post

618869122 talab ir 300x188 گلبرگ سرخ آشپزی شماره پنجاه و یکمسس رژیمی

همواره‌ هستند افرادی‌ در خانواده‌ که‌ به‌ خوردن‌ سس‌ سفید سالاد آلرژی‌ دارند یا عده‌ای‌ که برای دوری از چاقی بیش از حد خوردن سس را برای خود ممنوع کرده‌اند. برای این دسته

افراد طرز تهیه‌ نوعی‌ سس‌ را آموزش داده‌ایم که یک‌ نوع‌ سس‌ رژیمی‌ محسوب می‌شود.

مواد لازم:

آرد: سه قاشق غذاخوری

کره: ۱۰ گرم

آبلیمو: یک قاشق غذاخوری

شیر: ۲۵۰ گرم

فلفل سیاه و نمک: به مقدار لازم

طرز تهیه‌ :

برای درست کردن سس رژیمی ابتدا کره‌ را داغ‌ کنید و از روی‌ شعله‌ بردارید،پس‌ از این‌ که‌ کمی‌ خنک‌ شد، آرد و شیر را به‌ آن‌اضافه‌ کرده‌ و خوب‌ هم‌ بزنید، سپس‌ دوباره‌ روی‌شعله‌ قرار دهید تا سرخ‌ شود و آنگاه‌ نمک‌ و فلفل را هم‌ به‌ آن‌ اضافه‌ کنید.

از طرف‌ دیگر در نیم‌ لیتر آب‌ جوش‌، آبلیمو بریزید و در حالی‌ که‌ می‌جوشد، مخلوط آماده‌ شده‌ را در آن‌ بریزید و خوب‌ هم‌ بزنید.

سس‌ شما پس‌ از چند دقیقه‌ آماده‌ است‌.

البته‌ در صورت‌ تمایل‌ می‌توانید چاشنی های‌ سالاد را که‌ به‌ صورت‌ آماده‌ می‌فروشند به‌ آن‌ اضافه‌ کنید

توصیه :

برای‌ پیشگری‌ از ابتلا به‌ اضافه‌ وزن‌ و چاقی‌ که‌ خود زمینه‌ ساز بیماری‌های‌ زیادی‌ است‌، سعی‌کنید مصرف‌ چربی‌ها و روغن‌ را محدود کنید.

چربی‌های‌ گوشت‌ را قبل‌ از پخت‌ کاملا بگیرید، همچنین‌ پوست‌ مرغ‌ و چربی‌های‌ زیر پوست‌مرغ‌ هم‌ مانند چربی‌های‌ گوشت‌ قرمز از نوع‌اشباع‌ شده‌ هستند، و بهتر است‌ آنها را قبل‌ از پخت‌،از گوشت‌ جدا کنید و دور بریزید یا اگر غذایی‌ راسرخ‌ کرده‌اید، چربی‌ اضافی‌ آن‌ ر:.۷- بگیرید.

بهتر است‌ روغن‌ را تا حد امکان‌ فقط یک‌بار تحت‌ حرارت‌ و مورد استفاده‌ قرار دهید، بنابراین‌ هر بار برای‌ سرخ‌ کردن‌، تنها به‌ میزان‌ لازم‌ از روغن‌ استفاده‌ کنید

 

سالاد قرمز مناسب برای بدن و پوست

رنگ سبز یادآور صلح و آرامش و رنگ قرمز فریبنده و جسمانی است. چندماه اخیر بسیار سبز بوده است و زمان مناسبی برای پاکسازی به همراه سموتی های سبز رنگ، سالاد کلم پیچ و برگ کلم بوده است. اما اکنون زمان خوبی است که به سراغ رنگ قرمز برویم زیرا زمان خداحافظی با زمستان است و موسم نو شدن.

همچنین بهترین زمان است که جلایی به پوست خود بدهید و غبار زمستانی را از آن بزدایید. این سالاد زیبا که از سبزیجات و میوه های صورتی، بنفش و قرمز تهیه می شود حتی به شما کمک می کند تا تمرکز بهتری داشته باشید. مقداری دانه انار، چغندر، تربچه، کلم قرمز و پیاز قرمز را در کاسه بریزید. و به این ترتیب معدنی از مواد مغذی گیاهی نظیر آنتوسیانین، کورستین، بتالاین و اسید الاجیک برای بدن خود مهیا کنید که تنها در گیاهان قرمز و بنفش رنگ یافت می شوند. تمام این مواد سبب می شود تا پوستی خوب و ذهنی آماده داشته باشید. اضافه کردن مقداری آواکادو و جعفری نیز می تواند علاوه بر ایجاد تناسب رنگ، رادیکال های آزاد بیشتری را فراهم می آورد. ویتامین E موجود در آواکادو و لوتئولین موجود در جعفری، در واقع قابلیت آنتی اکسیدان موجود در گیاهان قرمز را آفزایش می دهد. این دو دقیقا همانند یک رابطه خوب، به زیبایی با هم جفت می شوند.

مواد لازم :

۲ عدد چغندر پخته و ورقه شده

۱ عدد تربچه ورقه شده

۱ قاشق غذاخوری پیاز قرمز حبه شده

۱ قاشق غذاخوری جعفری خورد شده

۱ عدد لیموترش بزرگ (آب گرفته شود)

۲/۱ پیمانه کلم قرمز ورقه شده

۴/۱ پیمانه دانه های انار

۴/۱ پیمانه آواکادو حبه شده

سر انگشت نمک دریا

طرز تهیه :

همه مواد را با هم داخل یک ظرف بریزید به غیر از نمک دریا و آب لیمو ترش. این دو را در آخر به روی آن بپاشید.سالاد قرمز با ماهی سفید بسیار لذیذ خواهد بود.

 

بورک با برگ کلم

بورک با برگ کلم غذایی خوشمزه و ساده که به سادگی نیز آماده می شود.

آماده سازی : ۱۵ دقیقه

پخت : ۳۰ دقیقه

مواد لازم جهت تهیه بورک با برگ کلم :

مرغ پخته و ریش ریش شده ۳۰۰ گرم

سیب زمینی رنده شده          ۱ عدد

پیاز خرد شده       ۱ عدد

هویج رنده شده     ۱ عدد

نمک و فلفل          به میزان لازم

آویشن     به میزان لازم

طرز تهیه بورک با برگ کلم :

ابتدا برگ کلم سفید را به آرامی ورقه ورقه کرده. (به اندازه ای که خودتان می خواهید بورک درست کنید کلم را برگ برگ کنید ) در ظرف آبی که در حال جوشیدن است به مدت ۵ دقیقه برگها را قرار داده تا نرم شود.

سپس در آبکش میریزیم تا خنک شود (قسمت وسط برگ که خیلی کلفت است را ببرید و جدا کنید من به صورت v قیچی می کردم).

پیاز را تفت داده تا نرم شود سپس سیب زمینی را میریزیم بعد از چند دقیقه تفت دادن هویج را میریزیم خوب هم زده تا مواد ما نرم و پخته شود.

سپس مرغ و ادویه جات و نمک را زده در قابلمه را برای چند دقیقه می گذاریم.

بعد از خنک شدن مواد مقداری از آن را برداشته و روی وسط برگ ریخته و برگ را مانند رول می بندیم و البته قسمت بالا و پایین را به طرف داخل بورک می بندیم.

در ظرفی تخم مرغ را هم زده و بورک را داخل آن زده و در روغن داغ با حرارت ملایم سرخ می کنیم.

 

تارت پیاز

مواد لازم

برای ۶ نفر

آرد – ۲۵۰ گرم

کره – ۱۲۵ گرم (یا روغن جامد ۱۰۰ گرم)

زرده تخم مرغ – ۱ عدد

نمک به قدر کافی

شیر یا آب – نصف لیوان معمولی

نکته : برای تهیه تارت پیاز یک قالب فلزی کم عمق لازم است.

مواد داخل تارت

پیاز متوسط – ۴ تا ۵ عدد

روغن مایغ – ۲ تا ۳ قاشق سوپخوری

فلفل قرمز کوبیده – ۱ قاشق غذا خوری

پنیر امنتال یا گریور – ۳۰۰ گرم

تخم مرغ – ۲ عدد

شیر – نصف لیوان

خامه – ۱۲۵ گرم

خردل – یک قاشق مربا خوری

نمک به اندازه کافی

طرز تهیه

آرد را در ظرف گودی می ریزیم . نصف لیوان شیر را با کمی نمک و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط می کنیم و میان آرد می ریزیم و به هم می زنیم تا آرد مرطوب شود. کره را کمی گرم می کنیم تا نرم شود ، بعد آن را تکه تکه نموده با آرد مخلوط می کنیم ، بطوری که تمام مواد مخلوط شود و کمی چسبندگی پیدا کند. بعد آن را مالش می دهیم و روی آن را می پوشانیم تا یکی دو ساعت بماند .

قالب را کمی چرب می کنیم . خمیر را با نورد به شکل قالب باز می کنیم ، به طوری که خمیر کف و دیواره قالب را بپوشاند ، سطح خمیر را به وسیله چنگال در چند نقطه سوراخ می کنیم تا پف نکند.

فر را با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت گرم می کنیم و قالب خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه روی پنجره وسط فر قرار می دهیم تا نان کمی برشته شود . پیاز را به شکل خلال خرد کرده با کره کمی سرخ می نمائیم. قدر نمک و پاپریکا به پیاز سرخ کرده می زنیم و کمی آب به آن اضافه می کنیم و چند دقیقه روی حرارت ملایم قرار داده در آن را می بندیم تا پیاز نرم و آب آن کاملا گرفته شود .

پیاز را روی تارت می ریزیم و با پشت قاشق آن را صاف می کنیم . دو عدد تخم مرغ را در ظرفی می شکنیم و کمی نمک و فلفل و خردل به آن می زنیم و با همزن خوب مخلوط می کنیم.

خامه را روی این تخم مرغ می ریزیم و به هم میزنیم . مخلوط به دست آمده را روی پیاز می ریزیم ، پنیر را رنده می کنیم و روی مواد می پاشیم وتارت را به مدت نیم ساعت در بالاترین پنجره فر که قبلا با حرارت ۳۵۰ درجه فارنهایت یا ۱۷۵ درجه سانتیگراد گرم شده قرار می دهیم .

اگر بخواهیم تارت پیاز را کاملا داغ سرو کنیم ، می توانیم آن را در ظرف نسوز تهیه نموده با همان ظرف سر میز ببریم.این تارت سوئیسی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.