post

1508987 1730072883885204 1740938479000160464 n 267x300 گلبرگ سرخ زنده باد زندگی شماره سی و هشتمچهل و هفت روش کمک از زندگی حالتان به دوران کودکی‌تان

۱- با دیگران حرف بزنید، توقع نداشته باشید بتوانید آنچه در فکر دیگران می‌گذرد را حدس بزنید.

۲- با اطرافیانتان دوستانه برخورد کنید. لبخند زدن روزتان را به کلی تغییر خواهد داد.

۳- قدر دوستی‌هایتان را بدانید. لازم نیست با همه آدم‌ها دوست باشید.

۴- با افراد مثبت نشست و برخاست کنید، کسانیکه می‌توانند سطح انرژی‌تان را بالا ببرند.

۵- اگر چیزی هست که از آن مطمئن نیستید، سوال کنید.

۶- آنچه قلبتان می‌گوید را دنبال کنید.

۷- نقص‌های آدم‌ها و شرایط را بپذیرید.

۸- این واقعیت را قبول کنید که خودتان هم کامل نیستید.

۹- همیشه نپرسید «چرا؟»، بپرسید، «چرا که نه؟»

۱۰- فراموش کنید دیگران درمورد شما چه فکری می‌کنند یا از شما چه می‌خواهند.

۱۱- اگر می‌خواهید گریه کنید، گریه کنید. گریه کردن به معنی ضعف شما نیست.

۱۲- بالغ و پخته اما درعین‌حال بازیگوش و سرزنده باشید.

۱۳- با دیگران طوری رفتار کنید که دوست دارید دیگران با شما رفتار کنند.

۱۴- از خودتان توقع نداشته باشید که همه اطرافیانتان را راضی نگه دارید.

۱۵- نگذارید آب‌وهوا بر روحیه شما اثر بگذارد. کنترل آب‌وهوا دست شما نیست، اما کنترل خودتان هست.

۱۶- وقتی خسته هستید، استراحت کنید. بدون دلیل بی‌خوابی نکشید.

۱۷- برای لذت بردن از آرامش صبحگاهی، صبح‌ها زودتر از خواب بیدار شوید.

۱۸- کنترل بدنتان دست خودتان است؛ تا زمانیکه سالم هستید، به قضاوت دیگران درمورد جسمتان اهمیت ندهید.

۱۹- سالم غذا بخورید. البته نیازی نیست به کلی دست از خوردن تنقلات و شیرینی‌جات بکشید. خوردن این چیزها به زندگیتان لذت می‌دهد.

۲۰- به الکل، موادمخدر و سیگار معتاد نشوید.

۲۱- فقط وقتی مشغول خوردن شوید که گرسنه هستید؛ از روی ناراحتی یا بی‌حوصلگی به خوردن روی نیاورید.

۲۲- مرتب ورزش کنید.

۲۳- به چیزهایی که الان دارید فکر کنید و از آنها احساس رضایت کنید.

۲۴- چیزهایی را بخرید که به آن نیاز دارید، نه همه چیزهایی که دوست دارید داشته باشید. خواسته‌های انسان حدومرز ندارد.

۲۵- چون کسان دیگر چیزی را دارند شما هم نخواهید که آن را داشته باشید.

۲۶- با خودتان صادق باشید و به دیگران دروغ نگویید.

۲۷- از گفتن «دوستت دارم» به کسانی که برایتان مهم هستند نترسید.

۲۸- اشکالی ندارد اگر گاهی از کوره در بروید. فقط به کسی صدمه نزنید.

۲۹- با کسی نجنگید و مشاجره نکنید. منطقی بحث کنید.

۳۰- وقتی کار اشتباهی انجام می‌دهید، عذرخواهی کنید.

۳۱- به دیگران اجازه خطا کردن بدهید و دیگران را ببخشید.

۳۲- به استقبال یاد گرفتن چیزهای جدید بروید.

۳۳- خودتان را پنهان نکنید. باید با دنیا آشنا شوید.

۳۴- برای یادداشت کردن چیزهای مهم، یک دفترچه یادداشت داشته باشید.

۳۵- برای ساده‌تر کردن زندگی روزمره‌تان از تکنولوژی استفاده کنید.

۳۶- برای کار کردن یا انجام کارهایی که دوست دارید به خودتان فضا بدهید.

۳۷- آشپزی کردن یاد بگیرید تا کمتر بیرون غذا بخورید.

۳۸- وقتی خرید می‌کنید، پول نقد بدهید و کمتر از کارت‌های اعتباری استفاده کنید.

۳۹- کاری را پیدا کنید که دوست دارید و از انجام آن لذت می‌برید.

۴۰- برای خودتان یک هدف تعیین کنید.

۴۱- کارهایتان را اولویت‌بندی کنید.

۴۲- کاری را انجام دهید که به شما احساس غرور می‌دهد.

۴۳- از گذشته‌تان درس عبرت بگیرید. اشتباهات و گناهانتان را فراموش کنید و با زندگی پیش روید.

۴۴- بفهمید همین الان چه چیزهایی برایتان مهم‌تر هستند و روی آنها تمرکز کنید.

۴۵- امید بهترین‌ها را داشته باشید؛ برای بدترین‌ها برنامه‌ریزی کنید.

۴۶- به خودتان (و خدا) ایمان داشته باشید.

۴۷- اگر از انجام کاری نفرت دارید، از انجام آن دست بکشید.

 

چگونه گوشی‌هوشمند به آب افتاده خود را نجات دهیم؟

اگر شما هم جزء آن دسته از کاربرانی هستید که حداقل یکبار گوشی‌هوشمند خود را درون دریا، استخر، سینک، توالت یا هر جای مشابهی انداخته‌اید، پس لحظاتی سخت همراه با ترس و دلهره را تجربه کرده‌اید؛ لحظاتی که احتمالاً نمی‌دانستید باید چه اقدامات صحیحی را برای نجات و احیای گوشی‌هوشمندتان از آسیب‌دیدگی در برابر آب، انجام دهید. پس با ما همراه شوید تا شما را با کارهایی که در چنین مواقعی لازم است انجام بدهید، آشنا کنیم.

در سال‌های اخیر برخی از گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند معرفی شده توسط کمپانی‌ها، از استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر آب برخوردار بوده‌اند و این موضوع توانسته خیال کاربران زیادی را از بابت اتفاقات احتمالی که موجب خیس‌شدن تلفن‌شان می‌شود، راحت کند؛ خصوصاً افرادی که زیاد در محیط‌های پرآب رفت‌وآمد دارند یا کاربرانی که حواس‌پرتی و بی‌احتیاطی‌شان، بارها کار دست‌شان داده است.

اگر به هر دلیل گوشی‌هوشمند شما (که ضدآب هم نیست) درون آب افتاد، اولین کاری که می‌بایست انجام دهید خارج کردن آن از آب در سریع‌ترین زمان ممکن است؛ چرا که هر چه بیشتر درون آب و مایعات باقی بماند، احتمال نفوذ رطوبت از طریق منافذ و درزهای گوشی‌هوشمند، بیشتر و بیشتر خواهد شد. پس از خارج کردن گوشی از آب، کارهای خاصی وجود دارند که شما باید برای نجات آن، با دقت و حوصله انجام دهید.

چه کارهایی نباید انجام دهید

   اگر گوشی خاموش است به هیچ وجه آن را روشن نکنید یا از آن استفاده ننمایید.

   هیچ دکمه یا کلیدی را فشار ندهید.

   از لرزاندن، ضربه زدن یا انداختن گوشی بپرهیزید.

   به هیچ وجه قطعات گوشی را جدا و باز نکنید؛ این کار می‌تواند گوشی شما را از شرایط گارانتی خارج کند. گوشی‌های هوشمند معمولاً با یک شاخص برای آسیب توسط مایعات (LDI) ارائه می‌شوند که در صورت فعال‌شدن با باز کردن قطعات، ممکن است گارانتی دستگاه شما را نقض کنند. اگر هم به هر دلیل مجبورید قطعات گوشی را جدا کنید، تنها در شرایطی که تجربه‌ی کافی در این زمینه دارید، این کار را انجام دهید.

   سعی نکنید بر روی گوشی ضربه بزنید؛ چرا که این کار می‌تواند رطوبت را به قسمت‌هایی برساند که هنوز خیس نشده‌اند و با رسیدن مایعات به قطعات داخلی، موجب آسیب‌دیدگی بیشتر تلفن‌هوشند خود شوید.

   از هیچ شیوه‌ای برای رساندن حرارت و گرما به گوشی‌هوشمند خود استفاده نکنید (چیزهایی مثل باد سشوار، گرمای بخاری یا حتی مایکرو ویو!). از طرفی از رساندن سرما و کارهایی مثل فریز کردن نیز بپرهیزید.

۱۱ قدم برای نجات و احیای گوشی‌هوشمند شما

  1. اگر گوشی شما هنوز روشن است آن را خاموش کرده و در حالت خوابیده قرار دهید.
  2. اگر گوشی خود را درون قاب یا محافظ قرار داده‌اید، آن‌ها را جدا کرده و در صورتی‌که گوشی‌هوشمند شما از درگاه خارجی برای کارت حافظه و سیم‌کارت بهره می‌برد، این دو را نیز از گوشی خود خارج کنید.
  3. قاب پشتی گوشی خود را جدا کرده و باتری را خارج نمایید. البته این کار در مورد برخی از گوشی‌ها مانند HTC One M8 که از باتری غیرقابل تعویض توسط کاربر استفاده می‌کنند، ممکن نیست.
  4. یک پارچه نرم یا حوله‌ی ظریف تهیه کرده و به آرامی سعی کنید گوشی را خشک کنید. توجه داشته باشید که شما فقط می‌خواهید با این کار مانع از رسیدن رطوبت موجود بر روی سطح گوشی به داخل آن شوید.
  5. آگر آسیب‌دیدگی گسترده‌تر است، می‌بایست از صبر و حوصله‌ی بیشتری برای بیرون کشیدن رطوبت نفوذ کرده از لا‌به‌لای درزها، برخوردار باشید.
  6. گوشی‌هوشمند خود را در یک کیسه‌ی زیپ‌دار پر از برنج نپخته پنهان کنید. شاید این مورد کمی عجیب به نظر برسد، ولی برنج قابلیت جذب رطوبت بالایی دارد و یک روش معمول و در دسترس برای خشک‌کردن تلفن‌هوشمند و تبلت در چنین مواقعی محسوب می‌شود.
  7. اگر هم شما یه کیسه‌ی خشک‌کن مخصوص در دسترس دارید، از آن استفاده کنید. اگر زیاد از این دسته‌گل‌ها به آب می‌دهید، می‌توانید چند مورد را از قبل و برای چنین مواقعی تهیه کنید. این کیسه‌های مخصوص را معمولاً می‌توان از فروشگاه‌های لوازم اکترونیک تهیه کرد.
  8. برای مدتی از یک تلفن دیگر استفاده کنید و اجازه دهید گوشی‌هوشمند آسیب دیده‌ی شما برای یک یا دو روز دست نخورده بماند تا خشک شود. مطمئناً یک گوشی قدیمی دمِ دست شما یا دوستانتان برای چنین مواقعی خواهد بود.
  9. بعد از یک یا دو روز، شما می‌توانید باتری را سر جای خود گذاشته و گوشی‌هوشمندتان را روشن کنید. حالا شما باید مطمئن شوید که آیا همه چیز به درستی کار می‌کند یا نه؛ مثلاً سعی کنید آهنگی را پخش کنید تا مطمئن شوید که بلندگوهای گوشی سالم هستند یا با لمس صفحه‌نمایش، مطمئن شوید که گوشی و نمایشگر، واکنش لازم برای اجرای دستورات لمسی را از خود بروز می‌دهند.
  10. اگر گوشی شما به هیچ وجه روشن نمی‌شود، سعی کنید ابتدا آن را شارژ کنید تا مطمئن شوید که مشکل از خالی بودن شارژ باتری نیست. اگر باز هم روشن نشد، ممکن است باتری گوشی‌هوشمندتان آسیب دیده باشد؛ شاید نیاز به تعویض آن با یک باتری نو یا تلاش بیشتر برای خشک‌شدن کامل آن باشد. در حالات بدتر، ممکن است تلفن شما آسیب جدی‌تری دیده باشد و نیاز داشته باشید به یک تعمیرکار حرفه‌ای گوشی‌های همراه مراجعه کنید تا چکاپ دقیق‌تری را روی گوشی آسیب‌دیده‌ی شما انجام دهد.
  11. اگر هم گوشی شما روشن شد و آن‌جور که باید، شروع به کار کرد، باز هم می‌بایست برای چند روز آن را تحت‌نظر بگیرید تا اگر چیز غیرعادی مشاهده شد، اقدام به موقعی انجام دهید.

البته برای برخی از مدل‌های گوشی‌هوشمند می‌توان محافظ‌های ضدآب نیز تهیه کرد.

اما همانطور که در ابتدای این مقاله نیز ذکر شد، اگر آدم حواس‌پرتی هستید یا زیاد در محیط‌های پرخطر رفت‌و‌آمد می‌کنید، بهتر است گوشی‌های هوشمندی را خریداری کنید که از استانداردهای لازم برای مقاومت در برابر نفوذ آب و گردوخاک برخوردارند. گوشی‌های هوشمندی مثل سونی اکسپریا زد ۳، می‌توانند تا ۳۰ دقیقه در عمق یک متری در زیر آب، بدون هیچ مشکلی به روند کار طبیعی خود ادامه دهند. گلکسی اس ۵ اکتیو از سامسونگ، نسخه‌ی دوم از موتو جی، موتو ایکس و نکسوس ۶ موتورولا نیز از این استانداردها برخوردارند.

امیدواریم مراحل فوق در شرایطی که دستگاه شما نیاز به کمک و احیاء دارد، به کمکتان بیایند. مطمئناً در آینده تلاش بیشتری برای محافظت از گوشی‌هوشمند خود در محیط‌های پرخطرتر مثل استخر، حمام یا وقتی که در حال ظرف شستن هستید، خواهید کرد.

 

آنچه که زنان آرزو دارند مردان درباره آنها بدانند

این سوال که زنان از مردان چه می خواهند حداقل یکبار در ذهن هر مردی نقش می بندد. در این مقاله از تعدادی زنان سوالات مشترکی را پرسیده ایم . این که مردان درباره ی آنها چه چیزهایی را نمی دانند و اینکه چه چیزی این روزها باعث نگرانی آنها شده است.مردان باید به دنبال جواب این سوالات باشند و درباره ی روحیات درونی زنان اطلاعات کافی داشته باشند تا بتوانند آنها را بهتر بشناسند و مهارت های خود را در زندگی مشترک افزایش دهند.

۱ – این اشتباه است که مردان بخواهند منتظر بمانند تا یک روزی یک زن به آنها ابراز علاقه کند

خانم ماری ۳۸ ساله مقیم ایالت واشنگتن می گوید : مردان و زنان در چگونگی برقراری ارتباط کاملا با یکدیگر متفاوتند . زنان در چگونگی برقراری ارتباط و تماس های تلفنی نمی توانند زمان زیادی را منتظر بمانند تا طرف مقابل با آنها تماس بگیرد.اگرتماس های تلفنی از طرف مردان کم باشد باعث می شود تا جذابیت خود را پیش زنان از دست بدهند. اینکه مردان در زمان برقراری ارتباط چه به صورت تلفنی و چه به صورت حضوری چه رفتاری داشته باشند برای زنان بسیار مهم است.

۲ – زنان به راحتی به کسی اعتماد نمی کنند

خانم مارسی ۲۹ ساله متولد لس آنجلس می گوید : زنان خیلی راحت در کوچه و خیابان با مردم به صحبت می نشینند و خیلی راحت می توانند با یک لبخند به دیگران خود را نزدیک کنند ولی این به این معنا نیست که به راحتی به کسی اعتماد کنند بلکه فقط مهارت زیادی در برقراری ارتباطات لحظه ای دارند.اما مردان در این مورد بسیار ملاحظه کار هستند و حتی برای یک لحظه هم به سختی می توانند باغریبه ها ارتباط برقرار کنند. مردها نباید مدتی را به چشمان یک زن خیره بمانند و بعد ابراز علاقه کنند بلکه بهتر است از قبل دختری را زیر نظر داشته باشند. ولی در زمان یرقراری ارتباط طوری رفتار کنند که انگار همه چیزکاملا اتفاقی است.

۳ – اینکه در زمان برقراری رابطه ی جنسی , تمایلات جنسی مردان از روی حقیقت باشد و یا اینکه فقط یک شهوت باشد برای زنان اهمیت زیادی دارد

از نظر زنان نوع لباس پوشیدن مردان در هنگام برقراری روابط جنسی تاثیر زیادی برروی آنها خواهد داشت طوری که باید تی شرتها و شلوارهای شیک و زیبایی بپوشید و از پوشیدن لباس های گشاد و زشت خودداری کنید.تشویق و تعریف کردن از زنان هم می تواند در ایجاد روابط تاثیر گذار باشد .۹۳ درصد از آراء نشان داده است که کمک کردن در کارهای خانه و مخصوصا پخت و پز تاثیر بسیار خوبی را روی زنان خواهد گذاشت.

۴ – این برای زنان بسیار مهم می باشد که مردان دست در حساب و کتاب داشته باشند و حواسشان به تامین مالی آینده ی خانواده باشد

خانم لیندا ۳۷ ساله از ویرجینیا می گوید : زنان از مردانی که در کار و درآمد شغلی خود ساده هستند متنفرند. از نظر زنان یک مرد ایده ال باید اصطلاحا اهل عمل باشد و در طول روز برای از دست ندادن بیهوده ی زمان برنامه ریزی داشته باشند.

۵ – زنان در تمامی لحظات به فکر استفاده از زمان برای برقراری ارتباط هستند

مثلا یک روزی را در نظر بگیرید که به یک پارک تفریحی رفته اید. زنان در این شرایط در ابتدا خود را در میان انبوهی از هیجانات پیدا می کنند و در نهایت خیلی سریع به دنبال آن هستند که بتوانند در این میان تمام سهم خود را از لحظات شاد خود با کسی که در کنارش هستند تقسیم کنند و به خانه برگرشته و خود را ریلکس کرده و درباره ی لحظات گذشته صحبت کرده و خیلی سریع دوباره می خواهند به استقلال خود برسند .این روزها ززنان نان استقلال زیادی نسبت به زمانهای قبل دارند و کاملا مستقل هستند.

۶ – زنان از یک بصیرت و بینش باطنی برخوردارند طوری که بدون استفاده از زبان و به صورتی کاملا غیر شفاهی می توانند رهنمودهایی را برایتان داشته باشند

زنان از غریزه ی زیادی برخوردار هستند. بنابراین مردان باید بدانند که در مقابل سوالاتی چون : در حال انجام چه کاری هستی ؟ و یا اینکه اگر روزی من در کنارت نبودم چه خواهی کرد؟ حتما جواب درستی دهید و بدانید که اگر راستش را بگویید و باعث ناراحتی طرف مقابل شوید بهتر از آن است که به او دروغ بگویید و او این دروغ را بفهمد. اگر فقط یکبار بفهمد که او را گول زده و یا به او دروغ گفته اید شاید دیگر تا آخر عمر نتواند به شما اعتماد کند.

۷ – هیچ زنی به عنوان یک همسر نمی خواهد که مانند یک مادر رفتار کند

مردان بعد از ازدواج نباید از همسرشان توقع داشته باشند که مانند یک مادر با آنها رفتار شود. زنان می دانند که اختلاف زیادی بین احترامی که یک مرد به همسر خود و مادر خود می گذارد وجود دارد. نوع دوست داشتن و مدل عشق ورزیدن به مادر و همسر کاملا با یکدیگر متفاوت است و مردان باید به این نکته خیلی اهمیت دهند.

۸ – به مشکلات و مسائلی که همسرتان برایتان بازگو می کند اهمیت دهید

به موارد ریزهم توجه کنید چرا که هرچه بیشتر به مسائل آنها اهمیت دهید از جذابیت بیشتری در برابر آنها برخوردار خواهید بود. بدانید که نوشیدنی مورد علاقه و یا گل مورد علاقه ی همسرتان چه می باشد. همیشه به یاد داشته باشید که در اولین ملاقات چه لباسی به تن داشته است. زنان باید مطمئن باشند که آنها یک شخصیت منحصر به فرد در برابر شما هستند.

۹ – زنان برای رویارویی با هر مساله ای نیاز به آمادگی دارند

خانم تریش ۲۸ ساله از ویرگینیا می گوید : زنان برای پایان دادن به یک ارتباط هرچند ارتباطی کوتاه به کندی عمل می کنند.حال با این روحیه ای که زنان دارند هنگامی که مردان تصمیم دارند که یک مطلبی را به پایان رسانند که باعث ناراحتی زن شود باید به این نکته توجه کنند که حتما قبل از بیان مساله با تواضع و مهربانی کل مساله را تجریه و تفکیک کند و به این ترتیب بتوانند آمادگی کامل را برای زن در رویارویی با مساله ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.