post

hou9398 300x287 گلبرگ سرخ زنده باد زندگی شماره شصت و هفتمآموزش اصولی تمیز کردن لوستر

در هنگام عید نوروز حتما شما هم می خواهید تا لوسترهای خانه تان را تمیز و غبار روبی کنید. اما لوستر با برق سر و کار دارد و باید مراقبت بیشتری در زمان تمیز کردن پیشه کار کنید.

مرحله‌ی اول : لوستر را از منبع انرژی قطع کنید. سیم وصل کردن لوستر را از جا در بیاورید

یا برق کلی اتاقی که لوستر در آن است را خاموش کنید. در حینی که اجازه می‎دهید لامپ‌ها خنک شوند، تمام وسایل شکستنی و مبلمان را از ناحیه‌ی کاری‎تان دور کنید.

مرحله‌ی دوم: روی زمین، پتویی بندازید. زیر محل قرار گیری لوستر روی زمین، پتویی ضخیم قرار بدهید. این کار باعث می‎شود در صورت افتادن بلورهای کریستالی، شیشه روی سطح نرمی بیفتد و نشکند.

مرحله‌ی سوم : قبل از اینکه قطعات لوستر را از هم جدا کنید، از شکل کامل شده‎ی آن عکس بگیرید تا بعدا هنگام سوار کردن دوباره، کمکتان کند.

مرحله‌ی چهارم : لامپ‎ها را در بیاورید. از نرد‎بان بالا بروید و همه‎ لامپ‎هایی را که بدون نیاز به ابزار خاصی، جدا می‎شوند، جدا کنید.

  • آنها را کنار بگذارید.
  • اگر می‎توانید کل لوستر را از قلابش روی سقف جدا کنید و آرام روی میز یا سطحی که با پتو پوشیده شده، قرار دهید.
  • مراقب قطعات قدیمی و شکستنی باشید. معمولا بازوهای لوستر به قسمت وسطی پیچ شده‌اند. برای این قسمت شما نیاز به پیچ گوشتی دارید. پیچ‎ها را آزاد کرده و بازوهای لوستر را تا جایی که می‌شود – بدون وارد کردن فشار بیش از حد – تا کنید.
  • سیم‎های کوچکی که بلورها را به قالب وصل می‎کنند، کمی جدا کردنشان سخت است. یک انبردستی با نوک سوزنی می‎تواند در این زمینه کارساز باشد. مراقب باشید که تا جای امکان سیم‎ها را بی‌دلیل خمیده یا غیر خمیده نکنید، زیرا خیلی سریع شکسته می‎شوند.

مرحله‌ی پنجم : راه آبِ داخل سینک ظرفشویی را بپوشانید. روی کانتر دو حوله‌ی بزرگ حمام یکی برای کریستال‎های کثیف و یکی برای تمیزها قرار دهید.

  • قبل از شستن بلورها را در یک صافی پلاستیکی داخل سینک بگذارید. این هم راه دیگری است برای محافظت از بلورها قبل از اینکه آنها را بشویید.

مرحله‌ی ششم : تمیزکاری را قسمت به قسمت انجام دهید. با احتیاط، کریستال‎های یک قسمت از لوستر را بیرون آورده و آنها را روی اولین حوله قرار بدهید.

  • آنها را در آب صابونی بشویید.
  • سپس با آب داغ آبکشی کرده و کامل خشکشان کنید.
  • سپس آنها را روی حوله‎ی دوم قرار بدهید.
  • وقتی کارتان با اولین قسمت تمام شد، قبل از رفتن به قسمت بعدی، بلورها را سر جایشان برگردانید. این کار را تا تمیز کردن بلورهای کل لوستر ادامه دهید.

مرحله‌ی هفتم : قاب لوستر را تمیز و براق کنید. پارچه‎ای کهنه را در آب صابونی مرطوب و سپس قاب لوستر را با آن تمیز کرده، سپس خشک و براقش کنید.مراقب باشید تا سیم کشی‎ها را خیس نکنید. قاب‎های آهنی باید با یک تمیزکننده‎ی مخصوص آهن تمیز شوند.

  • بگذارید قاب لوستر کاملا خشک شود.

مرحله‌ی هشتم : لوستر را دوباره به پایه‎اش روی سقف برگردانید، مواظب باشید تا زیاد چرخ نخورد چون این ممکن است باعث شل شدن لوستر روی سقف بشود. حالا از انرژی بی‎نظیر موجود در اتاقتان حیرت زده شوید!

  • اگر سیم‎ها را از لوستر جدا کرده‎اید، پس بهتر است فرآیند وصل کردن لامپ‎ها به لوستر توسط یک متخصص الکتریکی انجام شود.

 

همه چیز درباره از شیر گرفتن نوزاد و کودک

بهترین سن برای از شیرگرفتن کودکان، دو سالگی است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، توصیه می ‌شود کودک را به تدریج از شیر بگیرید. به این صورت که در طول روز میزان دسترسی کودک به سینه مادر کمتر شود. مثلا مادر لباس‌ های بادی یا لباس ‌هایی که دسترسی کودک را به سینه مادر کمتر می ‌کند، بپوشد یا ساعتی از روز در خانه حضور نداشته باشد.

 

همه ی ما از مزایای شیر مادر مطلع هستیم به طوری که هر چه زمان شیر دادن به فرزند بیشتر باشد، او به همان اندازه از مواد مغذی موجود در شیر مادر بهره ‌مند می‌ شود. ضمن این که این مساله بعد معنوی هم دارد چون به واسطه ی شیر خوردن ارتباط عاطفی عمیقی بین مادر و فرزند شکل می ‌گیرد. به همین دلیل در بعضی از جوامع مثل کشور خودمان توصیه می ‌شود به بچه‌ ها تا سن ۲ سالگی هم شیر بدهند و برعکس در بعضی از کشورها بعد از ۶ ماهگی دیگر بچه‌ ها از شیرمادر تغذیه نمی ‌کنند.

یکی دیگر از دلایل وابستگی بچه ‌ها به شیر خوردن ارتباط مستقیم آن ها با خواب شان است در نتیجه وقتی کودک شروع به راه رفتن می‌ کند کم کم این علاقه ‌مندی و میل به خوابیدن همزمان با شیرمادر هم از بین می ‌رود و امکان دارد فرزندتان با گرایش به خوردن غذاهای معمولی به صورت مستقل شیر خوردن را هم کنار بگذارد.

بهترین زمان از شیر گرفتن

پیشنهاد اغلب پزشکان، دادن حداقل یک سال شیر دادن به فرزند است. بعد از یک سال وقتی تصمیم گرفتید که او را از شیر بگیرید خیلی آهسته این کار را شروع کنید به طوری که مطمئن باشید فرزندتان نیازهای روحی‌ اش را به شیوه‌‌ ای دیگر به دست می ‌آورد. به آهستگی این کار را انجام دادن برای خود مادر هم مفید است چرا که باعث می ‌شود حالت دردناک داخل پستان‌ های تان را بعد از شیر گرفتن کمتر احساس کنید.

یکی از راه کارهای پیشنهادی محققان در آغوش گرفتن و بوسیدن بیشتر فرزندتان است. یکی از راه‌ هایی که مادران می‌ توانند متوجه شوند بهترین زمان برای از شیر گرفتن فرزندشان چه زمانی است، دیدن صحنه‌ های به دهان گرفتن چیزهای مختلف مانند اشیای اطراف است که حدودا از ۶ ماهگی به بعد آغاز می‌ شود.

راهکارهایی برای از شیر گرفتن کودک

* یکی از وعده‌ هایی که به فرزندتان شیر می ‌دهید(وعده ‌ای را انتخاب کنید که از درجه ی اهمیت کمتری برخوردار است) حذف کنید.

* شروع به پیدا کردن برخی جایگزین ‌های غذایی کنید. اگر کودک ‌تان زیر سن ۱ سال است، می ‌توانید از مکمل‌ های غذایی استفاده کنید و اگر بیشتر از یک سال دارد پیشنهاد ما استفاده از غذاهایی مانند غذاهای خودمان است.

* محبت کردن یکی از موضوع‌ های مهمی است که باید به آن بسیار توجه کنید. وقتی کودک ‌تان را از شیر می ‌گیرید از نظر عاطفی کمی دچار خلا می ‌شود پس سعی کنید این فضای عاطفی را به وسیله بازی‌ کردن با وسایل جذاب، گردش و تفریح مثلا پارک رفتن یا دیدن یک تئاتر بچگانه پر کنید.

* برای از شیر گرفتن هیچ وقت با او مجادله نکنید یعنی اگر از هر راهی استفاده کردید اما باز هم کودک شما تمایل شدیدی به خوردن شیر داشت فعلا به او شیر بدهید تا پیدا کردن یک راهکار مناسب دیگر؛ چرا که اصرار ورزیدن به این کار در زمانی که نباید، باعث صدمه‌ های روحی جبران ‌ناپذیری در او می ‌شود.

مادری که شیر خوبی دارد با توجه به تمامی مزایای شیر مادر، بهتر است تا سن دو سالگی شیر بدهد. این مساله در مورد فرزند دختر یا پسر فرق چندانی ندارد.

* همان ‌طور که می‌ دانید شیر خوردن فرزند شما یک عمل بسیار آرامش‌ بخش برای او محسوب می ‌شود؛ پس اگر در طول دوران از شیر گرفتن احیانا دچار وضعیتی شد که به محبت و آرامش بیشتری احتیاج داشت(به طور نمونه عمل خطایی انجام داده بابت این موضوع او را دعوا کرده‌اید یا حین دویدن، می‌افتد) شیر دادن را از او دریغ نکنید چون تبعات شیر ندادن در این حالت بیشتر است و ممکن است از نظر روحی در آینده آسیب‌پذیر شود.

* در طول مدت زمانی که کودک ‌تان را از شیر می‌ گیرید امکان دارد به توصیه دیگران با شیشه به او شیر بدهید اما ما پیشنهاد می‌ کنیم شب‌ ها شیشه را در دهانش نگذارید چون باعث خراب شدن دندان‌ هایش می ‌شود. اگر هم احساس تشنگی کرد برای آب دادن از لیوان استفاده کنید نه شیشه شیر.

* طی تحقیقات، پزشکان به این نتیجه رسیده‌ اند که از شیر گرفتن کودکان بعد از یک سالگی آسان ‌تر است چرا که غذاهای بیشتری هست که می‌ توانید به عنوان جایگزین از آن استفاده کنید.

روند از شیر گرفتن کودک شما متغیر است و به عواملی مختلفی بستگی دارد اما از چند هفته در حداقلی‌ ترین حالت تا ۶ ماه در حداکثری ‌ترین حالت خواهد بود و خیلی به این مساله بستگی دارد که فرزند شما از این موضوع خسته شده باشد و بتواند خودش را با شرایط جدید تطبیق دهد.

و نهایتا قانون خاصی که حتما باید در این سن خاص کودک ‌تان را از شیر بگیرید نوشته نشده است. در این مورد کمی به حس‌ های تان هم اطمینان کنید.

برای این کار ۳ هفته وقت بگذارید

تغذیه با شیر مادر می ‌تواند سیستم ایمنی شیرخوار را تقویت کند بنابراین توصیه می ‌شود تا آن جا که برای مادر مقدور است، مدت طولانی ‌تری به کودکش شیر بدهد. تا قبل از ۱۲ ماهگی، کودک بعضی از مواد مغذی را از طریق غذاهای جامد دریافت نمی‌ کند. توصیه می‌ شود برخی از مواد غذایی را هم تا قبل از یک سالگی به کودکان ندهید. در هر صورت، تغذیه با شیر مادر باید تا پایان یک سالگی حتما ادامه پیدا کند.

بعد از یک سالگی کودک می ‌تواند با فنجان یا لیوان مخصوص مایعات بنوشد. بیشتر متخصصان کودک و حتی روان ‌پزشکان به مادران توصیه می ‌کنند یک و نیم تا ۲ سال به بچه شیر بدهند و زمانی که تصمیم گرفتند کودک را از شیر بگیرند، این کار را به تدریج انجام دهند. بهتر است برای متوقف کردن این کار، ۳ هفته وقت اختصاص دهید.

اگر چه در برخی از کودکان بعد از قطع شیردهی دوره‌ های بی ‌قراری و گریه کردن وجود دارد اما والدین به ‌خصوص مادران عزیز نباید نگران باشند زیرا این مشکل با گذشت زمان حل می‌ شود.

ابتدا زمانی که کمترین شیر را در سینه دارید(حوالی غروب) کودک خود را با یک وعده غذایی جامد یا مایعات دلخواه مشغول کنید و وعده شیر را حذف کنید. یکی، دو روز بعد، یک وعده دیگر روزانه را حذف کنید. به مرور بدون این که کودک را تحت فشار بگذارید وعده ‌های روزانه را طوری حذف کنید که این کار برای هر دوی شما رضایت‌ بخش باشد.

زمانی برای از شیرگرفتن بچه ‌ها

بهترین سن برای از شیرگرفتن کودکان، دو سالگی است. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، توصیه می ‌شود کودک را به تدریج از شیر بگیرید. به این صورت که در طول روز میزان دسترسی کودک به سینه مادر کمتر شود. مثلا مادر لباس‌ های بادی یا لباس ‌هایی که دسترسی کودک را به سینه مادر کمتر می ‌کند، بپوشد یا ساعتی از روز در خانه حضور نداشته باشد.

پس از این که به تدریج در طول روز میزان شیردهی کمتر شد، بهتر است شیردهی در شب نیز کاهش یابد. البته به طور طبیعی، کودکان شیرمادرخوار، به شدت به شیر مادر وابسته هستند و از حدود یک سالگی به بعد معمولا به محض بیدار شدن در شب، مادر سینه‌ اش را که منبع اطمینان و آرامش برای کودک است، در دهان وی می‌ گذارد که به نوعی نقش پستانک برای کودک پیدا می ‌کند بنابراین وابستگی به سینه و شیر مادر طبیعی است. این مساله باعث می ‌شود که مادر خواب راحت و کافی نداشته باشد و میزان و دفعات شیر خوردن کودک زیاد است. مادری که شیر خوبی دارد با توجه به تمامی مزایای شیر مادر، بهتر است تا سن دو سالگی شیر بدهد. این مساله در مورد فرزند دختر یا پسر فرق چندانی ندارد.

مادرانی هم که به تدریج موفق نشده ‌اند شیردهی را متوقف کنند باید این کار را به صورت ناگهانی انجام دهند. مثلا با سیاه کردن سینه یا چسب زدن روی آن شاید بتوانند حواس کودک را پرت کنند. مادری که تصمیم به ‌این کار می‌ گیرد، باید قاطعیت داشته باشد. اگر در دوره قطع شیردهی، به دلیل بی ‌تابی یا از سر دلسوزی در یک نوبت به کودکش شیر دهد، به هدفش نمی ‌رسد. اگر چه در برخی از کودکان بعد از قطع شیردهی دوره‌ های بی ‌قراری و گریه کردن وجود دارد اما والدین به ‌خصوص مادران عزیز نباید نگران باشند زیرا این مشکل با گذشت زمان حل می‌ شود. بهتر است در مواقعی خاص برای کودک برنامه خاص بیرون رفتن و بازی کردن در خانه یا استفاده از بازی ‌های آموزشی یا اسباب ‌بازی برای سرگرم کردن کودک در نظر گرفت تا شیرخوردن را فراموش کند.

 

۴راهکار برای شارژ سریع گوشی در مواقع اضطراری

حتما برای شما اتفاق افتاده است که لحظاتی اضطراری که با گوشی موبایل خود کار دارید شارژ گوشی تمام شده است.

  1. ابتدا باید بدانید که صفحه نمایش روشن شارژ زیادی از شما را مصرف می کند پس صفحه را روشن نکنید تا درصد شارژ را ببنید.
  2. نکته دوم این که شما تمام برنامه های در حال اجرا را ببندید و مطمئن شوید در پس زمینه برنامه ای در حال اجرا نیست.
  3. گوشی خود را درحالت Airplane ) Flight Mode ) یا هواپیما قرار دهید.
  4. در این صورت تمام شارژ گوشی که برای آنتن و اینترنت و یا وایرلس می باشد قطع می شود. اما بهترین حالت این است که گوشی خود را خاموش کنید که شاید برای بعضی از افراد، این کار به دلیل وابسته بودنشان به آلارم تلفن مقدور نباشد. اگر هم کسی قرار است با شما تماس برقرار کند آن را به شماره منزل انتقال دهید.

 

۴ ویژگی مدیران موفق و برتر

  1. از کارکنانشان حمایت می‏ کنند

مدیران خاص در همه شرایط حامی کارکنان هستند و سعی نمی‏کنند مسئولیت مشکلات را متوجه زیردستانشان کنند. متهم کردن دیگران و شانه خالی کردن از بار مسئولیت یکی از بدترین رویکردهایی است که یک مدیر می‏تواند در پیش بگیرد. یک مدیر در بلند مدت به حمایت کارکنان نیاز خواهد داشت، برای اینکه در چنین روزی تنها نماند، باید نشان بدهد که او نیز در مواقع ضروری از کارمندانش حمایت می‏کند.

  1. می‏ بخشند و فراموش می ‏کنند

عبارت های مربوط به “بخشیدن” و “فراموش کردن” به خصوص بعد از مرگ نلسون ماندلا بسیار کلیشه ای شده اند، با این حال باید گفت که مدیران خاص اگر از کارمندانشان خطایی سربزند، نه تنها آن ها را می‏بخشند، بلکه اشتباه آن ها را فراموش می‏کنند و هرگز بر اساس تعداد معدودی از اشتباهات کارمندانشان را قضاوت نمی‏کنند. آن ها در واقع اجازه می‏دهند که کارکنان از زیر سایه اشتباهی که مرتکب شده اند، خارج شوند. البته به شرطی که این اشتباه دایم تکرار نشود.

  1. تصمیم می‏ گیرند که چه کسی تصمیم بگیرد

مدیران ناامید کننده احتمالا تصور می‏کنند که در همه امور تنها آن ها هستند که باید تصمیم بگیرند اما یک مدیر خاص در بسیاری از مواقع تشخیص می‏دهد که او بهترین فرد ممکن برای تصمیم گیری نیست و بهتر است تصمیم گیری را به یکی از کارکنان که به طور مستقیم با موضوع در ارتباط است بسپرد. در واقع یک مدیر خاص تصمیم می‏گیرد که در مورد یک موضوع چه فردی می‏تواند بهترین تصمیم گیرنده باشد. سپردن تصمیم گیری به فرد دیگری به معنی شانه خالی کردن از بار مسئولیت نیست، بلکه به معنی احترام گذاشتن به فردی است که احتمالا می‏تواند بهترین تصمیم را بگیرد.

  1. اهداف کسب و کار را به اهدف اشخاص تبدیل می‏ کنند

مدیران خاص به اندازه ای برای کارمندانشان الهام بخش هستند که پس از مدتی، اهداف کسب و کار به اهداف فردی کارکنان شرکت تبدیل می‏شوند. البته برای این کار باید به کارکنان نشان داد که موفقیت مجموعه برای آن ها نیز منافعی را در پی خواهد داشت. مدیران خاص می‏دانند که حتی اگر بهترین سیستم را هم طراحی کنند، بدون کارکنانی با انگیزه احتمال موفقیت به شدت کاهش خواهد یافت اما کارکنانی که به اندازه کافی برای موفقیت کسب و کار انگیزه دارند، برای بسیاری از مشکلات راه حل پیدا می‏کنند بدون اینکه نیازی به دخالت مدیران باشد.

 

نحوه اصولی و صحیح نظافت و تمیز کردن اتاق خواب

اگر شما هم برای عید نوروز تمایل دارید تا اتاق خواب خانه تان را نظافت کنید باید برای اینکه تمیز کردن اتاق خواب هایتان اصولی و صحیح و در مدت زمان کوتاهی انجام شود یک سری از اصول را که در ادامه به آنها اشاره شده است توجه کنید. اتاق خواب خصوصی‌ترین فضای زندگی ماست و به همین دلیل باید توجه ویژه‌ای به تمیزی آن داشته باشید. حالا که نوروز را بهانه کرده ایم که نظم و تمیزی و تغییر را در خانه به وجود بیاوریم بهتر است از فضای شخصی خود شروع کنیم.

تمیز کردن اتاق خواب ممکن است در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما اگر برای این کار برنامه نداشته باشید و از قبل ندانید که چه می‌خواهید انجام دهید در طول کار دچار مشکلات زیادی می‌شوید. با ما همراه شوید و مراحل تمیز و مرتب کردن اتاق خواب را مرور کنید. قبل از انجام هر کاری به فضای اتاق خواب خود فکر کرده و کارها را طبق اولویت و بر اساس یک زمان‌بندی درست انجام دهید. یادتان باشد که اتاق خواب شما مخصوص به خود شماست و شما بهتر از هر کسی آن‌جا را می‌شناسید. اما برای این‌که کار شما ساده‌تر شود و بتوانید راحت‌تر این کارها را انجام دهید ما ۴ نکته بسیار مهم در تمیز کردن اتاق خواب را گردآوری کرده‌ایم تا شما بتوانید با پیروی از آن‌ها اتاق خواب خود را در سریع‌ترین زمان ممکن تمیز کنید.

به تمام بی‌نظمی‌ها سر و سامان بدهید

بهتر است مانند دیگر اتاق‌ها کارهای مربوط به تمیز کردن را از بالا به پایین انجام دهید. اولین گام در تمیز کردن و نظم ‌بخشیدن به هر اتاقی خلاص شدن از شر چیزهای کوچک یا نظم بخشیدن به آن‌ها است. این چیزهای کوچک می‌تواند کاغذهایی که روی هم قرار گرفته‌اند، لباس‌هایی که روی زمین پخش شده‌اند، و یا کتاب‌هایی باشد که در کنار تخت‌خواب شما قرار گرفته‌اند. پس سعی کنید در اولین گام به این بی‌نظمی‌ها نظم دهید و تکلیف آن‌ها را روشن کنید. اکنون می‌توانید کار را آغاز کنید.

وقتی مشغول تمیز کردن اتاق خواب هستید، در حالی که یک سطل آشغال و یک سبد رخت‌های چرک در دستان‌تان است در درون خانه کمی چرخ بزنید. این کار باعث می‌شود تمام لباس‌های کثیف را داخل سبد رخت‌ها و دورریختنی‌ها را داخل سطل آشغال بریزید. این کار کمک زیادی به راحت‌تر شدن ادامه کار شما می‌کند.

به تخت‌خواب خود نظم دهید

شاید در نگاه اول نظم ‌بخشیدن به تخت‌خواب بیهوده به نظر برسد چراکه شب دوباره مجبوریم نظم آن را به هم بزنید. اما وقتی این کار را انجام دهید متوجه می‌شوید که یک تخت‌خواب منظم و جمع‌شده می‌تواند حس و حال یک اتاق خواب را به سادگی تغییر دهد و ظاهر آن را منظم و جذاب‌تر کند. با این کار می‌توانید با نگاهی بازتر بخش‌های دیگر اتاق خواب خود را نظم دهید و به راحتی از پس کارها در کم‌ترین زمان ممکن برآیید. بهتر است پیش از نظم بخشیدن به تخت‌خواب بالش‌ها، لحاف یا پتو، روتختی و … را بشورید. خوابیدن بر روی تخت‌خواب حس و حال بسیار خوبی دارد چه برسد به این‌که تمام قسمت‌های آن پاکیزه نیز باشد.

به کمد لباس‌های خود نظم دهید

این کار را شما باید هر روز انجام دهید. اگر این کار را نکنید کنترل کمد لباس‌های شما به مرور از دست‌تان خارج می‌شود. کمد لباس‌های خود را در ذهن‌تان تجسم کنید: شلوارها، لباس‌های زیر، جوراب‌ها، و غیره هر کدام در کجا قرار دارند؟ سپس به سراغ کمد رفته و به قسمت‌های مختلف آن نظم بدهید. فقط یادتان باشد که بهتر است لباس‌هایی که بیش از بقیه از آن‌ها استفاده می‌کنید در دسترس شما باشند تا هر گاه به آن‌ها نیاز داشتید بدون معطلی آن‌ها را از کمد لباس‌ها بیرون بیاورید.

یکی از پیشنهادهای ما این است که به دقت به کمد لباس‌ها خود توجه کنید و ببینید که کدام لباس‌ها را می‌توانید بیرون بریزید (مثلا لباس‌هایی که برای شما کوچک شده‌اند و یا دیگر از آن‌ها استفاده نمی‌کنید). مطمئن باشید همیشه لباس‌هایی وجود دارند که شما به آن‌ها علاقه‌ای ندارید و به همین دلیل از آن‌ها استفاده نمی‌کنید و فقط کمد شما را شلوغ کرده‌اند. البته بهتر است آن‌ها را بیرون نریزید بلکه آن‌ها را به یک موسسه خیریه اهدا کنید.

اتاق خواب را گردگیری کنید و سپس جاروبرقی بکشید و در نهایت یک عطر بسیار خوش‌بو را در هوای آن اسپری کنید.

قفسه‌ها، گوشه‌ها، و شکاف‌ها (و البته زیر و پشت تخت‌خواب) قسمت‌هایی هستند که گرد و خاک در آن‌ها بسیار موجود است. بهترین کار این است که با یک دستمال پارچه‌ای نم‌دار این گرد و خاک‌ها را تمیز کنید. البته به یاد داشته باشید که برخی از گرد و خاک‌ها با یک بار دستمال کشیدن از بین نمی‌روند. در این حالت یک بار روی آن‌ها را تمیز کنید، سپس دستمال خود را آب بکشید و بعد برای بار دوم این قسمت را تمیز کنید. وقتی کل اتاق را گردگیری کردید می‌توانید کف آن را جارو برقی بکشید.

با برخی از وسایل موجود در اتاق خواب خود مانند آباژورها و پرده‌ها مهربان باشید. در مورد این وسایل بهتر است گرد و خاک آن‌ها را با یک دستمال نرم و کاملا پاکیزه تمیز کنید. البته می‌توانید جارو برقی را در کم‌ترین حالت مکش خود قرار دهید و سپس با فاصله آن را در قابل این وسایل بگیرید تا گرد و خاک آن‌ها از بین بروند.

پس از این که تمام این کارها را انجام دادید یک ماده معطر و خوش‌بو را در هوای اتاق خواب خود اسپری کنید. این کار باعث می‌شود که حس و حال اتاق خواب شما به کلی دگرگون شود و روحیه شما در آن بیش‌تر شده و در نهایت خواب بهتری داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.