post
bounce rate شش نکته کلیدی در طراحی وبسایت های حرفه ای جهت بهینه سازی سایت (سئو)

شش نکته کلیدی در طراحی وبسایت های حرفه ای جهت بهینه سازی سایت (سئو)

با افزایش سهم بازار گوشی های همراه هوشمند و تبلت ها در سرتاسر جهان، درخواست داشتن وبسایت هایی سازگار با وسایل مختلف به اوج خود رسیده است. یک طراحی خوب و پاسخگو صرف نظر از اینکه به دنبال قالب طراحی با نمایش یکسان در مرورگرهای مختلف و همچنین وسایل دیگر می باشد، به لمسی بودن لینک ها و یا قابلیت کلیک، سایز صفحه نمایش، وضوح صفحه، پشتیبانی اداپ فلش و بهینه سازی آن نیز توجه می نماید. فرم قالب صفحات، ترتیب کدها و نمایش بصری و تمام شده وبسایت به صورتی انجام می پذیرد که

توسعه پاسخگو، تجربه نمایش بهینه را برای هر کاربر، برای هر وبسایت در هر وسیله ای فراهم می کند. طراحی وبسایت حرفه ای و پاسخگو نه تنها تجربه نمایش را افزایش می دهد بلکه روش های بهینه سازی موتورهای جستجو را به عنوان استراتژی بازاریابی هر کسب و کاری رعایت می نماید.

حال به شرح نکاتی که در این امر به ما یاری می رساند اشاره می نماییم:

۱) باید دقت نمایید که الگوریتم های گوگل چه می خواهند

هیچ شکی در آن نیست که موتور جستجو گوگل، کارآمدترین و مفیدترین موتور جستجو در میان عبارات و اولویت هایی است که کاربران به دنبال آنها می باشند و جایگاه اول را به خود اختصاص داده است. همانند ضرب المثل معروف انگلیسی “if you are in Rome, do as the Romans do”، شما نیز لازم است نکات ارائه شده در الگوریتم های گوگل را رعایت نمایید.

۲) وجود ریسک در داشتن اطلاعات کپی

اگر طراحی سایت پاسخگویی را درست نکرده اید پس الزاما سایتی را با دو طرح متفاوت برای دو دستگاه متفاوت ایجاد نموده اید، یک طرح برای موبایل و دیگر برای وبسایت. این بدان معناست شما دو سایت با مفهوم یکسان و کپی شده، برای محصول و یا خدمت خود طراحی کرده اید. امروزه داشتن صفحات یکسان در دو طرح کار آسانی نمی باشد، و ممکن است براثر فراموشی یک طرح به روزرسانی گردد اما طرح دیگر خیر. در نتیجه به ریسک آن نمی ارزد.

۳) ساخت لینک ها بدون شک ساختاری قوی پیدا نموده

در طراحی یک وبسایت پاسخگو، آدرس هر صفحه به عنوان موجودیتی منحصربفرد محسوب می گردد. بنابراین لینکی که شما را به صفحه مستر سایت هدایت می نمایند، همان لینک شما را به صفحه وبسایت موبایل نیز می فرستد. نبود لینکدهی چندگانه جهت رسیدن به یک صفحه باعث رنک دهی بهتر آن صفحه خواهد شد و لینک موثرتری برای کاربران نیز می باشد.

۴) کم کردن درصد خروج کاربران از وبسایت

خروج از سایت معمولا در زمانی اتفاق می افتد که در زمان مراجعه به یک وبسایت، سایت به درستی اجرا نگردد. اگر ماژول های موجود در سایت شما که کاربران را جذب می کند به درستی اجرا نشود، میزان خروج از سایت شما افزایش می یابد و در نتیجه گوگل رتبه کمتری را به دلیل درصد خروج بالای وبسایت، به شما اختصاص می دهد. کم شده رتبه شما بدین معناست که در موتورهای جستجو جایگاه پایین تری را گرفته و مشتریان بالقوه خود را از دست می دهید. حال طراحی یک وبسایت پاسخگو به شما کمک می کند درصد خروج از وبسایت خود را کاهش دهید و همانگونه که در بالا بدان اشاره شد درصد خروج بدلیل باز شدن صفحاتی غیر هدفمند صورت می پذیرد. یک طراحی سایت پاسخگو، مجدد سایت را نظم داده و اسکرول های افقی را حدف می نمایده، در نتیجه منجر به افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و کسب نتایج موثرتری از بهینه سازی سایت می گردد.

۵) کم کردن زمان لود صفحات وبسایت

زمان متوسط مورد نیاز در لود شدن سایت در موبایل هفت ثانیه اعلام گشته در حالیکه گوگل انتظار دارد این زمان به زیر یک ثانیه انتقال یابد. یک طراحی پاسخگو، به دلیل وجود لینک دهی منحصربفرد در آدرس دهی، دیگر نیاز به هدایت مجدد به کوئیری های سایت جهت دسترسی به آدرسی مشخص ندارد. در نتیجه واضح است که طراحی پاسخگو منجر به کم شدن زمان لود صفحات و بهینه سایت در موتورهای جستجو می گردد.

۶) افزایش رتبه سایت در جستجو موبایل

این آیتم از شاخص های دیگریست که در حال حاضر مورد توجه گوگل می باشد. جستجوهای موبایل نیز همانند جستجوهای وب مبتلا به بهینه سازی موتورهای جستجو همچون گوگل شده اند. بنابراین یک طراحی پاسخگو بایستی جستجوهای موبایل را نیز جهت اصول بهینه سازی سایت خود رعایت نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.