post

696946084 276x300 گلبرگ سرخ آرایش و پیرایش شماره هفتم

ماسک های خانگی مناسب برای درمان و بهبود جای جوش

ماسک سرکه سیب :

به منظور تهیه این ماسک، کمی سرکه سیب را در آب گرم بریزید و با یک آب پاش آن را به صورت خود بپاشید. اجازه دهید این ماسک بر روی پوستتان خشک شود. برای گرفتن نتیجه بهتر و سریعتر می توانید هر روز از این ماسک استفاده کنید تا آثار جوش از روی پوستتان زدوده شود.

ماسک دوغ :

برای استفاده از این ماسک، فقط کافیست که کمی دوغ را با پنبه بر روی جوش ها و محل جوش های خود بمالید. اجازه دهید دوغ به مدت ۱۰ دقیقه روی پوستتان بماند. سپس پوست خود را با آب سرد بشویید. از این ماسک می توانید هر روز استفاده نمایید.

ماسک زرده تخم مرغ :

برای تهیه این ماسک، یک زرده تخم مرغ را در عسل ریخته و هم بزنید تا بخوبی با هم ترکیب شوند. سپس کمی روغن زیتون را به مواد بیافزایید و آن مواد را با هم خوب ترکیب نمایید. این ماسک را روی پوست خود بگذارید و کمی پوستتان را ماساژ دهید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱ ساعت روی پوست باقی بماند. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید. بهتر است از این ماسک یک روز در میان استفاده نمایید تا بخوبی تأثیر کند.

ماسک برگ جعفری :

مقداری جعفری را بسیار خوب و با مواد ضد عفونی کننده مخصوص سبزیجات بشویید و سپس آنها را له کنید. کمی عسل را به آن جعفری له شده اضافه نمایید. آن مواد را به خوبی با هم ترکیب کنید. این ماسک را به مدت ۴۰ دقیقه روی جوش و محل جوش خود بگذارید. پس از گذشت ۴۰ دقیقه پوستتان را با آب ولرم بشویید. از این ماسک می توانید هر روز استفاده نمایید تا جوش ها و جای جوش پوست بهبود یابند.

ماسک عسل :

برای تهیه این ماسک به مقداری عسل و کمی ویتامینE که به شکل روغن یا پودر جوز است اضافه نمایید. آنها را کاملا با هم مخلوط کنید تا کاملا حل شوند. سپس این ماسک را بر روی قسمت هایی که دارای جوش است یا جای جوش دارد، بگذارید. پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را با آب ولرم بشویید و پس از آن آب سرد به پوستتان بپاشید. بهتر است این ماسک را هفته ای یکبار استفاده نمایید.

ماسک اسفناج :

کمی اسفناج برداشته و آب آن را بگیرید. کمی سفیداب را کم کم به آن اضافه نمایید و خوب آن مواد را بهم بزنید تا کاملا با هم مخلوط شوند. این ماسک را نیز بر روی جوش ها و جای جوش قرار دهید.این مخلوط آثار جوش را از بین می برد.

 

دکلن مناسب برای خانم ها را چگونه انتخاب کنیم؟

یادتان باشد، طرفتان همانقدر که از بوی عطر خودش لذت می برد، مطمئناً بوی عطر شما هم اهمیت زیادی برایش دارد. خیلی از مردها درمورد بوی شما خیلی رک هستند و نظرشان را راحت به شما می گویند. دقت کنید و به نظری که درمورد عطرتان می دهد خوب توجه کنید. اگر وقتی بغلتان کرده است با حس خوبی می گوید، “وای، تو فوق العاده ای”، مطمئن باشید که بهترین عطر را برای خودتان انتخاب کرده اید.

یونانیهای قدیم، جذاب بودن را یک نیروی الهی می‌دانستند که با فرد زاده می‌شود و آدم‌های عادی از وجودش بی‌بهره‌اند. اما روانشناسان امروزی می‌گویند کاریزما و جذابیت، بیشتر از آنکه یک نیروی معجزه‌آسا باشد، یک مهارت است؛ مهارتی که با تسلط بر حرکات چهره، بدن، پوشش ، آرایش ، بوی خوش و حتی تک‌تک واژه‌هایتان می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.

برای جذاب بودن،‌ بیشتر از آنکه به یک نیروی مادرزاد یا دانش خارق‌العاده نیاز داشته باشید، به مهارت‌هایی ازقبیل درست راه رفتن و نشستن ، هارمونی در پوشش ، انتخاب درست عطر ، درست سخن گفتن و هدف‌گیری درست پیام و …. نیاز دارید، پس از همین حالا شروع کنید و شما هم جذاب شوید.

در این مقاله ایده های مختلف مجذوب کردن حس بویایی مردها را به شما معرفی می کنیم. برای این منظور به خاطرات دوران کودکی، رایحه غذاهای مورد علاقه و عطرهایی که برای خود یا شما می پسندد اشاره می کنیم.

برای همه ما بوهای خاصی است که احساس امنیت و شادی را در ما زنده میکند: این رایحه میتواند بوی چمن باران خورده، نان تازه، یک صابون خاص، یا بوی لباسهای خیس باشد. خیلی از مردها به بعضی بوهای خاص حساس هستند و درواقع، شاید راهی که می توانید به مرد مورد علاقه تان نزدیک شوید، از راه دلش نباشد و از راه بینی او باشد.

از بوی چه غذاهایی خوشش می آید و خوشش نمی آید؟

ممکن است یک شب با او غذا پخته باشید یا در رستوران بوی پنیر پارمیسان یا گیاهانی با بوی تند را استنشاق کرده باشید. باید به واکنش او توجه کنید. آیا او مجذوب بوی غذاهای خاصی می شود یا از آنها بدش می آید؟

از او بخواهید واکنشش را برای شما توصیف کند. این رایحه می تواند رابطه ای با دوران کودکی او یا یک موقعیت شاد یا بد قدیمی داشته باشد.مثلاً اگر متوجه شدید که طرف مورد علاقه تان به بوی وانیل تمایل دارد، می توانید دنبال عطری برای خودتان بگردید که با رایحه وانیل باشد. یا دسرهای خوشمزه وانیلی برای او درست کنید.

چه بوهایی دور و برش وجود دارد؟

حتی اگر مثل کارآگاه ها همه آپارتمانش را برای پیدا کردن بو و عطرهای مورد علاقه اش زیر و رو نکنید، هنوز هم می توانید با دقت به جزئیات زندگی روزمره اش، بوهای مورد علاقه او را پیدا کنید. ببینید برای شستن لباسهایش از چه پودری استفاده می کند؟ لوازم خانه اش چه نوعی است؟

آیا آنها را به خاطر بویشان انتخاب کرده است یا اصلاً بوی آنها برایش مهم نیست؟ لوازم خانه اش نشان می دهد که چقدر حس بویایی دقیقی دارد و مسئله بو و رایحه چقدر برایش اهمیت دارد.حمام خانه بهترین نقطه برای پیدا کردن بوهای مورد علاقه اوست. صابون و شامپویش را بو کنید.

کرم مرطوب کننده اش را هم همینطور. آیا بوی خاصی را پیدا می کنید که در همه آنها مشترک باشد؟ افترشیو یا ادکلنش هم می تواند روشن ترین نشانه بوهایی باشد که دوست دارد. از این گذشته، اگر او از این بو برای روی صورت و بدنش استفاده می کند، پس مطمئناً اهمیت ویژه ای برایش دارد.

یادتان باشد، طرفتان همانقدر که از بوی عطر خودش لذت می برد، مطمئناً بوی عطر شما هم اهمیت زیادی برایش دارد. خیلی از مردها درمورد بوی شما خیلی رک هستند و نظرشان را راحت به شما می گویند. دقت کنید و به نظری که درمورد عطرتان می دهد خوب توجه کنید. اگر وقتی بغلتان کرده است با حس خوبی می گوید، “وای، تو فوق العاده ای”، مطمئن باشید که بهترین عطر را برای خودتان انتخاب کرده اید.

با دقت به اولویت ها و علایق بویایی طرفتان مطمئن باشید که نتیجه خوبی عایدتان می شود. اگر بعضی بوهای خاص که در خانه اش یا جایی در زندگیش پیدا کرده اید را برایش زنده کنید مطمئن باشید از اینکه شما را در زندگی خود دارد بی نهایت احساس خوشبختی می کند.

البته قدرت بویایی را نباید در محوطه خانه او منحصر کنید. باید بوهایی را که بیشتری تاثیر را روی او دارند پیدا کنید و این بوها را روی پوستتان، در آشپزخانه و در اتاق خوابتان در معرض توجه اش قرار دهید و مطمئن باشید که او را بیش از پیش مجذوب خودتان خواهید کرد.

 

خطرات جدی در هنگام مراجعه به آرایشگاه

قیچی‌های غیراستریل و هپاتیت C

آیا می‌دانید اگر درحین کوتاه کردن موهای سر، قیچی تصادفا قسمت کوچکی از گوش یا پوستتان را زخمی کند، چه خطری در کمین شماست؟ یا اگر وسایل مانیکور کردن ناخن به‌درستی ضدعفونی نشده باشد، چه بیماری‌هایی ممکن است وارد بدن شما شود؟

یکی از ویروس‌های بسیار مقاوم که حتی می‌تواند برای مدت طولانی بیرون از بدن انسان به حیات خود ادامه دهد هپاتیت C نام دارد. متاسفانه این ویروس بعد از مبتلا کردن انسان‌ها تا مدت‌ها بدون هیچ علامتی باقی خواهد ماند و شاید شما بعد از گذشت ده‌ها سال متوجه بیماری خود شوید. هپاتیت C خطر ابتلا به بیماری‌های دیگر مانند سرطان کبد را هم افزایش می‌دهد و متاسفانه بسیار هم مسری است.

شاید شما هم در بین نزدیکان خودتان فردی را سراغ داشته باشید که بعد از مراجعه به آرایشگاه دچار عفونت‌های قارچی، زگیل، هپاتیت، کچلی و حتی شپش شده باشد. بدتر از آن در این مکان‌ها با انجام اعمالی مانند مانیکور یا پدیکور، امکان انتقال ایدز هم وجود دارد.

اتو کشیدن موها و مسمومیت

یکی از روش‌های صاف کردن مو در بعضی از آرایشگاه‌ها استفاده از ترکیبات حاوی فرمالدئید همراه با سشوار یا اتوی داغ است. با وجود آنکه در مورد فروش محصولات حاوی این ماده قوانین سخت‌گیرانه‌ای وضع شده، اما هنوز هم شاهد استفاده از آنها هستیم. فرمالدئیدها با قرار گرفتن در معرض دمای بالا، ترکیباتی از خود متصاعد می‌کنند که می‌تواند باعث بروز سردرد، حالت تهوع و سوزش چشم و گلو شود. بررسی ۱۲۰ بیمار مبتلا به سرطان بینی و گلو توسط پژوهشگران انجمن ملی مبارزه با محصولات شیمیایی ایالات‌متحده نیز نشان داده این افراد مدتی طولانی در معرض این حلال قرار داشته‌اند. مصرف مقادیر زیاد این ماده ‌شیمیایی، نمایان شدن آثار سمی آن را در بدن به دنبال دارد و مقادیر اندک آن نیز باعث تحریک، سوزش و خارش چشم و ریزش اشک می‌شود. مسمومیت خون، افزایش اسیدخون و کاهش شدید حرارت بدن هم از عوارض جذب فرمالدئید از طریق دستگاه گوارش است.

سوختگی ناشی از وکس‌ها

اگر به شیوه درست از وکس‌های گرم استفاده نشود، خطرات بالقوه زیادی خانم‌ها را تهدید می‌کند. تعداد مواردی که مشتری‌ها به دلیل نداشتن مهارت آرایشگر خود دچار سوختگی‌ شده‌اند، کم نیست. برای درمان این نوع سوختگی‌ها حتما باید به پزشک مراجعه کرد و حتی بعد از بهبود کامل ممکن است قسمتی از پوست خانم‌ها دارای رنگ متفاوتی نسبت به بخش‌های دیگر شود. این فقط سوختگی نیست که استفاده‌کننده از وکس‌ها را تهدید می‌کند، بلکه احتمال عفونت فولیکول‌های مو هم در این روش وجود دارد. اگر استفاده از وکس‌ها با مهارت کافی صورت نگیرد، ممکن است خارجی‌ترین لایه پوست همراه با آن جدا شود که در این حالت عفونت‌های خطرناکی مانند MRSA اجازه ورود به بدن را پیدا می‌کند.

آرایش ناخن‌ها و عفونت

برداشتن قسمتی از ناخن‌ها که از آن با عنوان cuticle نام برده می‌شود، ممکن است ظاهر آنها را بهتر کند، اما احتمال ورود عفونت به این بخش از بدن را افزایش می‌دهد. Cuticle ها بین پوست انگشت و ورقه ناخن قرار گرفته و یک پوشش محافظتی و ضدآب روی آن به وجود می‌آورند، اما در صورت آسیب‌دیدگی می‌توانند دچار عفونت شوند که با علائمی مانند تورم و تغییر رنگ خود را نشان می‌دهند.

لامپ‌های مانیکور و سرطان

همه ما می‌دانیم که استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده خطر ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد، اما تعداد کمی هستند که از خطر لامپ‌های کوچک مانیکور که با هدف سفت و سخت کردن ناخن‌های مصنوعی تولید شده‌اند، مطلع باشند. با اینکه نور حاصل از این لامپ‌ها روی ناحیه بسیار کوچکی از پوست می‌تابد، اما باز هم تعدادی از استفاده‌کنندگان را دچار سرطان پوست کرده است.

سکته در هنگام شستن سر!

اگر بعد از شستن سر خود به دلیل کشیدن گردنتان به داخل سرشویی دچار گردن‌درد شدید، بدانید که خوش‌شانس بودید، زیرا در مواردی این کار حتی باعث سکته مغزی مشتریان شده است. تحقیقات نشان می‌دهد قرار گرفتن در این وضعیت که شما گردن خود را به طور کامل به سمت جلو کشیده‌اید تا با شامپو سر شما شسته شود، احتمال سکته را به طور عجیبی افزایش می‌دهد. این بیماری که از آن به عنوان سندرم سکته سالن‌های آرایش نام برده می‌شود، زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی واقع در ناحیه گردن تحت فشار قرار می‌گیرند و نمی‌توانند خون را به سمت مغز منتقل کنند. در نتیجه قرار گرفتن در این وضعیت ممکن است عوارضی مانند سرگیجه، بی‌حسی در صورت و حتی لخته شدن خون در مغز اتفاق بیفتد. با اینکه احتمال وقوع این اتفاق بسیار نادر است، اما اشخاصی که دچار آرتروز گردن بوده یا مستعد لخته شدن خون هستند باید بیشتر از دیگران مراقب باشند. خانم پاملا کراب ۵۱ ساله، یکی از افرادی بود که در سال ۲۰۰۰ سندرم سکته سالن‌های زیبایی را تجربه کرد. با اینکه خانم کراب از این اتفاق جان سالم به در برد، اما در سال ۲۰۰۴ در اثر وقوع یک سکته دیگر جان خود را از دست داد. همسر او بعد از این اتفاق سعی کرد دیگران را از سندرم سکته سالن‌های زیبایی آگاه کند و به‌خصوص به زنانی که دچار فشار خون بالا هستند هشدار بدهد که از قرار گرفتن در این وضعیت خودداری کنند. اگر شما هم خود را در معرض خطر می‌بینید سعی کنیـــد از کشـــیدن بیش از حد گردنتان به سمت جلو اجتناب کرده و تا حد امکان سعی کنید بدن خود را نزدیک به سرشویی قرار دهید.

شانه‌های مشترک و انتقال شپش!

حتی در گران‌ترین و لوکس‌ترین سالن‌های آرایش و زیبایی هم، آرایشگرهایی وجود دارند که از یک شانه مشترک برای مشتری‌های خود استفاده می‌کنند و متاسفانه این وسایل را بعد از اتمام کار یک نفر، ضد عفونی نمی‌کنند. ممکن است بعضی‌ها تصور کنند با شستن سر و موها مشکلی برایشان به وجود نمی‌آید، اما حقیقت این است که با استفاده از لوازم مشترک امکان انتقال تخم‌های شپش از سر یک مشتری به سر شما وجود دارد. با اینکه با افزایش سطح بهداشت عمومی تعداد افراد مبتلا به شپش بسیار کمتر از گذشته است، اما هنوز هم احتمال مراجعه یک خانم همراه با این آلودگی‌ها به آرایشگاه وجود دارد. بهترین روش برای در امان ماندن از ابتلا به بیماری‌های مشترک این است که هر مشتری با شانه، قیچی و دیگر لوازم خودش به آرایشگاه‌ها مراجعه کند. البته با این کار بعضی از آرایشگرها دیگر اقدام به ضدعفونی کردن وسایل اختصاصی نمی‌کنند که این کار هم خطرات خاص خود را دارد. اغلب این وسایل در پوشش‌ها و کیف‌های پلاستیکی قرار می‌گیرند و به دلیل وجود رطوبت در آن محیط‌ها شرایط مساعدی برای رشد قارچ‌ها و انگل‌ها پدید می‌آید.

لاک‌ناخن و اسپری مو

زنانی که به شدت به فکر ظاهر خود هستند و مرتب رنگ ناخن‌های خود را با لاک‌های مختلف تغییر می‌دهند و از اسپری‌های آرایشی برای حالت دادن به موهای خود استفاده می‌کنند، باید در انتظار ابتلا به دیابت باشند. یک تیم از بیمارستان زنان بوستون متوجه رابطه بین نوع مواد شیمیایی که در لاک‌های ناخن و اسپری‌های مو وجود دارد و ابتلا به بیماری دیابت شدند. این تحقیقات نشان داد زنانی که بیشترین میزان استفاده از این محصولات را دارند تا دوبرابر بیشتر از زنان دیگر ممکن است به این بیماری مزمن دچار شوند. یکی از این مواد شیمیایی فتالیت‌ها هستند که رفتارهای هورمون‌های بدن را شبیه‌سازی می‌کنند. آزمایش‌ها نشان می‌دهد این مواد به راحتی می‌توانند وارد بدن شوند و حتی مقادیری از آنها در ادرار زنان هم یافت می‌شود که این نشان‌دهنده خطر استفاده از لاک‌های ناخن است.

 

کاربرد برس (شانه) های مختلف

برس پهن چهارگوش:این برس برای صاف کردن موهای بلند

این برس برای صاف کردن موهای بلند و خشک کردن سریع آنها ایده‌آل است. هرقدر پهن‌تر و صاف‌تر باشد، بیشتر می‌تواند موها را صاف و ابریشمی حالت دهد. از طرف دیگر اگر موهایی بلند دارید، اندازه بزرگ این تنوع برس‌ به دردتان می‌خورد، به خصوص هنگامی که می‌خواهید موها را خیلی سریع سشوار کنید زیرا موهای زیادی را در خود جا می‌دهد و در نتیجه زمان را کوتاه‌تر می‌کند.

برس حالت‌دهنده:برای حجم دادن به ریشه موها

این برس بیشتر به خاطر انحنای خاصش و دندانه‌هایی که تنها در یک جهت قرار دارند به این نام معروف شده‌ است. برسی نرم که در پشت آن کوسن قرار دارد و هیچ سوراخی در آن وجود ندارد. چنین برسی می‌تواند به ریشه موها تا حد زیادی حجم دهد و برای پوش دادن موها به سمت بالا یا ایجاد فر در آنها حسابی به کار می‌آید، البته ناگفته نماند که هرچقدر موها ضخیم‌تر باشند بهتر می‌توان چنین حالت‌هایی را در آنها ایجاد کرد. برس در دونوع دارای مصنوعی و دندانه‌های طبیعی وجود دارد و اگر می‌خواهید به موهایتان آسیب کمتری برسد، سراغ نوع طبیعی بروید.

برس بالش‌دار:اگر موهای بلند و ظریف دارید…

این نوع برس برای موهای متوسط تا بلند مناسب است.چینش گرد دندانه‌های برس باعث می‌شود که موها کمتر وز شوند. البته در این نوع برس دو مدل متفاوت وجود دارد؛ یکی با دندانه‌هایی از جنس طبیعی و دیگری با دندانه‌های مصنوعی که هر دو برای باز کردن گره موها ایده‌آل است. اگر می‌خواهید موهایتان بعد از برس کشیدن نرم‌تر و حالت‌پذیرتر شود فقط سراغ این مدل بروید زیرا از یک طرف بالش پلاستیکی مانع ایجاد الکتریسیته ساکن هنگام شانه کردن می‌شود و از طرف دیگر حالت گرد برس با پوست کف سر هماهنگی بیشتری دارد و به آن آسیب نمی‌زند. همچنین اگر پوست کف‌سرتان حساس است، حتما این برس را انتخاب کنید چرا که کمتر از دیگر برس‌ها موها را می‌کشد.

برس بیضی:برای موهای پرپشت و ضخیم و زبر

اگر موهای پرپشت و زبر دارید که گاهی گره خوردن‌های آن حسابی کلافه‌تان می‌کند، این برس برایتان ایده‌آل است زیرا ساختار برس به شکلی است که دندانه‌های آن به راحتی در عمق موها نفوذ می‌کند بدون اینکه موها را خیلی بکشد و به موها فشار زیادی بیاورد. درضمن اگر موهای شما فر است یا کمی اکستنشن به آنها وصل کرده‌اید نیز سراغ این برس بروید چرا که می‌تواند به ملایمت خیلی خوب موها را حالت دهد. اگر می‌خواهید در خانه تنها یک برس داشته ‌باشید که همه اعضای خانواده از آن استفاده کنند، این نوع برس بهترین است.

برس گرد بزرگ:برای صاف کردن موها

اگر دوست دارید موهایتان حالت‌دار شود یا به دنبال ایجاد موهای موج‌دار هستید، این برس برایتان مناسب است، البته چنین برسی برای صاف کردن موهای خیلی فر یا موهای کوتاه هم خیلی به کار می‌آید.

برس دندانه چوبی:برای موهای فر

اگر موهایی فر دارید توصیه می‌کنیم برسی با دندانه‌های چوبی تهیه کنید زیرا چنین برسی از طرفی فشار کمتری به موهای ظریف شما می‌آورد و از طرف دیگر فر موها را باز نمی‌کند و در نتیجه باعث ایجاد وز نمی‌شود.

برس گرد کوچک:برای موهای نازک و شکننده‌

اگر موهایتان خیلی نازک و شکننده‌ است؛ سراغ یک برس گرد کوچک بروید. همچنین بهتر است برس شما چوبی باشد، چرا که برس فلزی به راحتی موهای شما را می‌سوزاند و به آنها آسیب می‌رساند.

برس جدا کننده:اگر موهای لایه لایه دارید

اگر مدل موهایتان را لایه لایه‌ (لیر) کوتاه کرده‌اید یعنی آرایشگر آنها را خرد کرده‌ است، به چنین برسی نیاز دارید زیرا آنقدر باریک است که می‌توان با آن موها را بخش، بخش و حالتشان را آشکار کرد؛ اگر هم موهای خیلی نازکی داشته‌ باشید این برس به دردتان می‌خورد، زیرا می‌توانید با آن حسابی به موها حجم دهید.

برس‌های حرارتی:راحت کردن سشوار

چنین برس‌هایی برای سشوار کشیدن ایده‌آل است چرا که گرم شدن سطح برس می‌تواند تکمیل‌کننده گرمای سشوار باشد. حالت گرد برس نیز باعث می‌شود موها بهتر حالت بگیرد. با برس گرد حرارتی کوچک می‌توانید فرهایی را در موها ایجاد کنید. هرقدر برس حرارتی شما بزرگ‌تر باشد بهتر می‌توانید با آن موها را صاف کنید.

شانه دندانه پهن:برای موهای خیس و نم دار

وقتی مو خیس است، هم ضعیف‌تر است و هم راحت‌تر می‌شکند، به همین دلیل باید کمترین فشار را به آنها بیاورید. توصیه ما این است که بعد از حمام، وقتی موها خیس است یا آنها را شانه نکنید یا با استفاده از یک شانه دندانه پهن آنها را مرتب کنید.

برس تونل دار:موهایتان را پرپشت کنید

برس‌های مربعی شکل که در آنها سوراخی وجود دارد، وقتی برای خشک کردن به کار روند می‌توانند حسابی به موها حجم دهند زیرا هوا می‌تواند به‌راحتی زیر موها به چرخش دربیاید و تماس بیشتری با موها داشته ‌باشد و آنها را هم زودتر خشک کند و هم پف دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.