post

2038505098 samatak com 300x200 گلبرگ سرخ آرایش و پیرایش شماره سیزدهمراه های سالم ماندن پوست در فصل زمستان

سرمای زمستان باعث از بین رفتن و خرابی پوست می شود و اگر بخواهید در فصل زمستان پوستی سالم داشته باشید باید مرتب پوست خود را با آب ولرم شستشو دهید و از کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده استفاده کنید. زمستان دیگر رسما شروع شده؛ چه فکری بهتر از اینکه از اولین روزهای سردترین و خشک‌ترین فصل سال، حواس‌مان بیشتر از هر فصلی به پوست‌مان باشد. در زیر می‌توانید با ساده‌ترین نکاتی که سلامت و زیبایی پوستتان را در زمستان گارانتی می‌کند، آشنا شوید.

در روزهای زمستان، مصرف مرطوب‌کننده را بالاتر ببرید، و هر روز، چند بار پوست دست‌ها و صورت‌تان را مرطوب کنید. تصور غلطی درباره‌ی کرم‌های ضدآفتاب وجود دارد که

فکر می‌کنیم از این کرم‌ها فقط باید در روزهای آفتابی تابستان استفاده کنیم. به این عادت اشتباه پایان دهید و هر صبح قبل از خروج از خانه به صورت‌تان کرم ضد آفتاب بزنید.

استحمام یا شستن صورت با آب داغ یکی از عوامل خشکی پوست بدن و صورت است. صورت‌تان را نه با آب سرد و نه داغ، بلکه با آب ولرم بشویید. هر قدر مصرف مرطوب‌کننده را بیشتر کرده‌اید، از آنطرف در مصرف اسکراب و کرم‌های لایه‌بردار صرفه‌جویی کنید. ماسک لایه‌بردار، پوست را خشک می‌کند و عوامل فصلی هم این خشکی را تشدید می‌کند.

باد و سرمای شدید پوست را خشک کرده و باعث ترک خوردن آن می‌شود. تا جایی که می‌توانید از پوست صورت‌تان در مقابل باد و سرما محافظت کنید. بهترین محصولاتی که می‌توانید تهیه کنید، محصولاتی هستند که از ترکیبات گیاهی در تولید آنها استفاده شده است. پیشنهاد ما برند شناخته شده‌ی سینره است که کیفیت بالایی دارد و در هر جای ایران قابل تهیه است.

 رازهایی برای زیباتر شدن آرایش صورت

برای اینکه آرایشی را که روی صورت تان انجام می دهید به زیبایی تمام جلوه کند و از شکل خود در آیینه لذت ببرید باید در هنگام آرایش به برخی از نکات مهم توجه کنید. برای اینکه آرایش زیباتری داشته باشید ما در اینجا تکنیک هایی را به شما آموزش می دهیم.

اغلب آرایشگرها با اسرار زیباتر جلوه دادن چهره ها، به خوبی آشنا هستند. ترفندهایی ظریف که هر فرد با رعایت آنها می تواند زیبایی های چهره خود را آشکارتر سازد.با برخی ترفندهای زیرکانه و غیر معمول آرایش صورت، که توسط مشهورترین گریمورهای دنیا جمع آوری شده، آشنا شوید.

از ریمل استفاده کنید

به گفته Victor Cembellin هیچ چیز جذاب تر از مژه هایی بلند و فر خورده نیست. برای داشتن مژه هایی بلندتر، دوبار از ریمل استفاده کنید. پس از یک مرتبه استفاده از ریمل، مدت کوتاهی را برای خشک شدن آن صبر نموده و مرتبه دوم را آغاز نمایید.

رژ لب

برای جلوگیری از کج کشیدن رژ لب بر روی لب ها، ابتدا دور تا دور لب را با رژ لب کشیده، سپس داخل محدوده کشیده شده را آغشته نمایید.

مات و یک دست کردن پوست های چرب و براق

برای مات و یکدست نمودن توام با حفظ درخشندگی پوست، آرایشگران از پدهای مات کننده استفاده می کنند؛ اما یکی از ترفندهای غیر معمول و مورد استفاده مدیر هنری Gucci Westman، آغشته کردن نوک انگشت با مقدار کمی دئودورانت و سپس آغشته کردن قسمتهای چرب و براق صورت مانند پیشانی، بینی و چانه با ضربات آرام انگشت است. به گفته وی، با استفاده از مقدار کمی دئودورانت در زیر چشمها و نقاط براق صورت، جلوه مات و زیبایی به چهره داده می شود.

استفاده از خط چشمهای رنگی برای درشت نشان دادن چشم ها

به گفته Tina Turnbow ( گریمور مشهور بازیگرانی مانند ناتالی پورتمن و جولیان مور ) با کشیدن خط چشم های رنگی می توانید جلوه بیشتری به چشم های خود دهید. خط چشم سیاه به دلیل تیره بودن سبب محدود کردن ناحیه چشم شده و چشم ها را ریزتر نشان می دهد. رنگ های زیتونی، نیلی و قهوه ای گزینه های مناسبی برای درشت تر نشان دادن چشم ها هستند.

استفاده از آلوئه ورا برای زیرسازی و آماده ساختن پوست صورت خود برای آرایش

از آلوئه ورا استفاده کنید. به سفارش Brett Freedman، قبل از آرایش، پوست صورت خود را با مقداری از عصاره آلوئه ورا آغشته کنید، تا از نرم و براق شدن پوست خود شگفت زده شوید.

استفاده از سایه ابرو

Doug Howell ترفند ساده ای را برای درشت تر جلوه دادن چشم پیشنهاد می دهد. به گفته وی استفاده از سایه ابرو ( متناسب با رنگ ابروها ) برای مشخص تر نمودن محدوده ی ابروها روش مناسبی است. اما باید به قوس ابرو توجه زیادی شود و آن را از بین نبرد، زیرا هر چه این قوس بیشتر باشد و ابرو بالاتر از چشم نشان داده شود، چشم ها درشت تر بنظر خواهند آمد.

 

راه های درمان موخوره

۱ – موز و عسل

با ماسک طبیعی موز و عسل، موخوره تان را کم کنید! پوست یک موز را بکنید و لهش کنید، کمی هم عسل به آن اضافه کنید. برای دریافت نتیجه‌ی بهتر، کمی هم شیر به آن اضافه کنید تا خمیر نرمی بدست بیاید.

حالا ماسک را روی پوست سرتان بمالید و حدود ۲۰ دقیقه، یا تا زمانی که ماسک خشک شود صبر کنید. سپس سرتان را با شامپوی همیشگی‌تان بشویید. این راه درمان خانگی، باید در حدود ۲ هفته موخوره‌ی شما را کمتر کند.

۲ – پاپایا و ماست

پاپایا به طور منحصر بفردی موهای شما را مرطوب و نرم می‌کند. یک پاپایای کامل را در کاسه‌ای له کنید و به آن نصف فنجان ماست بیفزایید. به خوبی مخلوطتان را هم بزنید و به پوست سرتان بمالید. اجازه دهید که ماسک، حدود ۲۰ دقیقه روی سرتان بماند.

برای نتیجه‌ی بهتر، سرتان را با آب ولرم بشویید. این ماسک طبیعی نه تنها موخوره‌ شما را کاهش می‌دهد، بلکه بعنوان نرم‌کننده هم برایتان کار خواهد کرد.

(پاپایا میوه‌ای طالبی سان است که در نواحی گرمسیری رشد می‌کند. در صورتی که به پاپایا دسترسی ندارید، می‌تواند انبه را جایگزین کنید.)

۳ – آووکادو و بادام

آووکادو هم یک نرم کننده‌ی طبیعی برای موهاست. همچنین برای موخوره هم عالی است. مقداری از گوشت آووکادو را له کنید و کمی روغن بادام به آن بیفزایید. خمیر بدست آمده را به موهایتان بمالید و حدود ۳۰ دقیقه، یا تا زمانی که خمیر خشک شود صبر کنید.

حالا با یک شامپوی ملایم، موهایتان را بشویید. اگر هر هفته از این خمیر روی موهایتان استفاده کنید، شاهد کاهش موخوره و شکنندگی موهایتان خواهید بود.

۴ – تخم مرغ و پرتقال

شاید استفاده از تخم مرغ روی موها کمی کثیف کاری داشته باشد، اما نتایجش عالی است! ماسک طبیعی تخم مرغ، هم موخوره را کاهش می‌دهد و هم موهایتان را نرم می‌کند. دو تخم مرغ را بشکنید و کمی هم آب پرتقال به آن بیفزایید تا حالت خمیری به خود بگیرد. حالا این خمیر را به موها یا به انتهای تار موهایتان بمالید.

سپس موهایتان را با یک کلاه مخصوص حمام بپوشانید، تا بوی تخم مرغ اذیتتان نکند. حدود ۳۰ دقیقه صبر کنید و بعد با شامپوی همیشگی‌تان، سرتان را بشویید. این راه درمانی حتی می‌تواند موهای خشک را نیز درمان کند.

۵ – دانه شنبلیله و ماست

مقداری دانه‌ی شنبلیله را به مدت ۱ ساعت در آب بخیسانید. حالا دانه‌ها را با کمی آب آسیاب کنید تا خمیری بدست بیاید. مقداری هم ماست و آب لیموترش به مخلوطتان بیفزایید تا ماسکتان ساخته شود. حالا این ماسک را به موها و پوست سرتان بمالید.

موهایتان را با کلاه مخصوص حمام بپوشانید و ۳۰ دقیقه‌ای صبر کنید. سپس موهایتان را با شامپو بشویید. این ماسک، حتی می‌تواند خشکی موها ناشی از آلودگی هوا را نیز بهبود بخشد.

۶ – روغن کرچک و رزماری

رزماری گیاهی است که برای جلوگیری از آسیب دیدن مو بخاطر موخوره کمک شایانی می‌کند. شما می‌توانید توسط روغن کرچک و رزماری ماسکی طبیعی به همین منظور بسازید.

عصاره‌ی گیاه رزماری را بهمراه مقداری آب حدود ۱۰ دقیقه بجوشانید. هنگامی که این جوشانده خنک شد، از صافی ردش کنید و در کاسه بریزیدش.

حالا مقداری روغن کرچک درون کاسه بریزید. این ترکیب را بخوبی مخلوط نمایید و به موها و پوست سرتان بمالید. این ماسک عالی، در کمترین زمان ممکن مشکل موخور‌ه‌ی شما را کاهش خواهد داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.