post

548 300x250 گلبرگ سرخ زنده باد زندگی شماره شصتمآموزش جامع و اصولی خرید از فروشگاه اینترنتی

امروزه با پیشرفت جوامع شهری خرید از فروشگاه های اینترنتی بسیار رونق گرفته است.

مزایای خرید از فروشگاه های اینترنتی چیست؟

خرید از فروشگاه های اینترنتی و تنوع محصولات باعث می شود تا تفاوت فنی و کیفیتی محصولات به وضوح در این سایت ها به نمایش گذاشته شود و مشتریان بتوانند همانند بازار عادی با محصولات متنوع روبرو شوند و قدرت انتخاب داشته باشند. گاهی هم مشتریان در بازار با کالاهای قاچاق و غیرگارانتی یا حتی با گارانتی متفرقه مواجه می شوند که برخی از این فروشگاه ها گارانتی محصول و ضمانت نامه محصول را هم هنگام خرید اینترنتی می دهند. برخی بر این باورند زندگی های پرترافیک امروزه و رشد روزافزون تجارت الکترونیک، باعث می شود مسافت مسیرها و گشتن در خیابان ها کمتر باشد و استقبال از این فروشگاه ها بیشتر شود.

هدف فروشگاه های اینترنتی از عرضه محصولات چیست؟

پیش از این جایی برای نقد و بررسی تخصصی لوازم خانگی در کشور کم بوده و این فروشگاه ها می توانند با ایجاد بستری مناسب، تولیدکنندگان، تامین کنندگان، مصرف کنندگان و متخصصین فنی را گرد هم آورند. همچنین برخی بر این باورندکه بستر تخصصی جهته ارائه خدمات تبلیغاتی و تخصصی و رقابتی جهت محصولات خانگی در کشور نداریم و حال این فروشگاه ها می توانند با ایجاد این بستر جهت تولیدکنندگان و تامین کنندگان امکان ارائه همه این خدمات را به صورت یکجا و در بستر رقابتی فراهم کنند. بنابراین در بستر تجارت الکترونیک نیز یکی از اهداف فروش کالا به صورت اینترنتی در بخش تخصصی لوازم خانگی و دیجیتال در جهت تامین نیاز مشتریان است.

فروشگاه های اینترنتی چه کمکی به اقتصاد ایران می کنند؟

فضای فراهم شده طی سال های اخیر به گونه ای شده است تا چنین فروشگاه هایی بتوانند در اقتصاد کشور فعالیت خود را آغاز کنند که در برخی موارد مزایایی هم داشتند. اصلی ترین مزیت آن اهش زمان معامله و هزینه مشتریان است. کاهش حمل پول نقد، افزایش امنیت در معامله و صرف کمترین زمان از جمله مزایای دیگر خریدهای اینترنتی است.

عمر فروشگاه های اینترنتی چند سال است؟

شاید از اولین سال های ورود اینترنت و فراگیر شدن آن، افرادی بودند که به فکر کسب درآمد از این طریق افتادند. برخی موفق به کسب درآمدهای کلان شدند اما طرح و برنامه برخی هم شکست خورد. حدود چهار سال از عمر برخی از این فروشگاه ها می گذرد و مشتریان زیادی هم جذب آن شده اند، به گونه ای که برخی از این فروشگاه ها به عنوان مرجع قیمت شناخته می شوند. در برخی از این سایت ها اطلاعات کلی و جزیی محصولات ذکر شده است، برخی هم امکان تبادل نظر میان خریداران را فراهم کرده اند تا مشتریان بتوانند محصول خود را دقیق تر بخرند. از طرف دیگر کلیه تولیدکنندگان و تامین کنندگان می توانند از امکانات این سایت ها جهت معرفی محصولات خود و هرگونه ارائه مطالب مفید اعم از فیلم و عکس و مطلب و راهنمایی جهت محصولات خود به صورت کاملا رایگان استفاده کرده و آنها را در اختیار مشتریان قرار دهند.

برای خرید اینترنتی به چه نکاتی توجه کنیم؟

مشتریان با حضور در فروشگاه های اینترنتی به واسطه آشنا شدن کامل با محصولات موجود کار آسانی را برای خرید دارند اما باید در انتخاب نوع محصول دقت لازم را داشته باشند و به ضمانت نامه و نحوه تحویل و پشتیبانی محصول هم توجه داشته باشند.

 

۷ نشانه مدیران ضعیف و سست اراده

  1. شما به طور مستقل درخواستی یکسان را از افراد مختلف می خواهید.

شاید ظاهرا این ایده ای خوب برای افزایش احتمال دریافت نتیجه ای رضایت بخش به نظر برسد اما به هرحال، کارمندان با درک این موضوع شاید عصبانی و ناامید شوند زیرا تلاش برای پاسخ دادن به درخواست شما آن ها را از انجام کار مرسوم خود بازداشته است. این اتفاق به خصوص وقتی صدمه می زند که از نتیجه کار یک نفر استفاده نمی کنید. این بدان معنا است که شما به هیچ کدام از آن ها به اندازه کافی برای انجام کارتان اعتماد ندارید یا شاید حاکی از آن باشد که رویکردی بی برنامه را برای مدیریت کسب و کار با امید به مشغول شدن یک نفر به انجام کاری خاص در پیش گرفته اید. در هر صورت، به تدریج شاهد از بین رفتن جایگاه مدیریتی خود خواهید بود.

  1. شما اعضای تیم را در یک مکان عمومی تحقیر می کنید.

انتقاد از یکی از اعضای تیم در جلسه یا مکان عمومی راهی سریع برای مشهور شدن شما به عنوان یک مدیر بد محسوب می شود. شاید افکار یا اعمال یک نفر احمقانه به نظر برسد اما انتقاد از آن در جلسه فقط شما را فردی ناپایدار و سست اراده نشان می دهد. مدیران ضعیف با تحقیر دیگران سعی می کنند خود را بهتر از بقیه نشان دهند. انتقاد را در محیطی خصوصی انجام دهید. ناراحت کردن یک نفر در جلسه ای کاری شما را در موضع قدرت قرار نمی دهد. کاملا برعکس، افراد خوب و موفق چنین رفتار هایی را تحمل نخواهند کرد و در نتیجه شما با تیمی ضعیف رها می شوید که به خاطر ترس از شخصیتتان راندمان عالی ندارند.

  1. از طرح درخواست های سخت و دشوار بپرهیزید.

باید همیشه با اطمینان کامل به توانایی های خود تصمیم گیری کنید. بنابراین بهتر است که کارمندانتان را مامور جمع آوری حقایق بیشتر راجع به یک موضوع خاص بکنید. معمولا مدیران تا آخرین لحظه تصمیم گیری را به تعویق می اندازند. تاخیر بیش از حد، شما را از تصمیم گیری به موقع باز می دارد.

  1. تیم شما معمولا از فرسودگی شغلی رنج می برد.

هدایت شدن و بلند پروازی، صفات مهم مدیران موفق به شمار می روند. به هر حال، کار کشیدن بیش از حد از کارمندانتان به این معنا است که شما به شکلی موثر از منابع خود استفاده نمی کنید. شاید بتوانید با کارکشیدن بیشتر از کارمندان و دستیابی به سود دهی بیشتر به غرور خود بیفزایید اما موفقیت آنی در بلند مدت شرایط سالم حاکم بر سازمان را تقلیل می دهد. با وجود نیاز به انجام کار سخت در برخی شرایط، گاهی لازم است که به کارمندانتان فرصتی برای استراحت و تجدید قوا بدهید.

  1. شما رویکرد مناسبی را بر نمی گزینید.

شاید با انبوهی از کارهای انجام شده رو به رو باشید اما به خواسته های خود فکر نکرده اید. شما تازه با جمع کردن اعضای تیم خود دور هم با صدای بلند درباره کار پیش رو فکر می کنید. افکار غیر متمرکزتان افراد را گیج و سردرگم می کند. به این ترتیب در پایان جلسه شما هنوز اهداف واقعی خود را به اطلاع کارمندان نرسانیده اید و مطالب زیادی به طور حل نشده باقی مانده اند. در نهایت، درک این اهداف را به اعضای تیم واگذار می کنید و کارمندانتان نیز شما را فردی آشفته و سرگردان می خوانند.

  1. شما به تعهدات خود عمل نمی کنید.

در جلسه با یک مشتری مهم برای اثبات جایگاه خود با حرکات خاصی اطمینان فرد را به عمل به وعده هایتان جلب می کنید. انجام این کارها شاید برای یک لحظه شما را خوب نشان بدهد اما پس از مشاهده آثار شادی و رضایت در چهره مشتری، نشانه ای از عمل به تعهدتان دیده نمی شود. اعضای تیم ضعیف عمل می کنند و یاد خواهند گرفت که چگونه مشتری را گول بزنند. به مرور زمان، اعتبارتان از بین می رود و مردم به شما به چشم فردی پر حرف با وعده هایی پوچ نگاه خواهند کرد.

  1. شما بازخوردی صادقانه از خود نشان نمی دهید.

به منظور صدمه نزدن به احساسات افراد یا خوشحال نگه داشتن آن ها، شاید شما یک بازخورد عملی و صادقانه را در قبال عملکرد خوب یک کارمند باسابقه از خود نشان ندهید. با رد شدن از کنار این مساله، شما انتظاراتی غیر واقعی را در ذهن یکی از اعضای تیم خود به وجود می آورید و با عدم تعهد به وعده های شفاهی خود او را گیج و سردرگم خواهید کرد. انجام یک واکنش جدی اما منصفانه، از نشانه های یک مدیر قدرتمند است. در بلند مدت، مردم رک گویی و صداقت شما را تحسین خواهند کرد. تبدیل شدن به یک مدیر قدرتمند نیاز به خود آگاهی، خود مدیریتی و فروتنی به میزانی برابر دارد.

 

آموزش درست کردن قهوه ترک در خانه

برای درست کردن قهوه ترک هیچ وسیله خاصی نیاز نیست. فقط شما با داشتن یک قهوه جوش می توانید یک قهوه ترک خوشمزه را آماده کنید.

مواد لازم برای درست کردن قهوه ترک :

قهوه

       ۱ قاشق مرباخوری

شکر

   ۱٫۵ قاشق مرباخوری

آب

   ۱ فنجان

طرز تهیه قهوه ترک:

تهیه قهوه ترک شاید کار ساده یی باشد ولی برای بهتر شدن آن باید دقت بیشتری بکار برد .

برای هر نفر یک قاشق مربا خوری قهوه و ۱٫۵ قاشق مربا خوری شکر و یک فنجان سر خالی قهوه خوری آب سرد در نظر میگیریم .

ممکن است بجای آب شیر مصرف کنیم بدیهی است که قهوه با شیر خوشمزه تر میشود .

قهوه و شکر و آب را در ظرف قهوه جوش میریزیم و خوب مخلوط می کنیم قهوه جوش را روی حرارت ملایم میگذاریم تا جوش آمده و کف آن بالا بیاید .

نکته حساس بموقع برداشتن قهوه از روی آتش است یعنی باید بمحض اینکه کف قهوه بالا آمد قبل از اینکه چند جوش بزند قهوه را از روی آتش برداشت و اول کف قهوه را که به خامه قهوه معروف است بتساوی در فنجانها ریخت و بعد فنجانها را با قهوه پر نمود.

 

اصول ویزیتوری برای فروش بیشتر اجناس

قبل از آن که چیزی به دیگران بفروشید، به خودتان بفروشید.

دو عنصر مهم دخیل در درخواست چیزی که می خواهید- و به دست آوردن آن- داشتن اعتماد به نفس و عزم راسخ است. شما احتمالا با مشاهده اولین نشانه های مخالفت لکنت زبان پیدا می کنید یا دچار مشکل می شوید؛ مگر آن که از صمیم قلب ایمان داشته باشید که در نهایت پیروز خواهیدشد.

راهکار: واکنش شدید عاطفی به هر مانعی در حین درخواست تقریبا باعث نابودی ماموریت شما می شود و طرف مقابل تان را وادار می کند تا شما را کمتر جدی بگیرد. از ابتدا به خود بگویید که شاید بلافاصله آن چه را که می خواهید به دست نیاورید. این جمله بدان معنا نیست که شما هیچ گاه موفق نمی شوید. پس روحیه و اراده خود را از دست ندهید. درعوض، با واقعیت- یعنی امکان مواجهه با شکست- روبرو شوید. اگر این احتمال را در ذهن داشته باشید، در صورت شکست، شوکه یا ناراحت نمی شوید.

هنر تشکر کردن را بیاموزید.

خواه چیزی را که می خواستید به دست آوردید و خواه به دست نیاوردید، سپاسگزاری را فراموش نکنید. قدردانی باعث می شود که آن فرد در آینده مایل به اعطای آن چیزی شود- یا حتی بیشتر از آن- که درخواست کرده اید.

راهکار: به طور مستقیم و شفاهی از آن فرد تشکر و سپس با دست نوشته ای مراتب سپاسگزاری خود را مجددا اعلام کنید. در برخی موارد می توان از گل و هدیه نیز استفاده کرد. یادگیری هنر بیان قدردانی باعث می شود که شما روی نکات مثبت متمرکز باشید. همچنین این کار از ایجاد کینه در قلب شما جلوگیری می کند؛ کینه را نمی توان مخفی نگاه داشت و در دراز مدت به ضرر شما خواهدبود.

زمانی که چیزی می خواهید، آن را از اعماق وجودتان طلب کنید.

زمانی که کسی درخواست های مهمی را به شکلی پرشور، دوستانه، مودب و راسخ بیان می کند، همیشه نتایج بهتری می گیرد. به دشواری می توان در برابر چنین نمونه ای مقاومت کرد. این موضوع شانس موفقیت شما را افزایش می دهد یا حداقل احتمال این را که نوع شخصیت و نگرش شما باعث ردشدن آن درخواست شود به حداقل می رساند.

راهکار: در هنگام درخواست، اشتیاق را در حالت و صدای تان نشان دهید. ارتباط چشمی مداومی را حفظ کنید تا نشان دهید که بسیار جدی هستید. اما همچنین احترام و قدردانی را نسبت به کسی که از او درخواستی دارید نشان دهید. به طور کلی، اگر مردم کنار شما احساس راحتی کنند و شما نیز نشان دهید که چقدر اشتیاق دارید. شانس به دست آوردن آن چیزی که می خواهید خیلی بیشتر خواهدبود.

به خودتان بگویید که هیچ چیز به اندازه خود ترس ترسناک نیست.

ترس از تنبیه یا ردشدن دلیلی ست که اکثر افراد را از درخواست آن چه می خواهند، دور می کند. آن ها می ترسند که اگر درخواست شان رد شود، باعث تحقیر آن ها خواهدبود.

راهکار: قبل از درخواست آن چه می خواهید، کمی وقت بگذارید و اهمیت آن چه را که می خواهید به خودتان یادآوری کنید. به خودتان بگویید که تنها نکته مهم این است که درخواست خوب و روشنی را بیان کنید. با تمرکز روی ویژگی های مثبت درخواست تان و نه این که از نظر دیگران چطور به نظر می آیید، بسیاری از ترس های تان از بین می روند.

افکار خود را ساماندهی کنید

اگر افکار شما متوجه درخواست تان نباشد، نمی توانید انتظار داشته باشید که نتایج دلخواه تان را به دست آورید.

راهکار: دقیقا بنویسید که چه چیزی می خواهید. سپس مجددا نکات را پیش نویس کنید تا زمانی که استدلال های تان واضح، منظم و مرتبط شوند. مقایل یک آینه تمرین کنید یا در مورد آن ها با دوستان تان صحبت کنید تا مطمئن شوید که معنادار هستند و چیزی را جا نینداخته اید.

خود را برای مواجه شدن با مخالفت آماده کنید.

حتی اگر همه چیز را به درستی انجام دهید، بازهم احتمال دارد که با مخالفت رو به رو شوید. ممکن است شخصی که از او چیزی درخواست کرده اید بخواهد قبل از اعلام تصمیم نهایی با شخص دیگری نیز مشورت کند، یا شاید بخواهد به امید این که شما کمی فکر کنید و از موضع عقب نشینی کنید، دادن پاسخ را به تعویق بیندازید یا شاید فقط بگوید «نه!»

راهکار: اگر کسی با درخواست شما مخالفت کرد و یا آن را به چالش کشید، مودبا و سپاسگزار باشید. آرامش خود را از دست ندهید و دلسرد نشوید. به جای این که مخالفت آن شخص را به منزله یک بن بست ببینید، آن را به عنوان بخشی از یک مکالمه دنبال دار در نظر بگیرید. هر «نه» ای را به مکالمه بعدی واگذار کنید. بدانید که جواب منفی به معنای متوقف شدن نیست. این تنها به معنای «نه هنوز» است.

 

خواص تره فرنگی برای بدن

تره طعم‌دهنده خوبی برای سوپ، ماهی، خوراک، پخت گوشت، انواع سس‌ها و کنار هر وعده غذایی است، سوپ و پلو تره فرنگی بسیار خوشمزه است و به رشد و سلامت کودکان کمک می‌کند. تره فرنگی، سبزی پرفایده سرشار از ویتامین، ضد عفونت‌ها، ضد سرطان و تقویت‌کننده حافظه است.

تره فرنگی شباهت زیادی با پیازچه دارد و مانند سیر و پیاز از خانواده گیاهی به نام Allium است، غنی از فیبر و ویتامین است و ترکیبات گوگرد و آنتی اکسیدان‌های آن می‌تواند در برابر برخی سرطان‌ها از بدن محافظت کند.

این سبزی دارای خواص بی‌شماری است، از جمله کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب خون، کاهش فشار خون و تثبیت آن، منگنز، ویتامین C، آهن، فولات، ویتامین B6، ویتامین A، منگنز، آهن، فولات و گوگرد است. ۱۰۰ گرم تره فرنگی دارای ۲۹ کالری است و غنی از آب است. (۹۰ درصد)

تره فرنگی نقش مهمی در محافظت از بدن در مقابل سرطان دارد به ویژه معده و روده، کاهش کلسترول بد، و افزایش کلسترول خوب خون، کاهش فشار خون و تثبیت آن، پیشگیری از سرماخوردگی، تمیز و قلیایی کردن خون، اثر سودمند در برابر بیماری‌های قلبی و عروقی و مربوط به پیری دارد و ضدعفونی کننده، تقویت‌ کننده حافظه، کاهش دهنده فشار خون، پخته آن ضد یبوست و بواسیر است، باعث التیام عفونت مجاری تنفس و ورم گلو می‌شود؛ ادرار آور است، خوردن این سبزی بعد از غذا از ترش کردن جلوگیری می‌کند.

افرادی که سوء هاضمه، کم خونی و رماتیسم دارند سوپ تره فرنگی بخورند، برگ این سبزی به دلیل داشتن مواد گوگردی ریه را ضد عفونی می‌کند. افرادی که به سیرها آلرژی دارند به احتمال زیاد به تره فرنگی نیز ممکن است حساسیت داشته باشند؛ افرادی که از سنگ کلیه رنج می‌برند نیز توصیه نمی‌شود و عصاره این سبزی سمی است و مصرف آن ممکن است موجب سردرد، تهوع و در موارد حاد مرگ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.