشد که آسیب های فیزیکی و مسمومیت ایجاد نکند. برای بچه های دو سال به بالا هم، اسباب بازی هایی بهتر هستند که در تقویت خلاقیت، مهارت حل مسئله و تمرین برای ایفای نقش های دوران بزرگسالی نقش داشته باشند به طور مثال لگو یا جورچین.

  1. انتخاب اسباب بازی متناسب با جنسیت

وقتی برای یک دختربچه عروسک می خریم او را به طرف پذیرفتن نقش های متناسب با جنسیتش راهنمایی می کنیم. او در بازی با عروسک خود رفتار بزرگ ترها را تقلید می کند، می گوید عروسکم سردش شد، گرسنه شد یا خوابش می آید، باید به او شیر بدهم یا او را بخوابانم. او در این بازی به نوعی نقش مادری را تجربه می کند، نقشی که او قرار است در آینده در زندگی واقعی ایفا کند. پس نباید برای یک پسربچه عروسک بخریم چون نمی خواهیم در آینده مردی شود که نقش مادری را ایفا کند!

  1. توجه به آموزشی بودن اسباب بازی ها

در خرید اسباب بازی باید به جنبه های آموزشی توجه کرد چرا که اسباب بازی هایی که هیچ جنبه آموزشی ندارند، به تخلیه هیجانات کودک کمک نمی کنند و موجب ارتباط او با دیگران نمی شوند؛ به طور مثال، ماشین کنترلی را درنظر بگیرید. این اسباب بازی خیلی به تقویت خلاقیت کودک کمک نمی کند و جنبه آموزشی چندانی ندارد. با این حال، ممکن است اگر بچه این اسباب بازی را نداشته باشد با خودش فکر کند که چرا دیگران دارند و او ندارد و یا دلش بخواهد بداند ماشین کنترلی چطور کار می کند.

۷ مرحله برای آسان تر شدن خانه تکانی

این روزها که کمتر کسی به صورت تمام وقت در خانه است و کار نظافت باید تدریجی انجام شود، هیچ چیز بهتر از یک روش خوب و برنامه ریزی شده به کمک ما نمی آید. روند داشتن خانه ای تمیز، بدون نگرانی و تشویش در طی ۷ مرحله به انجام میرسد:

  1. از همین حالا شروع کنید

خانه تکانی شب عید، از کارهاییست که برخلاف اسمش نباید “شب عید” انجام شود، بلکه باید از مدتها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. علاوه بر کار نظافت، کارهای دیگری هم هست که باید از حالا تا آخر تعطیلات نوروزی انجام شوند: تهیه هدیه، تهیه، نوشتن و ارسال کارت تبریک، شیرینی پزی خرید خوراکیها و در کل “خرید شب عید” و پذیرایی از مهمانها.

خوب حالا چطور برای خانه تکانی وقت بگذاریم؟ در حقیقت، داشتن خانه ای نظیف در طی تعطیلات ، به خصوص اگر از روش صحیحی استفاده کنید، ساده تر از چیزیست که تصور میکنید. مرحله اول؟ خانه تکانی را قبل از دوران پر تنش آخر فصل انجام دهید. به این ترتیب کار را بدون عجله و فشار روحی انجام میدهید و به اندازه کافی برای پروژه های وقت گیری مانند تغییر دکوراسیون یا برق انداختن لوازم فلزی زمان خواهید داشت.

  1. فهرستی تهیه کنید و آن را دو مرتبه چک کنید

قبل از اینکه شروع کنید، فهرستی از تمام چیزهایی که باید تمیز شوند تهیه کنید. کارها را بر اساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید. به این ترتیب میتوانید بسته به زمان لازم برای هر کار، حتی از زمانهای اضافه بسیار کوتاه مانند پخش آگهی در تلویزیون نیز استفاده کنید و مثلا چند تکه لباس را در ماشین لباسشویی بریزید. هنگامی که به تدریج هر مورد موجود در فهرست را علامت میزنید، حس بسیار خوبی به شما دست میدهد و احتمال اینکه کارتان را تمام و کمال انجام دهید بسیار بیشتر خواهد بود.

  1. کمی اینجا و کمی آنجا

برای داشتن خانه ای تمیز و درخشان، نباید لزوما زمان ممتد زیادی در اختیار داشته باشید. در حقیقت، خواهید دید که اختصاص دادن ۳۰ دقیقه در روز به کار نظافت، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت. برای مرتب کردن لوازم و خرده ریزها، یک زمان ثابت مانند قبل از خواب یا قبل از صبحانه را کنار بگذارید در این فاصله میتوانید به نظافت هم بپردازید، مثلا بعد از دوش صبحگاهی آینه حمام را تمیز کنید و یا کف وان را با کمی پودر یا مایع مخصوص برق بیاندازید.

  1. گاهی میانبر زدن اشکالی ندارد

اگر تا اینجا هر توصیه ای را به جز مورد اول عملی کرده و یا به هر علت دیگر وقت کم آورده اید، نگران نشوید. بخشهای اساسی و بیرونی خانه مانند پرده ها، فرش و مبلمان را تمیز کرده و نظافت داخل کمدها، کابینتها و قسمتهای “مخفی” را به مدتی بعد موکول کنید، اما فراموشش نکنید!

  1. همه کارها را به تنهایی انجام ندهید

این عید، تنها عید شما نیست و تنها دوستان و خانواده شما به منزلتان نمی آیند، پس نباید تمام نظافت آنرا به تنهایی بر عهده بگیرید. در هر هفته زمان خاصی را برای نظافت اختصاص داده و کارها را با فرزندان و همسر خود تقسیم کنید. از بچه ها بخواهید که تختهای خود را مرتب کرده، اسباب بازیها و لوازم دیگر خود را جمع کرده و پس از گردگیری قفسه ها، سرجای خود بگذارند. این کار نه تنها باری از دوش شما برمیدارد، بلکه عادات خوبی به فرزندان شما می آموزد.

  1. کارها را ساده کنید

گاهی تمیز کردن دور و اطراف یک شیء اضافه راحت تر از دور انداختن آن به نظر میرسد، اما این روش در دراز مدت کارساز نخواهد بود. با کمی نظم و ترتیب، خرده ریزها را کاهش دهید. خود را از شر هر لباسی که دیگر اندازه تان نیست یا بیش از دوسال است آنرا نپوشیده اید راحت کنید. هر قطعه پوشاک یا شیء ناقص مانند لنگه جوراب، لنگه گوشواره بدلی، ظروف شکسته ای که دوباره چسبانده شده و… را دور بیاندازید. تهیه لوازمی مانند جا کلیدی، جا کفشی و در کل وسایلی که موجب مرتب شدن خرده ریزها میشوند را در دستور کار خود قرار دهید.

  1. خوش بگذرانید

نظافت لزوما معادل با کار سخت نیست، یک موسیقی خوب یا یک برنامه رادیویی خوب و مفید میتواند شما را با اشتیاق بیشتری به تحرک وادارد. برای خود انگیزه هایی پیدا کنید و به خود قول دهید که اگر کارهای روزانه را مطابق برنامه انجام دادید، به خود جایزه ای خواهید داد. این جایزه میتواند چیزی ساده اما دلپذیر مانند یک حمام طولانی، صرف چای و شیرینی با خانواده یا تماشای یک برنامه خوب تلویزیونی باشد.

 

قبل از خرید ماهی قرمز به این نکات توجه کنید

همه ساله با فرارسیدن عید باستانی نوروز مردم ایران اقدام به خرید ماهی قرمز می کنند. ما در این مجموعه با هدف سلامت افراد جامعه نکاتی مهم را که قبل از خرید ماهی قرمز باید بدانید برای شما بازدید کننده عزیز گردآوری کرده است.

نکات ایمنی:

۱- افراد حساس ودارای سوابق آلرژی به هنگام تماس با ماهی از دستکش استفاده کنند.

۲- همه افرادی که با ماهی یا آب تنگ تماس دارند باید بلافاصله دست های خود را با آب و صابون به دقت بشویند.

۳- از دست زدن کودکان به ماهیان جلوگیری نموده و آموزش بهداشت فردی به آنها در خصوص عدم دستمالی چشم، صورت و دهان بعد از کار با آکواریم ارائه شود. درصورت بروز هرنوع علائم و ناراحتی های پوستی به پزشک مراجعه شود.

۴- از رها کردن ماهیان زینتی خود در رودخانه ها، تالاب ها و آب های آزاد جدا خودداری کنید.

۵- در صورت بروز هر گونه علایم بیماری یا ناراحتی در ماهی‌ها، ماهی بیمار بلافاصله برای جلوگیری از سرایت بیماری جدا از سایر ماهی‌ها نگهداری شود. نگه داشتن ماهی بیمار به مدت بیست دقیقه در یک لیتر آب که یک قاشق نمک هم به آن اضافه شده است، برای برخی از بیماری‌ها می تواند مفید واقع شود.

۶- به جای نگهداری ماهی در تنگ‌های کوچک و نامناسب لازم است ماهی در ظروف شیشه‌ای بزرگ مثل آکواریوم یا تنگ‌های شیشه‌ای مناسبِ بزرگ نگهداری شود تا علاوه بر احساس آزادی و راحتی، از اکسیژن بیشتری در آب برخوردار باشد و شرایط مناسب برای زندگی ماهی‌ها فراهم شود.

۷ – از قراردادن آکواریوم‌ها و تنگ‌های ماهی درجلوی نورمستقیم آفتاب، کنار شومینه‌ها و یا داخل آشپزخانه خودداری کنید.

۸- برای حمل و نقل ماهیان زینتی در بسته بندی های کوچک ( کیسه های پلاستیکی بدین منظور مناسبند) باید دو برابر میزان آب، فضای خالی از هوا وجو دداشته باشد. ماهی نباید بیشتر از ۲ ساعت در این شرایط بماند.

توصیه ما به هموطنان:

۱- ماهی قرمز را از مراکز معتبرو تحت نظارت و کنترل دامپزشکی تهیه نمائید.

۲- از خرید ماهی از فروشندگانی که آن ها را به صورت متراکم و درشرایط نامناسب بهداشتی و زیستی نگهداری می‌کنند خودداری گردد.

۳- ازخرید ماهیانی که دارای علایمی مانند باله‌های تاخورده و جمع شده هستند، دراطراف دهان یا سطح بدن لکه های پنبه مانند دارند، روی سطح بدن آن‌ها زخم یا لکه‌های سفید متمایل به خاکستری یا قرمزمشاهده می‌شود، بدن رنگ پریده و لکه لکه شده دارند، لبه باله‌ها خورده و ساییده شده، ماهی حالت بی‌قراری دارد و بدون آن‌که دریک جا قرارگیرد پیوسته بدن خود را به اطراف می‌مالد، چشم‌ها به صورت یکطرفه و یا دوطرفه بیرون زده‌اند و پولک‌های ماهی ریخته است، خودداری کنید.

آب :

آبی که برای زندگی ماهیان انتخاب می کنیم باید دارای شرایط مناسب باشد. برای اطمینان از خارج شدن کامل موادی مانند کلر باید قبل از عوض کردن آب ماهی ها، آب را به مدت یک شبانه روز در ظرف دهان گشاد نگهداری و سپس مورد استفاده قرارداد. هرگز نباید اجازه داد که ظرف ماهی ها کثیف شود این کار می تواند باعث بیماری، کوتاهی عمر و درنهایت مرگ آنها شود. برای تعویض آب نباید آن را یکدفعه عوض کرد.

با آرامش کامل نیمی از آب ظرف را خارج کرده و سپس کم کم آب برداشته شده را با آبی که از روز قبل نگه داشته ایم جایگزین می کنیم. در طول هفته باید ۱ یا ۲ بار آب ظرف ماهی ها را به این صورت تعویض نمود. درنگهداری طولانی مدت ماهیان قرمز مقدار آب مورد نیاز هرقطعه ماهی انگشت قد، حداقل یک لیترمنظور شود، و از شن و ماسه‌های رنگی و تیزبرای تزئین آکواریوم و تنگ‌های ماهی استفاده نکنید.

دمای محیط:

۱- بهترین دما برای زندگی این نوع ماهی ها بین ۱۰ تا ۲۵ درجه سانتیگراد می باشد. دمای محیط هرگز نباید یکباره تغییر کند.

۲- نباید بیش از یک جفت ماهی در یک ظرف نگهداری نمود و باید از ریختن نمک یا انداختن حبه ی قند در آب خوداری نمود.

۳- ماهی قرمزباید با غذاهای کم پروتئین و سرشار از کربوهیدرات تغذیه شوند و بهتراست که غذا درسطح آب شناور بماند، استفاده ازغذاهای آماده بهتراست و غذادهی باید ۱ یا ۲ بار در روز و به اندازه ای باشد که درمدت ۱تا ۲ دقیقه مصرف شود. غذادهی بیش از حد باعث انباشته شدن مواد آلی و دفعی و در نتیجه مسموم شدن ماهی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.