post

54544 گلبرگ سرخ آرایش و پیرایش شماره چهل و دومآرایش برای مراسم های رسمی و اداری

اول از همه باید بدانید که بهترین و مناسب ترین رنگ های مخصوص برای آرایش های رسمی رنگ هایی می باشند که تن ملایمی از سبز و طلایی داشته باشند.

گزینه ی دوم در مورد پوست شما می باشد که حتما باید مرطوب باشد بنابراین استفاده از یک

تونیک مرطوب کننده ، قبل از آرایش کردن الزامی است.

سایه های مورد استفاده برای چشم هایتان باید از رنگ هایی که تن سبز و طلایی دارند استفاده شود و البته تن دودی نیز مناسب آرایش های رسمی می باشد .

بهتر است ابروهای خود را با سایه ی ابرو آرایش کنید و به هیچ عنوان ابروهای خود را زیاد تیره نکنید زیرا این آرایش یک آرایش رسمی است و باید ملایم باشد.

استفاده از ریمل در آرایش های رسمی توصیه می شود ولی استفاده از خط چشم نیازی نیست.

رنگ خط لب شما نباید مخالف رنگ رژ لبتان باشد بهتر است از رنگ های ملایم استفاده کنید و رنگ خط لب و رژ لبتان را نزدیک به هم انتخاب کنید و رنگ رژ لب شما باید عسلی ،هلویی ، مرجانی ویا به رنگ گل رز انتخاب شود.

 

انواع مختلف کرم پودر صورت را بشناسید

ابتدا نوع پوست رو به چهار گروه تقسیم می کنیم:

چرب

خشک

مختلط

نرمال

فون مایع، رایج ترین شکل کرم پودر

رایج‌ترین و محبوب‌ترین شکل کرم پودر است زیرا استفاده از آن آسان است و پوشش طبیعی به پوست می‌دهد. این کرم‌ها معمولا برای پوست‌های نرمال و خشک مناسب هستند و افرادی که پوست چرب دارند باید از نوع Oil Free آن استفاده کنند. مقداری از کرم پودر مایع را به صورت نقطه‌ای روی صورت بگذارید و با پد یا انگشت به همه جای صورت پخش کنید.

کرم پودر

این کرم‌ها بسیار مرطوب و غنی هستند به خصوص مناسب پوست‌های خشک هستند و چون بافت تقریبا سنگین دارند باید شما مطمئن شوید که خوب جذب پوست شده است. برای این کار از یک اسفنج مرطوب کمک بگیرید.

پنکیک

این کرم قدرت پوشش بیشتری دارد معمولا به شکل پودر فشرده شده و به ۲ صورت چرب (سوپرا) و خشک (آکوا) موجود است و استفاده از آن به کمک اسفنج است که معمولا روی آن در نظر گرفته شده است.

پن استیک

این کرم پودر بافت سنگین دارد و برای پوشش معایب پوستی و سرخی زخم بسیار مناسب است. مقداری از آن را روی محل می‌گذاریم و با یک اسفنج محو کنید.

کرم پودر مناسب پوست خشک

بعد از حمام پوست صورتشان احساس کشیدگی و خارش می‌کند. رنگ چهره‌شان به خاطر انعکاس ندادن نور مات و مایل به خاکستری است و کمتر اثری از آکنه در پوستشان دیده می‌شود. اگر جزو این دسته افراد هستید؛ یعنی جنس پوست شما خشک است پس باید کرم پودرهایی مناسب با پوستتان را بخرید. اولویت در انتخاب شما باید کرم پودری باشد که کمبود پوستتان را جبران کند و حالت شادابی به پوست شما داده و نور را به اندازه کافی در چهره‌تان انعکاس دهد. به هیچ وجه از کرم پودرهایی مثل پنکیک‌های خشک استفاده نکنید. کرم پودرهای مایع با بیس روغنی بهترین انتخاب برای شما هستند و تمام کرم پودرهایی که حالت براق دارند چهره شما را سرزنده‌تر و زیبا‌تر نشان می‌دهند. اما اگر مشکلی در پوستتان مثل لک، اسکار و… دارید و پوشش این کرم‌ها را مناسب نمی‌بینید ابتدا پوستتان را مرطوب کنید و یک لایه پن استیک یا فون چرب (سوپرا) روی پوستتان بزنید و بعد از کرم پودر مایع استفاده کنید.

کانسیلر

کانسیلر همانند کرم پودر در مدل‌های جامد و کرمی موجود است. اما به دلیل اینکه کرم پودری که به پوست می‌زنیم سنگین بوده و برای پوست اطراف چشم مناسب نیست بهتر است از کانسیلر استفاده کنید. کانسیلر پف، تیرگی و چروک‌های ریز دور چشم را از بین می‌برد. متاسفانه بعضی از خانم‌ها گاهی از کانسیلری که ۱۰ درجه روشن‌تر از رنگ پوستشان است به دور چشمشان می‌زنند. درصورتی که این کار چشمانشان را ریز‌تر نشان می‌دهد و حالت مصنوعی به چهره می‌دهد. رنگ کانسیلر تنها باید یک درجه روشن‌تر از رنگ کرم پودرتان باشد. کانسیلر‌ها را می‌توانید روی خط خنده، خط اخم و همین طور لک‌های پوستی هم استفاده کنید.

کرم پودر مناسب پوست چرب

برخی افراد بعد از شست وشو پوستشان خیلی زود چرب می‌شود و منافذ باز زیاد، کمدون و جوش‌های آکنه‌ای و برخلاف پوست‌های خشک ظاهری براق دارد. اگر پوست شما چرب است هنگام خرید کرم پودر حتما به لیبل آن دقت کنید که روی آن کلمه (Oil Free) یا (Matt) نوشته شده باشد. در غیر این صورت نه تنها براقی پوست شما را تشدید می‌کند بلکه باید خودتان را برای زدن جوش‌های بد‌تر آماده کنید. کرم پودرهای مایع یا جامد با بیس آب و پنکیک‌های خشک انتخاب خوبی برای استفاده روزمره شما است. در صورتی که پوستتان نیاز به یک پوشش قوی‌تر دارد قبل از زدن کرم مایع با یک پد مرطوب یک لایه از فون خشک (آکوا) روی پوستتان بزنید.

کرم پودر مناسب پوست مخلوط

پوست مخلوط، رایج‌ترین نوع پوست است. قسمت T صورت (چانه، پیشانی و روی بینی) چرب و معمولا در این نواحی کمدون‌های سرسیاه یا آکنه دیده می‌شود و بقیه قسمت‌ها خشک‌تر است. پوست در تابستان معمولا به خصوصیات پوست‌های چرب و زمستان به پوست‌های خشک شباهت دارد. اگر پوست شما در این دسته قرار دارد باید یک کرم پودر مناسب پوست‌های خشک و یک کرم پودر مناسب پوست‌های چرب برای ۲ فصل سرما و گرما داشته باشید. در کل کرم پودرهای مایع با بیس آب انتخاب خوبی برای پوست‌های مخلوط است.

کرم پودر مناسب پوست نرمال

پوست نرمال ایده آل‌ترین نوع پوست است. پوستی سالم و شاداب که چربی و آب متعادلی دارد. اگر خوش شانس هستید و پوست شما در این دسته قرار دارد از هر کرم پودری می‌توانید استفاده کنید. برای زمستان کرم پودرهای روغنی با پوشش بالا‌تر برای حفاظت از پوست در برابر باد و سرما و در تابستان کرم پودرهای سبک‌تر با بیس آب انتخاب بهتری هستند.

تثبیت کرم پودر

خیلی از خانم‌ها به خصوص کسانی که پوست چرب دارند از دوام کم کرم پودر روی صورتشان گله می‌کنند. استفاده از محصولاتی مثل پودر فیکساتور بیس این مشکل را تا حدود زیادی برطرف می‌کند.

رنگ کرم پودر

بعد از انتخاب نوع کرم پودر که با جنس پوست شما همخوانی داشته باشد انتخاب رنگ کرم پودر اهمیت زیادی دارد. در غیر این صورت کرم پودر چهره شما را مانند یک ماسک مصنوعی می‌کند. بعضی‌ها به اشتباه چند درجه روشن‌تر یا تیره‌تر از رنگ پوستشان را انتخاب می‌کنند. زدن کرم پودر روشن‌تر از پوست چهره را پیر‌تر و رنگ آن را مایل به خاکستری و کرم پودر تیره‌تر از پوست چهره را کدر نشان می‌دهد. پس برای داشتن پوستی زیبا و طبیعی باید رنگ کرم پودرتان همرنگ با رنگ پوستتان باشد. تقریبا اکثر برندهای معتبر آرایشی تیس‌تر دارند تا شما بتوانید راحت‌تر انتخاب کنید. اما یکی از رایج‌ترین اشتباهات خانم‌ها برای انتخاب رنگ کرم پودر، تست کردن آن روی پشت دست است در صورتی که اختلاف درجه زیادی بین رنگ پوست صورت با دست وجود دارد. بهترین راه برای انتخاب رنگ مناسب، زدن مقدار کمی از آن روی قسمتی از صورت مثل روی آرواره یا فک و مقایسه آن با رنگ پوست در نور طبیعی است.

فیکساتور (تثبیت کننده)

پودرهای فیکساتور در رنگ‌های روشن تا تیره و در مدل‌های مات و شاینی موجودند. پودرهای فیکس معمولا برس یا پد مخصوص دارند و بعد از کرم پودر زده می‌شوند. نوع دیگری از تثبیت کننده‌ها هستند که فقط برای مناطقی که آب و هوای مرطوب دارند مناسب است.

بیس

بیس‌ها در دو نوع ژله‌ای و کرمی و در ۳ رنگ بنفش، سفید و سبز موجودند. بیس بنفش برای پوست‌هایی با زمینه سیاه و کدر، سبز برای پوست‌های سرخ و سفید برای پوست‌های نرمال به کار می‌رود. برای دوام بیشتر کرم پودر کافی است اندازه یک عدس از بیس را قبل از کرم پودر به پوستتان بزنید.

چند نکته طلایی

_ کسانی که پوست خیلی چربی دارند می‌توانند برای دوام بیشتر قبل از زدن کرم پودر با یک پنبه آغشته به الکل سفید رقیق شده با آب، صورتشان را پاک کنند تا چربی پوستشان متعادل شود. البته این کار برای زمان‌هایی که می‌خواهید به مهمانی خاصی بروید توصیه می‌شود و انجام هر روز این کار باعث کدر شدن پوست می‌شود.

_ همیشه بعد از زدن کرم پودر یک تکه پنبه بزرگ بردارید و خیلی آرام به صورت دورانی روی پوستتان بکشید. این کار اضافات کرم پودر را می‌گیرد.

_ اگر می‌خواهید قسمت‌هایی از بدنتان را هم کرم پودر بزنید به هیچ عنوان از کرم پودرهای چرب استفاده نکنید. کرم پودرهای آکوا که با آب مخلوط می‌شوند بهترین گزینه برای پوست بدن هستند.

 

خوراکی های مفید برای تقویت ریشه مو

اثر بادام و بقیه‌ی آجیل‌ها در تقویت ریشه مو

ویتامین e باعث رشد موها می‌شود به خاطر اینکه گردش خون را تحریک کرده و باعث تغذیه‌ی پوست سر می‌شود. این ویتامین خاصیت ضدالتهابی دارد و از قلب نازنینتان نیز محافظت می‌کند. در واقع خواص ضدالتهابی آن نیز به سلامت و زیبایی موها کمک می‌کند. توصیه می‌کنیم روزانه از مصرف بادام، فندق و دیگر آجیل‌ها غافل نشوید. مصرف آجیل یک میان وعده‌ی مناسب محسوب می‌شود. البته اگر دغدغه‌ی لاغری دارید در مصرف آن‌ها زیاده‌روی نکنید چون کالری نسبتا زیادی دارند.

منبع دیگر تقویت ریشه مو : عدس و دوستان

حبوبات منبع فوق‌العاده‌ی ویتامین b و زینک(روی) هستند و بهترین جایگزین گوشت قرمز محسوب می‌شوند. توجه داشته باشید که زینک برای درخشندگی موها لازم است و باعث رشد سریع موها شده و جلوی ریزش آن‌ها را می‌گیرد. عدس جایگاه ویژه‌ای در بین خانواده‌ی حبوبات دارد؛ به خاطر اینکه کم کالری است و سرشار از مواد مغذی. توصیه می‌کنیم برای شادابی موهایتان حتماً از این خانواده به خصوص عدس نهایت استفاده را ببرید. جوانه‌ی گندم سرشار از ویتامین‌های گروه b می‌باشد که به زیبایی موها خدمت بزرگی می‌کند. البته نباید از غلات دیگر غافل شوید.

تخم‌مرغ و تقویت ریشه مو

زرده‌ی تخم‌مرغ درمان طبیعی و زیبا کننده‌ی موهای شماست؛ به خاطر اینکه سرشار از ویتامین a می‌باشد که باعث احیای بافت‌های پوست سر می‌شود. حواستان باشد علاوه بر این تخم‌مرغ، هویج، اسفناج و محصولات لبنی نیز سرشار از ویتامین a می‌باشند. توجه داشته باشید که این ویتامین با کمی روغن بهتر جذب بدن می‌شود. باید بدانید که از دوره‌ی نوجوانی نیاز ما به این ویتامین بیشتر می‌شود و در دوره‌ی شیردهی نیاز به آن بیشتر از هر زمان دیگر است. با وجود اینکه کمبود ویتامین a بسیار نادر است اما بهتر است به میزان کافی از این ویتامین مصرف کنید تا موهایتان در سلامت کامل باشد.

تاثیر ماهی بر تقویت ریشه مو

برای اینکه موهای زیبا و سالمی داشته باشید به پروتئین نیاز دارید. ماهی‌ها و گوشت قرمز سرشار از اسیدآمینه‌هایی مانند «متیونین» و «سیستین» هستند که پیش ساز کراتین هستند. این ماده ترکیب اصلی موها محسوب می‌شود که ساختار آن‌ها را قوی کرده و بهبود می‌بخشد. ماهی سرشار از پروتئین است و هم‌یار لاغری. معمولاً ورزشکاران و گیاه‌خواران جزو افرادی هستند که بیشتر دچار کمبود پروتئین می‌شوند. برای اینکه موهایتان از سلامتی بدرخشد باید روزانه به میزان کافی پروتئین مصرف کنید. اگر ورزشکار یا گیاه‌خوار هستید یا رژیم لاغری گرفته‌اید لازم است که مصرف پروتئینتان را افزایش دهید.

روغن دانه‌ی کتان و دوستان

روغن‌های گیاهی حاوی چربی‌های مفید هستند که ارزش استفاده را دارند. این روغن‌ها دوستدار قلب بوده و به سلامت موها کمک زیادی می‌کنند. به خاطر اینکه حاوی اسیدهای چرب ضروری یا همان امگا ۳ ها هستند که باعث تقویت بافت موها می‌شوند. از این روغن‌ها معمولاً در ترکیب لوازم آرایشی بهداشتی مخصوص موها استفاده می‌کنند و شما می‌توانید در تهیه‌ی ماسک‌های خانگی نیز از آن‌ها استفاده کنید. توصیه می‌کنیم به جای استفاده از سس‌های چرب از این روغن‌های گیاهی به خصوص روغن دانه‌ی کتان استفاده کنید. در این صورت علاوه بر کمک به تناسب اندامتان به سلامت و شادابی موهایتان نیز خدمت بزرگی کرده‌اید.

کاکائو و شکلات سیاه

یکی دیگر از مواد مغذی مورد نیاز سلامت و زیبایی موها آهن است. کاکائو و شکلات سیاه ماده‌ی معدنی میزان هموگلوبین‌ها و اکسیژن‌رسانی به موها را افزایش می‌دهد. برای همین هم نقش مهمی در رشد و تقویت موها دارد. خوشبختانه کاکائو علاوه بر تامین آهن می‌تواند جوابگوی علاقه‌ی شما به شکلات باشد؛ البته به شرط اینکه در مصرف آن زیاده‌روی نکنید. توجه داشته باشید که این ماده‌ی غذایی می‌تواند بخشی از نیاز ما به آهن را تامین کند. گوشت قرمز، لوبیای قرمز، جو دو سر و کینوا جزو منابع غذایی دیگر آهن هستند. توجه داشته باشید خانم‌هایی که در دوره‌ی ماهیانه خونریزی زیادی دارند، دونده‌های دوی استقامت، خانم‌های باردار و افرادی کم غذا بیشتر در معرض کمبود آهن قرار دارند. باید بدانید اگر آهن بدنتان کم باشد موهایتان جلا و شادابی خود را از دست می‌دهند.

مصرف سبزیجات و میوه‌های رنگی در تقویت ریشه مو

ویتامین c به همراه فلاوونوئیدها از فولیکول‌های مو محافظت کرده و ریزش آن را کاهش می‌دهند. این آنتی‌اکسیدان‌ها در ترکیبات شامپوها و داروهای مربوط به مو نیز وجود دارند. بهترین روش برای سلامت موها این است که مواد غذایی سرشار از این آنتی‌اکسیدان‌ها را در برنامه‌ی غذایی‌تان بگنجانید. با این شیوه یک تیر با چند نشان می‌زنید. هم موهایتان سالم می‌ماند و هم اینکه بسیاری از بیماری‌ها از شما دور می‌شوند. توجه داشته باشید که سیگاری‌ها و افرادی که تحرک بدنی زیادی دارند نیاز بیشتری نیز به ویتامین c پیدا می‌کنند. به خاطر اینکه این ویتامین در برابر استرس اکسیداتیو ناشی از مصرف دخانیات و صرف انرژی زیاد حساس است و زود از بین می‌رود. توصیه می‌کنیم روزانه ۵ سهم غذایی میوه و سبزیجات تازه میل کنید تا باک ویتامین c بدنتان پر شود.

تقویت ریشه مو به وسیله جوانه‌ی گندم و غلات دیگر

به عقیده‌ی متخصصان علاوه بر پروتئین، ویتامین‌های گروه b نیز برای رشد و حفظ زیبایی موها بسیار موثر‌ند. ویتامین‌های ب کمپلکس می‌توانند باعث کنترل ترشح سبوم در ناحیه‌ی پوست سر شوند و گردش خون را در ریشه‌ی موها تحریک کنند. برای همین هم ریشه‌ی موها قوی شده و ساقه‌ی موها درخشان‌تر می‌شوند. جوانه‌ی گندم سرشار از ویتامین‌های گروه b می‌باشد که به زیبایی موها خدمت بزرگی می‌کند. البته نباید از غلات دیگر غافل شوید. توصیه می‌کنیم که روزانه ۴ تا ۵ سهم غذایی از غلات کامل (سبوس‌دار) میل کنید. توجه داشته باشید که این غلات علاوه بر دارا بودن این ویتامین‌ها سرشار از فیبرها نیز هستند که به هضم غذا کمک کرده و احساس سیری طولانی مدتی ایجاد می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.