post

dfghjmhgfds 300x199 گلبرگ سرخ زنده باد زندگی شماره بیست و یکمروش های محبوب شدن در جامعه

عده ای از افراد در جامعه آنقدر محبوب و دوست داشتنی هستند که بقیه آدم ها به حال آن ها قبطه می خورند و در مقابل برخی از افراد را هیچ کس تحویل نمی گیرد و بهایی به آن ها نمی دهند. حالا شما فکر می کنید جزء کدام دسته هستید؟تجربه نشان می دهد افرادی که از محبوبیت بی بهره هستند نگرانی شان از این بابت است که هرچه مسن تر می شوند شرایط بدتری به سراغشان بیاید در حالی که این موضوع در مورد تمام افراد صدق نخواهد کرد، چرا که برخی در تلاش هستند تا وضعیت را بهبود بخشند و با انجام رفتارهای مناسب بر میزان محبوبیت خود در بین افراد بیفزایند.

البته باید خاطرنشان کرد، اتفاقات خوب، خاطره انگیز و

سازنده آینده، در سنین جوانی است که پایه گذاری می شود و هرچه سن رو به افزایش باشد تمام جوانب زندگی فرد تحت الشعاع قرار خواهد گرفت و ممکن است رنگ فرسودگی به خود بگیرد. بر همین اساس باید گفت با پیر شدن کیفیت روابط نیز رنگ دیگری به خود می گیرند که این تغییر نگران کننده خواهد بود و هر چه در این خصوص دقت و توجه بیشتری به کار برده شود از میزان این نگرانی کاسته می شود.

  1. سوگل بهشتی فرصتی برای دیدن

همواره باید به این نکته توجه داشت که با ایجاد تغییری هرچند جزئی در سبک زندگی می توان در نظر سایرین محبوب تر جلوه کرد. به عنوان مثال ممکن است یک سالمند، سال ها قبل که روزهای جوانی یا میانسالی اش را می گذرانده است،هنگامی که پشت فرمان اتومبیل می نشسته تا فرزندش را به مدرسه برساند، اگر حین رانندگی از او سؤالی پرسیده می شد، بیشتر از آنکه به سؤال توجه داشته باشد، شش دانگ حواسش به رانندگی بوده تا مشکلی به وجود نیاید اما حالا شرایط تغییر کرده است و نه تنها به واسطه پا به سن گذاشتن نمی تواند رانندگی کند، بلکه ممکن است ناراحت باشد که دیگر اجازه یا فرصت رانندگی ندارد در حالی که نباید این گونه تصور کرد، چرا که باید از زاویه دیگری به موضوع نگاه کند و به نوعی خود را خشنود سازدکه درست است سالمندی مانع رانندگی کردن او شده اما فرصتی فراهم شده تا مدت زمان حضور در اتومبیل را به اطرافش توجه داشته باشد و تمام تغییرات محل زندگی و رفتارهای مردم را که برای به پایان رساندن روزشان در تکاپو هستند به نظاره بنشیند.

  1. بیدارسازی ذهن

اگر هر یک از توانایی های خدادادی انسان مختل شود برای برقراری ارتباط دچار مشکل خواهد شد؛ فردی موفق است که بر این محدودیت ها غلبه کند و با وجود یک مشکل سعی داشته باشد روابط اجتماعی خوبی برقرار کند تا نه تنها خود از گردونه زندگی باز نماند، بلکه اطرافیان را نیز به دایره روابط اجتماعی خود میهمان کند.این موضوع با رسیدن به دوره سالمندی شکل دیگری به خود می گیرد. به این معنا که سالمندان به دلیل کهولت سن، معمولاً از برقراری ارتباط با اطرافیان آن هم به شکل سابق، باز می مانند اما نمی توان این محدودیت را دلیلی براین دانست که سالمندان از اطرافیان خود فاصله بگیرند و دایره ارتباطی شان را محدود کنند، بلکه لازم است در رفتارشان تجدید نظر کنند و حتی اگر ممکن است دیرتر از آن که باید فردی را که به دیدارشان می آید، بشناسند باز هم به گرمی از او استقبال کنند و با مهربانی مثال زدنی که مختص دوره سالمندی است برخورد داشته باشند تا در دوران پیری هم ارتباطی مؤثر داشته باشند.

  1. حلقه های زنجیره دوستی

بدون شک داشتن زنجیره ای از دوستان یا افرادی که گوشه ای از ذهن ما را به خود اختصاص دهند و در مواقعی که به حضورشان احتیاج داریم یا آنها به بودن ما نیاز داشته باشند برای یکدیگر وقت بگذاریم جزو مواردی خواهد بود که محبوبیت آفرین هستند. هرچه بتوان بر حلقه های این زنجیره و تعداد دوستان باوفا و فهیم افزود و در مقابل بتوانیم برای آنها نیز دوستی لایق باشیم بدیهی است که رگه های محبوبیت در ارتباط میان افراد دوانده می شود، از این رو برای حفظ محبوبیت و دریافت مزایای آن لازم است در حفظ و سامان دهی به ارتباطات دوستانه کوشا بود.این قضیه با پا به سن گذاشتن پررنگ تر و مهم تر خواهد شد، چرا که ممکن است همه سالمندان ساعات ابتدایی یا انتهایی روزشان را در اماکن عمومی مثل پارک ها سپری نکنند تا به این واسطه افراد جدیدی را وارد شبکه های دوستی شان کنند، به همین دلیل توصیه می شود دوستان قدیمی که به نوعی سرمایه هایی ارزشمند به حساب می آیند، حفظ شوند و در غیر این صورت با برقرار کردن ارتباط با آنها حتی به صورت تلفنی موجب شادی روحیه شان و البته انسجام بخشی به شبکه دوستان قدیمی شد.

موضوع مهمی که باید در همین راستا به آن اشاره شود، این است که معمولاً افراد بخصوص زن و شوهرها در زمان هایی که بیشتر از حد همیشگی با یکدیگر هستند و فرصت بودن در کنار یکدیگر را دارند، بیش از آنچه توقع داشته باشند، مشغول مشاجره خواهند شد که این موضوع به دلیل اصطکاک بیشتری است که رابطه آنها به خود می بینند و لازم است برای حفظ احترام و علاقه نسبت به یکدیگر، این زمان ها مورد توجه ویژه قرار گیرند. در همین خصوص می توان نگاه را به سالمندانی معطوف داشت که با رسیدن به دوره بازنشستگی زمان بیشتری در کنار یکدیگر سپری می کنند.

بهتر است آنها نیز به این نکته دقت داشته باشند که خوب است به جای دامن زدن به بحث و مشاجره ها به این فکر کنند فرصت موجود را بعد از سال ها شلوغی و دلنگرانی برای سر و سامان گرفتن فرزندان به دست آورده اند و اگر شرایط به گونه ای دیگر رقم می خورد و یکی از آنها تنها می ماند، در حسرت همین لحظات می بود، بنابراین فرصت را غنیمت بشمرند و با بهره گرفتن از عطوفت و خوش زبانی، بهترین لحظات دوران سالمندی را برای یکدیگر بسازند.

  1. درک کردن جوانترها

درست است که گوشزد کردن اشتباهات یا اشکالات رفتاری به یک دوست، موجب بهبود رفتارهایش خواهد شد، اما منتقد بودن مستلزم این است که با زبانی نرم و البته تأثیرگذار بیان شود. حال تصور کنید قرار باشد فردی که پا به سن گذاشته، مدام از رفتار کوچکترها انتقاد کند، طبیعی است که در این صورت محبوبیت خود را از دست خواهد داد. بنابراین باید این مهم را به ذهن سپرد که سعی شود با وجود رسیدن به دوره سالمندی، جوانترها را به باد انتقاد نگرفت، چرا که آنها نیز باید بسیاری از اتفاقات را تجربه کنند تا بر اساس تجارب به دست آمده، صحیح ترین مسیر را انتخاب کنند و به این ترتیب محبوب بودن سالمندان و بزرگترها نیز حفظ شود.

وقت گذراندن با کودکان آنقدر شیرین است که افراد متوجه گذران زمان خود نخواهند شد. شیرین زبانی کودکان و رفتارهای دلنشین شان حسی زیبا را به وجود می آورد که اگر بتوان رفتاری پذیرفته شده با آنها داشت، بر علاقه کودکان از بودن در کنار فردی محبوب می افزاید. این موضوع با پای نهادن به دوره سالمندی رنگ و بوی دیگری به خود می گیرد. در واقع کودکان از بودن در کنار پدربزرگ و مادربزرگ های خوش زبانی که در هر جمله خود، کلماتی زیبا را جای می دهند و با تعریف کردن قصه های شیرین و آموزنده و مطرح کردن ضرب المثل یا معماهای قدیمی لحظات خوشی را برایشان می سازند، لذت می برند.پس به جای اینکه از برخی رفتارهای خارق العاده کودکان نسل جدید تعجب کنید سعی داشته باشید با آنها همراه شوید و با سحر و جادویی که در کلام شیوا و گنجینه دانسته های قدیمی تان نهان است، برایشان پدربزرگ یا مادربزرگی نمونه و دوست داشتنی باشید.

 

عدد تقدیرتون چنده؟

آیا تا به حال شنیده اید که می گویند عدد تقدیر فلانی مثلا ۵ است یا …. و آیا تا به حال درصدد این برآمده اید که عدد تقدیر خودتان را داشته باشید و خودتان آن را به دست آورید؟ اگر دوست دارید عدد تقدیر خود را به دست آورید مراحل زیر را به دقت عمل کنید و در آخر ، تفسیر عدد تقدیر خود را بخوانید. ابتدا به ترتیب عدد سال و ماه و روز تولد و غیره خود را به صورت گفته شده محاسبه نموده و سپس تفسیر آن را در قسمت تفسیر عدد تقدیر بخوانید.

عدد سال

در مبحث عددشناسی فقط با اعداد یک رقمی ۱ تا ۹ و اعداد دو رقمی ۱۱ ،۲۲ و گاهی ۳۳،۴۴ و مشابه آن سر و کار داریم. این اعداد را « اعداد رهبر » می نامند. برای تبدیل هر عدد دیگر به این اعداد، ابتدا ارقام آن عدد را با هم جمع می کنیم. برای مثال، اگر متولد سال ۱۹۹۶ باشید ارقام این عدد را باید با هم جمع کنید. اگر حاصل جمع آنها یکی از اعداد ۱ تا ۹ یا ۱۱،۲۲،۳۳و… نشد باید دوباره ارقام عدد حاصل را با هم جمع کنید تا بالاخره به یکی از اعداد یک رقمی ۱ تا ۹ یا دو رقمی ۱۱،۲۲،۳۳، برسید.

در مثالی که ذکر شد همانطور که ملاحظه می شود حاصل جمع برابر است با: ۱+۹+۹+۶=۲۵ پس باید ارقام ۲ و ۵ را با هم جمع کنیم: ۲+۵=۷ بنابراین عدد سال تولد شما ۷ است. یا اگر درسال ۱۹۹۳ به دنیا آمده باشید آنگاه داریم: ۱+۹+۹+۳=۲۲ همانطور که ملاحظه می کنید حاصل آن عدد ۲۲ می شود و چون این عدد جز اعداد رهبر است دیگر نیازی به ادامه عملیات نیست و عدد سال تولد شما همین عدد ۲۲ است.

عدد ماه

هر ماه دارای یک عدد می باشد که در زیر آمده است.

ژانویه: ۱ ، فوریه: ۲ ، مارس: ۳ ، آوریل: ۴ ، مه: ۵ ، ژوئن: ۶ ، ژولای: ۷ ، آگوست: ۸ ، سپتامبر: ۹ ، اکتبر: ۱۰ ، نوامبر: ۱۱ و دسامبر: ۱۲

بنابراین اگر شخصی در ماه اکتبر به دنیا آمده باشد عدد ماه تولد او عبارت است از: ( ۱ = ۰ + ۱ = ۱۰= اکتبر) یعنی عدد ماه تولد او ۱ است.

اگر در ماه نوامبر به دنیا آمده باشد: ( ۲ = ۱+۱ = ۱۱= نوامبر) یعنی عدد ماه تولد او ۲ است.

عدد روز

برای به دست آوردن عدد روز تولدتان کافی است اعداد دو رقمی ( به جز ۱۱ و ۲۲ ) را با هم جمع کنید تا به یکی از اعداد ۱ تا ۹ یا ۱۱ یا ۲۲ برسید. مثلا اگر کسی در روز ۲۱ یکی از ماه های سال به دنیا آمده باشد عدد روز تولد او عبارت است از: ۳=۱+۲=۲۱، یا اگر در روز ۱۸ یکی از ماه های سال به دنیا آمده باشد ، داریم: ۹=۸+۱=۱۸ یعنی عدد روز تولد او ۹ است. یا اگر در روز نوزدهم به دنیا آمده باشد:۱=۰+۱=۱۰=۹+۱=۱۹یعنی روز تولد او ۱ است. ولی اگر در روز ۱۱ یا ۲۲ یکی از ماه های سال به دنیا آمده باشد همان عدد، عدد روز تولد اوست.

عدد سرنوشت

بعد از آنکه عدد سال تولد ، عدد ماه تولد ، و عدد روز تولد خود را به دست آوردید باید این سه عدد را با هم جمع کنید تا به یکی از اعداد ۱ تا ۹ یا عدد ۱۱ یا ۲۲ برسید. مثلا اگر در روز ۳۱ ماه دسامبر سال ۱۹۵۵ به دنیا آمده باشید عدد سرنوشت شما به این صورت به دست می آید:

عدد سال تولد=۶=۴+۲=۲۴=۵+۹+۹+۱ =۱۹۹۵

عدد ماه تولد=۳=۲+۱=۱۲

عدد روز تولد= ۴=۱+۳=۳۱

عدد سرنوشت= عدد سال تولد+ عدد ماه تولد+ عدد روز تولد=۴=۳+۱=۱۳=۴+۳+۶

بنابراین عدد سرنوشت شما ۴ است.

عدد خورشیدی

در این مرحله ، برای به دست آوردن عدد علامت خورشیدی خود ، باید به پاراگراف زیر توجه کنید. (مثلا اگر کسی در ماه آذر به دنیا آمده باشد عدد علامت خورشیدی او ۹ است.)

حمل (متولد فروردین): ۱ ، ثور (متولد اردیبهشت): ۲ ، جوزا (متولد خرداد): ۳ ، سرطان (متولد تیر): ۴ ، اسد (متولد مرداد): ۵ ، سنبل (متولد شهریور): ۶ ، میزان (متولد مهر): ۷ ، عقرب (متولد آبان): ۸ ، قوس (متولد آذر): ۹ ، جدی (متولد دی): ۱۰ ، دلو (متولد بهمن): ۱۱ و حوت: (متولد اسفند) ۱۲

عدد تقدیر

برای به دست آوردن عدد تقدیر ، باید عدد سرنوشت را با عدد علامت خورشیدی جمع کنیم تا به یکی از اعداد ۱ تا ۹ یا ۱۱ یا ۲۲ برسیم. مثلا اگر عدد سرنوشت کسی ۴ و عدد علامت خورشیدی او ۹ باشد، آنگاه داریم: ۴=۳+۱=۱۳=۴+۹ یعنی عدد تقدیر او ۴ است.

تفسیر عدد تقدیر

پس از محاسبه عدد تقدیر خود آن عدد حتما یکی از اعداد زیر است پس خود را بشناسید:

عدد۱) خود ساخته، شما فردی متکی به نفس، مستقل، مبتکر، مخترع ، فردگرا ، شایسته و رهبر هستید.

عدد ۲) مطیع و گوش به فرمان ، شما فردی متواضع و فروتن ، آماده برای خدمت به دیگران ، علاقمند به کار دسته جمعی ، مهربان و با محبت ، یک همکار خوب ،

سیاستمدار، مصلح ، صبور و شکیبا ، شنوا و حساس نسبت به دیگران هستید.

عدد ۳) برون گرا، شما فردی هستید که به راحتی افکار و احساسات درونی خود را ابراز می کنید. همچنین فردی خلاق، هنرمند، زیبا هستید. کسی که از استعدادهای خود برای فایده رساندن به همه استفاده می کند. فردی شوخ طبع و دوستی خوب.

عدد ۴) منضبط، شماهرکاری که لازم و ضروری می دانید انجام می دهید.همچنین فردی وظیفه شناس، سخت کوش، خدمتگزار به دیگران، خویشتندار، خود کنترل، با کفایت و با لیاقت، سازمان دهنده، سازنده، بنیانگذار و دقیق و موشکاف هستید.

عدد ۵) آزاد منش، شما فردی مخالف سلطه و قید و بند هستید. کسی که خود را با تغییرات سازگار می کند و می داند چگونه با موقعیت های غیرمنتظره مواجه شود. عاشق ایده های جدید، مکتشف، ماجراجو و اهل سفر، تیزبین، کسی که به خوبی یادگرفته که به آزادی دیگران احترام بگذارد.

عدد ۶) سازمانگر و هماهنگ کننده، شماکسی هستید که در هر موقعیتی می داند چگونه افراد را با هم هماهنگ کند. مسئول، وظیفه شناس، وکسی که به خوبی خود را با دیگران هماهنگ می کند و از عهده مسئولیت ها به خوبی برمی آید. کسی که ارزش خانه و خانواده، کمک و حمایت دیگران را می داند. فردی که به خوبی می داند چه موقع باید به کمک دیگران بشتابد و چه موقع باید اجازه بدهد که دیگران خودشان به بهبود وضع خویش بپردازند.

عدد ۷) درون گرا، شما کسی هستید که عقل و منطق و بصیرت را در درون خود یافته است و می داند چگونه بیندیشد، تحلیل کند، مطالعه کند، بخواند، به مراقبت بپردازد، از بیرون به مسائل بنگرد، در جستجوی حقیقت باشد، اکثر اوقات را به تنهائی بگذراند و یاد گرفته که از تنهائی نترسد.

عدد ۸) محکم و پرقدرت، شما شخص قدرتمندی هستید که از قدرت خود به خوبی می توانید در راه کسب برتری های مادی بهره بگیرید، کسی که یاد گرفته چگونه از قوانین معنوی برای رسیدن به موفقیت مادی استفاده کند. شما می توانید بدون طمع ورزی و خودخواهی یا بهره کشی از دیگران به کنترل امور بپردازید و به موفقیت های مادی دست یابید.

عدد ۹) ایثارگر و از خود گذشته، شما فردی فداکار و علاقمند به خدمت به دیگران هستید و همه چیز خود را فدای دیگران می کنید. فردی دوست داشتنی، دلسوز، بخشنده و با گذشت و دارای قدرت درک بالا هستید. یاد گرفته اید که آدم خشک و یک دنده ای نباشید و تعصبات بیجا را کنار گذاشته اید و نسبت به آنها بی توجه هستید. در هرموردی سعی دارید همان چیزی باشید که دیگران می خواهند و همواره در تلاش هستید که دنیا را جای بهتری برای زندگی بسازید.

عدد ۱۱) روشنفکر، فردی هستید که همواره در جستجوی حقیقت است و از قوه درک شهودی خود استفاده می کند. آدمی مثبت اندیش و خوش بین هستید که فقط خوبی ها را در دیگران می بیند، با حقیقت زندگی می کند و نظرات روشنفکرانه خود را با دیگران در میان می گذارد. به خوبی قادر هستید از نیروهای روانی خود بهره بگیرید و به اتکای الهامات درونی خود جلو می روید. فردی دلسوز و مهربان، جسور و بی باک و در عین حال متواضع هستید.

عدد ۲۲) مسلط برنفس، خویشتندار، شما نیروهای عظیم درونی را در خود پیدا کرده اید و آنها را برای انجام کارهای بزرگ و فایده رساندن به دیگران به کار می برید. شما خودتان را هرگز محدود نمی کنید و فقط به نیازهای بشری فکر می کنید و اینکه چگونه می توان از قدرت های خود برای انجام کارهای بزرگ استفاده کرد. شما فردی سازنده و دوراندیش هستید.

 

۱۲ نکته طلایی و جالب برای متولدین ماه های مختلف

***** فروردین ماه

کسی که به خدا توکل می کند، رنجها و سختی های زندگی را بهتر تحمل خواهد کرد و می تواند به نام او از سد مشکلات گوناگون بگذرد. شما باید از تکبر و متکبران فاصله بگیرید و خود را نیازمند دوستان باوفا بدنید، خانواده نقش مهمی در سلامت روانی انسان دارد، بنابراین رشته عاطفی خود با خانواده را محکم تر کنید. اگر عجول نباشید کم کم به خواسته های به حق تان می رسید، البته اگر اراده پروردگار نیز بر آن تعلق گرفته باشد.

**** اردیبهشت ماه

هجران و فراق مقطع مهمی از زندگی هر انسانی است که باید با صبر و امیدواری آن را پشت سر بگذارد و حل این مشکل و رسیدن ایام وصال را از خدای بزرگ بخواهد. شما می توانید قدم های بزرگی در آینده بردارید، به شرطی که از تلاش و کوشش دست برندارید و از همفکری و مشورت با بزرگترها غافل نشوید. از وقفه های کوتاه مدت در روند پیشرفت خود نگران نباشید.

**** خرداد ماه

کسی که جواب بدی را با بدی بدهد، نمی تواند ادعا کند که از او بهتر است. باید با بزرگواری و بخشش طرف مقابل را شرمنده کرد. شما می توانید روزهایتان را پربارتر از قبل کنید و در این راه باید یک لحظه هم از یاد خدا غافل نباشید. توانائی ها و استعداد ذاتی خود را باور داشته و آنها را به منصه ظهور برسانید. امروز و فردا کردن و تردید و دودلی در کارهای مختلف شما را از اهدافتان دور می کند.

**** تیر ماه

باید از موقیت مناسب مالی که دارید به نفع زیردستان استفاده کنید، چون ممکن است چنین فرصتی در آینده کمتر وجود داشته باشد. دست و دلبازی از صفات بارز شماست که باید در مسیر درست از آن بهره ببرید. از طعن حسودان نرنجید و دست از هدفهای الهی تان برندارید. شکست هم جزئی از زندگی است و اگر گاهی در کاری در کاری موفق نمی شوید نباید فکر کنید دنیا به آخر رسیده است.

**** مرداد ماه

هنر انسان های بزرگ این است که در برابر مصائب و مشکلات تحمل فوق العاده ای دارند و نه تنها از جور و جفای روزگار نمی نالند، بلکه با رویی گشاده خدا را شکر می گویند و از او مدد می جویند. شما در زمره این گونه افرادید و سعه صدرتان قابل تحسین است. آینده با دستان شما ساخته می شود، بنابراین می توانید طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر به خواسته های خود برسید، به خصوص اینکه دعای خیر پدر و مادر همراهتان است.

**** شهریور ماه

مثلی است معروف که جهان همان گونه می گذرد که تو می خواهی، یعنی این اراده توست که حال و آینده را می سازد، بنابراین به جای آنکه دل به شانس بسپارید، به همت و پشتکار خود تکیه کنید و قدم در اه بگذارید. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و با کوچکترین حرفی میدان را خالی نکنید. شما باید محکم تر از قبل باشید و از فرصت هایی که نصیبتان می شود، خوب استفاده نمایید و از سلامت خود هم غافل نشوید.

**** مهر ماه

هر کس که در همه حال خدا را در نظر دارد و عرض نیاز به بارگاه با عظمت او می برد، از هیچ چیز و هیچ کس جز او نمی ترسد و تمام کارهایش بر مدار حق می چرخد. شما دل مهربانی دارید و زمینه رسیدن به قله موفقیت را به راحتی می توانید فراهم کنید. دیگران روی شما حساب ویژه ای باز می کنند و همه جا سخن از خوبی ها و بزرگواری هایتان است، اما نباید مغرور شوید و فکر کنید که هیچ عیب و نقصی ندارید. همچنان با خدا دوست باشید تا به این سیر صعودی ادامه دهید.

**** آبان ماه

شما با همت و پشتکاری که دارید، می توانید به همه اهداف خود برسید، به خصوص اینکه به خداوند نیز توکل کرده اید و از او مدد می جویید. اگر برای امور مالی خود برنامه ریزی دقیقی کنید، دچار مشکل نخواهید شد و مجبور نخواهید بود گاهی اوقات قرض بگیرید. به سفر و مسافرت آن هم با خانواده اهمیت بیشتری بدهید. مطالعه کتاب را در برنامه زندگی تان بگنجانید و باور داشته باشید که هیچ گاه برای آموختن دیر نیست.

**** آذر ماه

باید مراقب اطرافیانتان باشید و به ظاهر افراد اهمیت ندهید و فریب آنها را نخورید. آنچه مهم است درون و باطن آدمی است، بنابراین به جای نگاه کردن به قول و گفتار آدمها به عمل و کرداد آنها بنگرید. شما مهربان و عاطفی هستید، اما بعضی ها از این مهربانی سوءاستفاده می کنند. هر کاری را در حد اعتدال و تعادل انجام دهید و از زیاده روی و احساساتی شدن بپرهیزید. اگر دلی را شکسته اید به فکر ترمیم آن باشید و از عذرخواهی ابایی نداشته باشید.

**** دی ماه

امیدتان باید به خداوند بزرگ باشد نه به دست این و آن. شما بر خلاف ظاهر جدی و خشکتان دلی رئوف و مهربان دارید، اما اشکال کار اینجاست که گاهی نمی دانید چه حرفی را کجا بزنید، به همین دلیل ممکن است حتی دوستان و نزدیکان از شما برنجند. انتظار نداشته باشید که همیشه کارها بر وفق مرادتان باشید. شما نباید هیچ کس و هیچ کاری را به خانواده تان ترجیح دهید.

**** بهمن ماه

قرار نیست انسان بلافاصله به همه آرزوها و خواسته های خودش برسد، چون گاهی وقتها به صلاح نیست که آرزویی برآورده شود. شما می توانید در زمینه های مختلف بخت و استعداد خود را بیازمایید و مطمئن باشید که همه درها به روی شما بسته نیست، بلکه این تلقی خودتان است. برای اینکه به اهداف خود برسید، آنها را مشخص کرده و با یک برنامه ریزی صحیح به طرفشان گام بردارید. قدر امروز را بدانید، چون معلوم نیست فردا چنین فرصتی در اختیارتان باشد یا نه.

**** اسفند ماه

دنیا فانی است و این خاکدان پست محل گذر است، بنابراین نباید به آن دل بست. دنیا تا اندازه ای خوب است که مزرعه آخرت باشد یعنی اینجا بکاریم و آنجا درو کنیم. شما باید هم حواستان به این دنیا باشد و هم آن دنیا و از هیچ کدام به خاطر دیگری غافل نشوید. در تصمیم های مهم زندگیتان با افراد خبره و باتجربه مشورت کنید و حرف آنها را بپذیرید. گره ای را که با دست می شود باز کرد، با دندان باز نکنید و قدر فرصت های موجود را بدانید.

 

حیوان روز تولد شما کدام است؟

سگ:

۱۱ تا ۱۹ دی

۱۲ تا ۱۴ فروردین

۲۵ تا ۳۰ خرداد

۱۹ تا ۲۴ تیر

۶ تا ۸ مهر

۱۰ تا ۲۵ آذر

موش:

۲۰ دی تا ۴ بهمن

۲۵ اسفند تا ۳ فروردین

۲۶ فروردین تا ۶ اردیبهشت

۱۱ تا ۱۳ خرداد

۱۰ تا ۱۸ تیر

۲۵ مرداد تا ۳ شهریور

شیر:

۵ تا ۱۱ بهمن

۲۲ تا ۲۴ اسفند

۱ تا ۱۰ خرداد

۱۰ تا ۲۵ آبان

گربه:

۱۲ تا ۱۶ بهمن

۴ تا ۱۱ فروردین

۴ تا ۹ تیر

۵ تا ۹ مرداد

۲۴ شهریورتا ۵ مهر

۲۶ آبان تا ۹ آذر

کبوتر:

۱۷ تا ۲۵ بهمن

۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت

۲۵ تیر تا ۴ مرداد

۱۰ تا ۲۳ شهریور

۵ تا ۱۰ دی

لاک پشت:

۲۶ بهمن تا ۲ اسفند

۷ تا ۱۰ اردیبهشت

۱۴ تا ۲۴ خرداد

۴ تا ۹ شهریور

۲۴ مهر تا ۵ آبان

پلنگ:

۳ تا ۹ اسفند

۱۵ تا ۲۵ فروردین

۶ تا ۹ آبان

میمون:

۱۰ تا ۲۱ اسفند

۱۱ تا ۲۳ اردیبهشت

۳۱ خرداد تا ۳ تیر

۱۰ تا ۲۴ مرداد

۹ تا ۲۳ مهر

۲۶ آذر تا ۴ دی

۱۰ تا ۱۴خرداد

سگ: وفادار و خواستنی.

هرگز نمی توان در وفاداریتان شک کرد. در کارتان صداقت و خلوص نیت به چشم می خورد. بسیار ساده دل وبی شیله پیله. اهل جرو بحث کردن نیستید. متواضع، خاکی و واقع بین هستید. به همین دلیل است که دوستانتان دل بسته ی شما می شوند. در انتخاب پوشاک وسواس و سلیقه ی خاصی دارید. اگر لباسهایتان مطابق مد روز نباشد، مسلماً ناراحت می شوید. محبوب، پرطرفدار، خوش برخورد و باگذشت هستید. دوستانی بسیار خوب وقابل احترام دارید، دوستانی که هر کدام شخصیت برجسته ای دارند.

موش: تاحدی شیطان، ناقلا و بازیگوش.

برق بازیگوشی در چشمانتان همان عاملی ست که موجب گیرایی و جذابیت بالای شما در نزد اطرافیان و دوستان می شود. بسیار شوخ طبع و بامزه هستید. پس تعجبی ندارد که مردم خواهان همکاری شما بوده و چشم انتظار حضورتان در تمام فعالیتهای گروهی می شوند. از سوی دیگر حساس و دل نازک هستید که این یکی از نقاط ضعفتان است. مردم مجبورند هنگام حرف زدن با شما، درانتخاب کلمات بسیار دقیق و سنجیده عمل کنند. خدا به دادکسی برسد که هنگام روبرو شدن با شما با کلمات بازی کند!

شیر: درست برخلاف اسم شیر، عاشق صلح و آرامش هستید.

ترجیح می دهید از موقعیتهایی که نیاز به جنگ و جدال در آن حس می شود، پرهیزکنید. از بودن در هوای آزاد لذت می برید و از نشستن طولانی مدت دریک جا بیزارید. رهبر به دنیا آمده اید و این استعداد را دارید که چگونه دیگران را به کار کردن وادار کنید. دوست دارید که دوستتان بدارند. هنگامی که می بینید توجه کسی به سوی شما جلب شده است، خود را به تمامی وقف او می کنید! بسیار صفت پسندیده ای است… اما به شما اخطار می کنم: برخی میتوانند با سود جستن از این ویژگی اخلاقی، بیش از حد تملق شما را بگویند و کارشان را پیش ببرند. بنابراین مراقب باشید.

گربه: بسیار دوست داشتنی و تحسین برانگیز.

گاهی اوقات خجالتی اما زیرک و سریع الانتقال. گهگاه سکوت را ترجیح می دهید. دوست دارید به همه ی مسایل پی ببرید و از هر ماجرایی سر در بیاورید. در شرایط عادی خونسرد و خوددار هستید. اما وقتی پای استدلال به میان می آید به آتشفشانی آماده فوران شبیه می شوید. بشدت طرفدار مد هستید. ولی بطور کلی با هر تیپ آدمی نشست و برخاست می کنید. اما دوست ندارید که باغریبه ها زیاد حرف بزنید. مردم درکنار شما راحت هستند و در انتخاب دوستانتان دقت می کنید.

لاک پشت: پاک سرشت و نیکو خصال.

حدیث مهربانی شما همیشه نقل مجلس است. شما نیز دوستدار صلح و آرامش هستید. هیچ وقت دوست ندارید مقابله به مثل کنید حتی باکسی که خلافکار است. از این رو همه، دوستتان دارند. دلتان نمی خواهد غیبت دیگران را بکنید. مردم عاشق طرز برخورد و رفتار شما با اطرافیانتان هستند. همیشه می توانید عشق بورزید. از همه بهتر اینکه انتظار ندارید کسی این عشق شما را پاسخ بگوید. بسیار بلند نظر و دست ودلباز هستید. اینکه به هر چیز از سمت و سوی واقعی آن نگاه می کنید، بهترین تاثیر را روی طرف مقابلتان می گذارید.

کبوتر: شما سمبلی از رویکرد هر چه پیش آید خوش آید هستید.

اطرافتان هر اتفاقی بیفتد، خوشایند یا ناخوشایند به حالتان فرقی نمی کند. در حقیقت هر جامی روید شادی را می پراکنید. راهبری جمع دوستان همواره بعهده شماست و به وقت نیاز در تسلی بخشیدن به افراد مهارت بالایی دارید. از ریاکاری بیزارید و از افراد ریا کار دوری می کنید، آنها جایی در زندگیتان ندارند. در کارتان بسیار منظم و اهل حساب و کتاب هستید. بنابر این هیچ وقت با انباشتگی و به تعویق افتادن کار مواجه نمی شوید. ولی آگاه باشید: خیلی زود در دام عشق گرفتار می شوید.

پلنگ: شما فردی مرموز هستید.

می توانید به راحتی فشارهای زندگی را تحمل کنید و در رویارویی با هر ناملایمتی عنان اختیار از کف نمی دهید و صبر پیشه می کنید. بیشتر اوقات می توانید جدی و مصمم باشید و عاشق شایع پراکنی به همراهی دوستانتان هستید. بسیار مبادی آداب و آراسته. دلتان می خواهد هر موقعیت و هرچیزی به همان شکلی که خودتان دوست دارید، برایتان فراهم شود، که البته گاهی اوقات این کارشدنی نیست. در نتیجه ممکن است در برخی روابط انسانی شکست بخورید. اما ازسوی دیگر دوست دارید هر زمان دیگران نیازمند حضورتان هستند در کنارشان بوده آنها را در حل مشکلاتشان یاری کنید و درسختی ها دوشادوش هم گام بردارید.

میمون: بسیار کم حوصله و عصبی

دلتان می خواهد هر کاری با سرعت هر چه تمامتر انجام شود. اساساً فردی بی شیله پیله بوده و عاشق این هستید که کانون توجه قراربگیرید. از این رهگذر، منحصر به فرد و بی مانند هستید.

 

شخصیت شناسی جالب با پنج انگشت دست

با استفاده از انتخاب انگشت شخصیت خود را بشناسید. آیا تا به حال به طور دقیق به انگشتان دستان خود نگاه کرده اید؟ تا به حال فکر کرده اید که به کدامیک علاقه بیشتری نسبت به بقیه دارید؟ با دقت نگاه کنید، سپس توضیح مربوط به آن را بخوانید.

انگشت شماره ۱

این انگشت نماد مسایل مادی و ثروت است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند، اقتصاد دانان خوبی هستند و معمولاً از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار دارند.

انگشت شماره ۲

این انگشت نماد کار است و اشخاصی که به این انگشت اهمیت بیشتری می دهند انسان های کاری هستند و به طور کلی وجدان کاری خوبی دارند و موفقیت زیادی در کارها دارند.

انگشت شماره ۳

این انگشت میزان اهمیت به خود فرد را نشان می دهد، افرادی که این انگشت را انتخاب می کنند، در مورد همه چیز اول به خود اهمیت داده و تا حدودی خودپرست و خودخواه هستند.

انگشت شماره ۴

این انگشت نماد محبت و عشق است و کسانی که این انگشت را انتخاب می کنند، انسان های احساساتی و عاطفی هستند و همواره به دنبال محبت و خوشحال کردن دیگران هستند.

انگشت شماره ۵

این انگشت نماد خانواده و فرزند هست و کسانی که به این انگشت علاقمند هستند، افرادی هستند که به خانواده پایبند بوده و به زندگی مشترک و به طور کلی روابط بین افراد اهمیت می دهند.

 

شخصیت شناسی ماه تولد شماو ماه تولد معشوقه تان

مرد فروردین و زن….

فروردین+ فروردین = پیوندی آتشین

فروردین+اردیبهشت = پیوندی کاملا عشقی

فروردین+خرداد = خوش دل و امیدوار

فروردین+تیر = اختلاف فراوان

فروردین+مرداد = شدید

فروردین+شهریور = سرد و گرم

فروردین+مهر = کمی غیر ممکن

فروردین+آبان = خیلی با حرارت

فروردین+آذر = پر از ماجرا جویی

فروردین+دی = هیجانات فراوان

فروردین+بهمن = شگفت انگیز

فروردین+اسفند = توام با مشکلات

مرد اردیبهشت و زن…

اردیبهشت+فروردین = پر شور و هیجان

اردیبهشت+ اردیبهشت = خیلی مناسب

اردیبهشت+خرداد = پیوندی نا موفق

اردیبهشت+تیر = اتحادی عمیق

اردیبهشت+مرداد = کاملا دوست داشتنی

اردیبهشت+شهریور = تشریک مساعی زیاد

اردیبهشت+مهر = جسمانی و شهوانی

اردیبهشت+آبان = آرام و آهن ربایی

اردیبهشت+آذر =بسیار ناهموار

اردیبهشت+دی = کمی هولناک

اردیبهشت+بهمن = خیلی قوی

اردیبهشت+اسفند = توام با جذابیت

مرد خرداد و زن…

خرداد+فروردین = دارای آینده ی روشن

خرداد+اردیبهشت = پیوندی دشوار

خرداد+ خرداد = پیوندی نا پایدار

خرداد+تیر = افقی روشن

خرداد+مرداد = عافیت طلب و عیاش

خرداد+شهریور = عاشقانه

خرداد+مهر = کاملا با شکوه

خرداد+آبان = بن بست عشقی

خرداد+آذر = سراسر شادمانی

خرداد+دی = چشم در چشم نیافتد

خرداد+بهمن = دوستان خوب برای هم

خرداد+اسفند = مرهم یکدیگر

مرد تیر و زن…

تیر+فروردین = پیوندی سست

تیر+اردیبهشت = محیطی راحت و مرفه

تیر+خرداد = پیوندی نا هماهنگ

تیر+تیر = رابطه ی رویایی

تیر+مرداد = هیجانی و پر زحمت

تیر+شهریور = محرک یکدیگر

تیر+مهر = زندگی پر از تلاطم

تیر+آبان = جرقه و پرواز

تیر+آذر = سراسر مشکل

تیر+دی = زوجی دلسوز

تیر+بهمن = سراسر اضطراب

تیر+اسفند = تقویت کننده ی هم

مرد مرداد و زن…

مرداد+فروردین = خاطرات به یاد ماندنی

مرداد+اردیبهشت = احساسات پاک

مرداد+خرداد = زندگی پر از نشاط

مرداد+تیر = پیوندی عاشقانه

مرداد+مرداد = جنگ اراده ها

مرداد+شهریور = ازدواجشان دشوار است

مرداد+مهر = شادی بزرگ

مرداد+آبان = برخورد دو قطب

مرداد+آذز = بسیار نیروبخش

مرداد+دی = کوتاه اما شیرین

مرداد+بهمن = می تواند مشکل باشد

مرداد+اسفند = زندگی توام با جرقه

مرد شهریور و زن…

شهریور+فروردین = دور از یکدیگر

شهریور+اردیبهشت = استوار و لذت بخش

شهریور+خرداد = کاملا غیر معمول

شهریور+تیر = اختلاف زیاد

شهریور+مرداد = عقاید نا همامنگ

شهریور+شهریور = سازگار

شهریور+مهر = زندگی با سختی

شهریور+آبان = هیجانات واقعی

شهریور+آذر = نیازهای مخالف

شهریور+دی = موافق و سازگار

شهریور+بهمن = تیره و گلالود

شهریور+اسفند = بهشتی

مرد مهر و زن…

مهر+فروردین = زندگی پر تناقض

مهر+اردیبهشت = جسمانی و شهوانی

مهر+خرداد = پیوندی بسیار عالی

مهر+تیر = تلاشی سخت

مهر+مرداد = نیروبخش

مهر+شهریور = مخالف

مهر+مهر = قدرتی نا پایدار

مهر+آبان = پاداش و هیجان

مهر+آذر = هم پرواز

مهر+دی = پیوندی سست

مهر+بهمن = ازدواج شگفت انگیز

مهر+اسفند = آرامش و پاداش

مرد آبان و زن…

آبان+فروردین = جاودانه و طولانی

آبان+اردیبهشت = پیوندی با اجر

آبان+خرداد = لطیف و با نشاط

آبان+تیر = زندگی بهشتی

آبان+مرداد = نمایش پر قدرت

آبان+شهریور = شروعی آرام

آبان+مهر = لجاجت و گول زنی

آبان+آبان = انفجار

آبان+آذر = تحمیلی و اجباری

آبان+دی = شیفته ی یکدیگر

آبان+بهمن = بالا و پایین

آبان+اسفند =کاملا عالی

مرد آذر و زن…

آذر+فروردین = عالی و شگفت انگیز

آذر+اردیبهشت = درگیری زیاد

آذر+خرداد = سرد و گرم

آذر+تیر = غیر صمیمی

آذر+مرداد = دلسوز واقعی

آذر+شهریور = نیرو بخش

آذر+مهر = لذت مشترک

آذر+آبان = کارد و پنیر

آذر+آذر = لذت توام با آشوب

آذر+دی = مغایرت زیاد

آذر+بهمن = روابطی بسیار گرم

آذر+اسفند = مشکل دار است

مرد دی و زن…

دی+فروردین = با جدل

دی+اردیبهشت = زندگی با آینده ای زیبا

دی+خرداد = پیوندی سخت

دی+تیر = پیوندی با شکوه

دی+مرداد = اختلاف زیاد

دی+شهریور = عجیب

دی+مهر = برنده ای ندارد

دی+آبان = خیلی عجیب

دی+آذر = نامناسب

دی+دی = طولانی و پا بر جا

دی+بهمن = کمی مخوف

دی+اسفند = عشقی و شهوانی

مرد بهمن و زن…

بهمن+فروردین = بسیار عاشقانه

بهمن+اردیبهشت = خیلی خود سر و لجوج

بهمن+خرداد = پیوندی سرد

بهمن+تیر = خیلی مضر

بهمن+مرداد = بسیار دلکش

بهمن+شهریور = نا هماهنگ

بهمن+مهر = بسیار بسیار عالی

بهمن+آبان = مغایر یکدیگر

بهمن+آذر = نیازمند جد و جهد

بهمن+دی = با کمی نا خالصی

بهمن+بهمن = واقعی و شگفت انگیز

بهمن+اسفند = احتمال نا خوشی

مرد اسفند و زن…

اسفند+فروردین = نیازمند به گذشت

اسفند+اردیبهشت = یک پیوند عالی

اسفند+خرداد = نیازمند به بصیرت

اسفند+تیر = شیفته ی یکدیگر

اسفند+مرداد = زوج رمانتیک

اسفند+شهریور = آرام و حامی

اسفند+مهر = عشقی افسانه ای

اسفند+آبان = سراسر شادی و اعتدال

اسفند+آذر = مشکلات زیاد

اسفند+دی = احساسات واقعی

اسفند+بهمن = یکدیگر را درک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.