post

25456 پیش گیری از هک WIFI با چند ترفند مهم!پیش گیری از هک WIFI با چند ترفند مهم!

امروزه تقریبا همه به نوعی از اینترنت بیسیم استفاده میکنند به خصوص WIFI. برای آنهایی که که از مودم وای فای استفاده میکنند و نگران این هستند که مبادا کسی بدون اجازه از اینترنت آنها استفاده کند، چند نکته مهم را آماده کرده ایم که با رعایت این موارد، احتمال هک شدن WIFI آنها به حداقل می رسد.

۱- پروتوکل‌ های WPA-PSK و WPA2-PSK:

بهترین نوع رمزگذاری روی مودم شبکه بی‌سیم، پروتوکل‌ های امنیتی WPA-PSK و WPA2-PSK هستند. این نوع پروتکل‌ها، رمز عبور شما را در هر میلی‌ثانیه رمزگذاری می‌کنند و درصد هک آن را بسیار پایین می آورند.

۲-حالت Bridge:

اگر شما از بیش از یک کامپیوتر برای اتصال به اینترنت استفاده نمی‌کنید مودم خود را بر روی حالت Bridge تنظیم کنید.

۳-MAC filter:

در صورت استفاده از حالت PPPOE بر روی مودم، قابلیت MAC Filter را بر روی مودم فعال کنید. آموزش کامل این مطلب در «اینجا» آمده است.

۴- برنامه نظارت بر اتصالات شبکه:

برنامه هایی نظیر Wireless Network Watcher می توانند دستگاههای متصل به مودم شما را نشان دهند. تا در صورت مشاهده اتصالات ناشناخته آنها را قطع کرده و یا هرچه سریع‌تر رمز عبور مودم خود را تغییر دهید. لینک دانلود و آموزش این برنامه در «اینجا» قرار داده شده است.

۵- حفظ حریم خصوصی:

هرگز رمز عبور خود را تا جای ممکن به دوستان و آشنایان جهت استفاده از مودم ندهید. سعی کنید در صورت تمایل، خودتان رمز عبور را وارد دستگاه آن‌ها کنید.(شاید در ظاهر چندان مهم نباشدبه نظر برسد ولی خیلی از مشکلات از همین موضوع ناشی میشود.)

۶-خاموش کردن وای فای در مواقع بلا استفاده:

در زمان‌هایی که از خانه یا محل کار به مدت طولانی خارج می‌شوید می‌توانید به راحتی مودم خود را خاموش کنید تا هم ضریب امنیت بالا برود و هم عمر دستگاه.

۷-ارتقای نرم افزاری:

شما می‌توانید با مراجعه به سایت سازنده مودم، آخرین نسخه Firmware مودم را نصب کنید تا تنظیمات نرم‌افزاری مودم شما نیز همواره به‌روز باشد.

۸- اتصال باسیم:

اگر کامپیوتر شما نزدیک به مودم است و می‌توانید از سیم برای اتصال به آن استفاده کنید، این کار را انجام دهید. همچنین با اتصال سیم به مودم می‌توانید تنظیمات مربوط به اتصال بی‌سیم را در مودم غیرفعال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.