post

0.255566001335769941 parsnaz ir 300x213 گلبرگ سرخ آرایش و پیرایش شماره پنجاه و هفتمروش های مهم برای ماندگاری آرایش بر چهره

شاید ماندگاری به نظرتان نکته بی اهمیتی بیاید، ولی اگر جزو دسته ای هستید که مدام نگران ظاهر خود هستند، این نکات کوچک و جمع آوری آنها ارزش خود را خواهد داشت .

چگونه دوام رژ لب را بیشتر کنیم؟

استفاده از رژ لب قطعاً تاثیر مهمی بر زیبایی و اهمیت لبهای شما می گذارد. اما باید سایه و مارک مناسب خود را انتخاب کنید. اکنون اگر رژ لب مخصوص بخود را یافته اید، مسئله ی بعدی این است که چطور دوام آن را بدون استفاده مکرر از رژ لب افزایش دهید. مایلید تمام روز لبهایتان تازه به نظر بیاید، اما فرصت این را ندارید تا بعد از هر وعده مجدداً از رژ لب استفاده کنید.

به همین دلیل خیلی از کارخانجات رژلبهایی را ساخته اند که ماندگاری بیشتری دارد، اما اگر رژ لب شما عادی است، این نکات برایتان مفید خواهد بود:

دوام آرایش جدا کردن پوسته های لب: لب نیز مانند سایر قسمتهای بدن دارای سلولهای مرده است و هم است که قبل از اعمال رژ لب آن پوسته ها جدا کنید. در نتیجه لایه نهایی بدست آمده صاف تر خواهد بود و ماندگاری رژ را افزایش می دهد. برای اینکار، لب ها را با مسواک نرم یا اسفنج به آرامی بسابید.

دوام آرایش استفاده از پودر: راه دیگر استفاده از لایه بسیار نازکی از پودر پنکیک قبل از مالیدن رژ است. پودر از جابجایی ماده رژ جلوگیری کرده و آن را سرجای خود نگه میدارد. کمی پنکیک را با اسفنج روی لب و خط لب خود بمالید. پودر اضافی را با دستمال کاغذی پاک کنید.

دوام آرایش استفاده از خط لب: استفاده از خط لب به برجستگی و شاخص کردن لب شما می افزاید و همچنین به ماندگاری رژ کمک می کند، اما چگونه؟ خط لب از ماده ای خشک تر از رژ ساخته می شود و از لکه لکه شدن آن جلوگیری می کند. باید دقت کنید که رژ وخط لب با هم هماهنگی داشته باشند و بهتر است از همان مارک رژ استفاده کنید. خط لبهای رنگ پوست و بی رنگ نیز وجود دارد که با هر رژی قابل استفاده است.

برای پاک کردن رژ اضافی، یک دستمال درشت بافت را بین لبهای خود بگیرید. حالا لایه دوم رژ را بمالید. این لایه ایجاد کردن به ماندگاری رژکمک می کند.

دوام آرایش استفاده از برند خوب:استفاده از مارک خوب تاثیر خیلی زیادی بر زیبایی شما خواهد داشت. مارکی که هم کیفیت خوبی از نظر درخشندگی داشته باشد و هم از نظر ماندگاری و آسیب نزدن به لبها، ممکن است قیمت بیشتری داشته باشد اما در طول زمان، شما در واقع هزینه کمتری می دهید زیرا مدت بیشتری برایتان می ماند و مدام مجبور نیستید رژ لب خود را تکرار کنید، کاری که در اجناس ارزان تر مجبور به آن خواهید بود.

جای نگهداری در عمر و سالم ماندن رژ اهمیت زیادی دارد. باید مطمئن شوید که محل نگهداری آن دمای معتدلی دارد، یعنی زیاد گرم یا سرد نباشد. آن را از تابش مستقیم خورشید، دمای زیاد یا رطوبت زیاد دور نگه دارید.

استفاده پی در پی از رژ آزاردهنده است بخصوص اگر سر شما در هنگام کار شلوغ است. شاید ماندگاری به نظرتان نکته بی اهمیتی بیاید، ولی اگر جزو دسته ای هستید که مدام نگران ظاهر خود هستند، این نکات کوچک و جمع آوری آنها ارزش خود را خواهد داشت!

 

برای عید نوروز مو فرفری شوید!

این روزها به هر سالن زیبایی در سطح شهر سر بزنید انواع و اقسام راه‌حل‌ها را برای حالت دادن به موهای‌تان پیش‌روی شما قرار می‌دهند. فر کردن هم مانند دیگر خدمات سالن‌های زیبایی بهداشتی پروسه خود را دارد

اما اگر برای انتخابی درست و بالا بردن اطلاعات خود نیاز به جزئیات بیشتری دارید، این پرونده فر کردن را با توصیه‌های دکتر پروین منصوری متخصص پوست و مو و استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران و شعله‌کلاهدوز کارشناس آرایشگری ما بخوانید.

از هر خانمی که موهای فر و خوش حالتی دارد بپرسید، می‌گوید آدم‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

دسته اول فرفری‌ها و دسته‌ای دیگر کسانی که آرزوی داشتن این موهای فر را دارند. روی صحبت ما هم با همان دسته دوم است که به هر نحوی شده می‌خواهند موهایی پیچ و تاب خورده و زیبا داشته باشند. مطمئن باشید هیچ کاری نشد ندارد.

کار را به دست کاردان بسپارید

همه ما زمانی تصمیم می‏گیریم ظاهرمان را عوض کنیم که دیگر از رنگ و مدلی که داریم، خسته شده باشیم.

هوس یک تغییر درست و حسابی به سرمان می‌زند اما مثل هر کار مهم بهداشتی و آرایشی دیگر فر کردن موها هم استادکار خودش را می‌خواهد چون کوچک‌ترین خطا ممکن است آسیبی جبران‌ناپذیر به موها بزند. پس اولین قدم برای فر کردن سپردن کار به کاردان است.

برای این کار می‏توانید روش‌هایی مثل پرس‌وجو از خانم‌هایی که تجربه این کار را داشته‌اند و مشورت با آرایشگرهای ماهر سالن‌های زیبایی شهرتان را امتحان کنید.

دکتر منصوری، متخصص پوست و مو می‌گوید: از آنجایی که فر کردن از نوع مدت‌دار آن‌که گاه اسم سه ماهه یا شش ماهه روی آن می‏گذارند با انواع مواد شیمیایی سر و کار دارد باید مقاومت و آمادگی تار موهای‌تان را هم پیش از هر اقدامی یا از طریق متخصص پوست و مو یا از کارشناس آرایشگری بررسی شود.

مثلا موهای نازک با هر بار پیچ خوردن ساختمان سالم و طبیعی خود را از دست می‌دهند و وز و شکننده می‌شوند

چون این مواد با ترکیباتی که دارند بزرگ‌ترین آسیب را به پیاز و ساقه مو می‌زنند تا جایی که شاید بعد از مدتی از فر کردن مجبور باشید قید موهای‌تان را بزنید و آنها را تا جایی که آسیب دیده ، کوتاه کنید. پس همین ابتدای کار از تصمیمی که گرفته‌اید مطمئن شوید.

پیشنهاد ما فر موقت است

در میان انواع و اقسام خدمات سالن‌های زیبایی که با مواد آرایشی و شیمیایی مختلف ارائه می‌شود، فر کردن قوی‌ترین مواد را دارد.

قوی از این جهت که خانه کردن این مواد در لابه‌لای پیچ‌وتاب موهای شما به بافت آنها آسیب می‌زند؛ آسیبی که تنها راه پیشگیری از آن رسیدگی به آنهاست. پس اگر سرتان شلوغ است و فکر می‌کنید وقت رسیدگی به موهای‌تان را ندارید فر کردن را فراموش کنید.

این مواد بعد از صاف کردن روی لایه‌های موی‌تان زده می‌شود تا برای پیچاندن آماده شده و در مقابل دستگاه فر داغ یا بیگودی‌های الکتریکی خشک شوند و حالت فر خورده‌شان را از دست ندهند.

پس اگر با آبرسانی و مرطوب کردن این مدت را طی نکنید حتما از تصمیمی که گرفته‌اید پشیمان خواهید شد.

شعله کلاهدوز، کارشناس آرایشگری یکی از سالن‌های مطرح پایتخت، با سال‌ها تجربه در زمینه فر کردن مدت‌دار موها به می‌گوید:

«راستش را بخواهید ما به بیشتر مشتریانی که برای این کار به سالن مراجعه می‌کنند از جزئیات صدمات مواد به موها و تغییر حالت طبیعی آنها هشدار می‌دهیم و تقریبا به بیشتر آنها روش‌های مرسوم موقتی و کم‌آسیب‌تر را پیشنهاد می‌کنیم

اما نظر برخی را نمی‌شود تغییر داد. البته ما برای این کار از موادی استفاده می‌کنیم که امتحان خود را پس داده‌اند و کمترین آسیب را به موها می‌زنند.»

قیمت بسته به اندازه مو: ۶۰ تا ۸۵ هزارتومان

فرهای ریز و درشت مدت‌دار

اگر انتخاب شما فر دایم یا همان شش ماهه است باید بدانید برای این کار ابتدا موها را با نرم‌کننده و ماسک تقویت‌کننده آماده فر می‌کنیم، سپس فرق سر را به قسمت‌های مختلف تقسیم کرده و بعد از آغشته کردن بیگودی‌های الکتریکی به مواد فر،

آنها را در اندازه‌های دلخواه مشتری مرحله به مرحله می‌پیچیم (محلول فر به‌دلیل حساسیت‌زا بودن به هیچ‌عنوان نباید با پوست سر تماس پیدا کند). بعد از پیچیده شدن موها از نوع فر ریز یا درشت محلول فر باید به‌طور تقریبی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی مو باقی بماند.

این مقدار زمان با درنظر گرفتن قدرت و نوع محلول فر، جنس و شرایط موهای شما و درجه حرارت و تعداد بیگودی‌های فر که روی سر قرار داده شده، متغیر است.

در مرحله آخر بعد از اطمینان از خشک شدن و نفوذ و حالت گرفتن موها هر بیگودی را با دقت به محلول خنثی ‌کننده (محلول تثبیت کننده فر موها) آغشته می‌‌کنیم. بعد از چند دقیقه موها را با آب ولرم آب‌‌کشی می‌کنیم و بیگودی‌ها را برمی‌داریم.

بعد از این کار موهای شما تا مدتی حالت مجعد و فر خورده به خود می‌گیرند که مراقبت‌های شما می‌تواند آنها را به مرور زمان زیباتر و خوش‌حالت کند.

این فر در انواع ریز و درشت با هزینه های مختلفی در سالن های زیبایی ارائه می شود اما میانگین هزینه فرهای موقت سه و شش ماهه بسته به اندازه مو شما ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان متغیر است.

عربی فرفری شوید

این نوع فر که سال‌های زیادی نیست از مرسوم شدن آن می‌گذرد با نوعی بابلیس که دو سر موازی و طولی دارد، انجام می‌گیرد. به این فر، فر عربی می‌گویند که شباهت زیادی هم به موهای مواج با همان ویو کردن دارد.

اما برای اینکه بتوانید منظور خود را از این نوع فر بهتر به آرایشگر برسانید توصیه می‌کنیم عکسی از این نوع فر به او نشان دهید. خانم کلاهدوز در باره فر کردن به سبک عربی این‌گونه توضیح می‌دهد: «این روش فر بابلیس و روش مخصوص خود را دارد. موها باید تمیز و صاف باشد.

مثل روش‌های دیگر اینجا هم باید موها را به چند قسمت تقسیم کنیم و بعد از زدن مقداری موس یا ژل به لایه‌ها هر بخش را به شکل ۸ انگلیسی دور تا دور بابلیس می‌پیچیم. برای هر کدام بسته به حالت‌پذیری حدود ۱۰دقیقه مکث می‌کنیم.

به همین ترتیب لایه‌های دیگر مو را هم حالت می‌دهیم. در این نوع فر، موها ظاهری زیبا و مرتب‌تری خواهند داشت و اگر شسته و زیاد شانه نشوند تا چند روز حالت روز اول خود را حفظ خواهند کرد.

این نوع فر هم که طرفداران زیادی در بین خانم های جوان دارد با دستگاه مخصوص که متشکل از دو لوله طولی فلزی است که موها برای حالت گرفتن بین آن ها قرار گرفته و پیچیده می شو د.البته این هزینه بسته به اندازه و پرپشتی موهای شما متغیر است.

اما به توصیه متخصصان روش های موقتی مانند فر عربی مورد تایید تر است.چون حداقل در این روش با مواد شیمیایی سر و کار نخواهید داشت و موهایتان آسیب چندانی نمی بیند.

قیمت بسته به اندازه مو: حدود ۸۰ تا ۱۰۰ هزارتومان

فر از نوع دفیوزر

این روش یکی از پرطرفدارترین و مرسوم‌ترین روش‌های حالت دادن به موها یا همان فر کردن است. در این روش موها را بعد از شسته شدن با حوله کمی آبگیری می‌کنیم (یعنی وضعیتی که نه از موها آب بچکد و نه خشک شده باشد). سپس موها را موس زده و به دو یا سه بخش تقسیم می‌کنیم.

هر قسمت از مو را از پایین داخل سری دیسپانسر سشوار گذاشته و به حالت دورانی می‌چرخانیم. به همین ترتیب قسمت‌های دیگر را هم حالت می‌دهیم و در صورت درخواست مشتری در آخر با تافت آن را ماندگارتر می‌کنیم.

این کار اصلا پیچیدگی ندارد، بنابراین اگر سشوار شما در منزل هم قابلیت دفیوزر کردن را داشته باشد این کار را خودتان هم می‌توانید انجام دهید.

قیمت بسته به اندازه مو: ۴۵ تا ۶۰ هزارتومان

خانگی فرفری شوید

بارها برای همه ما پیش آمده که برای رفتن به جایی وقت رفتن به آرایشگاه را پیدا نکرده‌ایم و با روش‌های خانگی خود و موهای‌مان را آراسته‌ایم.

این روش هم از همان شیوه‌هاست. فر کردن در خانه سال‌ها پیش با بیگودی و دردسرهایش انجام می‌گرفت اما روش بهتری هم هست.

قسمت‌هایی از مو که قرار است فر شوند را جدا کرده و با سنجاق به بالای سر وصل کنید. سپس هر قسمت را که می‌خواهید فر شود کمی ژل بزنید و به دور انگشت خود چند دور بپیچید.

یکی از فویل بریده شده که از قبل آماده کرده‌اید را ‌بردارید و موی پیچیده‌شده‌تان را درون آن بگذارید و بعد دو سر آن را محکم ببندید تا موها کاملا در آن قرار گیرد. اتوی مویی را که از قبل گرم شده بردارید و برای مدت پنج دقیقه روی فویل‌ها قرار دهید تا گرم شده و حالت بگیرند.

بقیه قسمت‌ها را هم به همین ترتیب پیچیده و داخل فویل قرار داده و با اتو مو حرارت دهید. بعد از تمام شدن پیچیدن کل سر فویل‌ها را به آرامی باز کنید. با این روش به سادگی موهایی خوش حالت خواهید داشت که می‌توانید با سنجاق به آنها شکل بهتری بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.