post

239 گلبرگ سرخ زنده باد زندگی شماره پنجاه و نهمکارهایی که زن را عاشق شوهرش می کند

اگر شما از آن دشته از آقایانی هستید که دوست دارید همسرتان بیشتر به شما توجه کند و عاشقتان شود باید توصیه هایی را که در ادامه به آن ها اشاره شده است مد نظر قرار دهید.

  1. همسرتان را نوازش کنید

گرفتن دست‌ها و نوازش کردن زن، بسیار محرک و هیجان‌انگیز است، اما بسیاری از مردان بعد از گذشت مدت زمانی از ازدواج، این رفتار را متوقف می‌کنند و آن را منوط به زمانی می‌سازند که خواهان رابطه جنسی هستند. اختصاص این حس زیبا به شرایط خاص، باعث می‌شود زن احساس کند تنها یک وسیله مصرفی برای عشق‌ورزی همسرش است، به این ترتیب، احساس ناخوشایند حاصل از این وضعیت نیز، بتدریج زن را نسبت به همسرش دلسرد و مایوس می‌کند.

شما به عنوان یک مرد بهتر است بدانید زنان برای افزایش و تقویت عزت نفس‌شان نیاز دارند که هر روز به مدت حداقل ۲۰ دقیقه، به صورت غیر جنسی توسط همسرشان نوازش و لمس شوند. نوازش‌های غیرجنسی همسر، نه‌تنها روشی خارق‌العاده برای ایجاد احساس صمیمیت است، بلکه شیوه‌ای است که اثر حاشیه‌ها و ناملایمات گاه و بی‌گاه، اما ناگزیر زندگی را هموار و کمرنگ می‌سازد و علاقه و احساس را به رابطه باز می‌گرداند.

  1. برای همسرتان یادداشت بگذارید

زنان به مردانی که به آنها توجه می‌کنند،‌به درخواست‌های آنان پاسخ می‌دهند و در نهایت برای آنها یادداشت می‌گذارند، بسیار متمایلند. پاسخ‌های سریع و فوری به خواسته‌ها، برای زنان بسیار جالب و خوشایند است و این حس را در آنان ایجاد می‌کند که همسرش واقعا خاطر او را می‌خواهد و براستی عشقش را نیز ابراز می‌کند.

در مواقعی که امکان برآورده کردن درخواست‌های همسرتان هست آن را پشت گوش نیندازید، بهترین راه برای ایجاد یک پاسخ عاشقانه آن است که در همان لحظه آن خواسته را اجابت کنید. حال اگر همسرتان از شما درخواستی کند، اما شما بنابر دلایلی، توانایی پاسخگویی فوری به آن خواسته را نداشته باشید، بهتر است یادداشتی برای همسرتان بگذارید. اگر این کار را نکنید همسرتان احساس خواهد کرد که باید آن را دوباره یادآوری کند به همین دلیل ممکن است بارها و بارها آن را به شما گوشزد کند.

اشتباه نکنید، ما نمی‌خواهیم تلویحا بگوییم مردان باید برای انجام اوامر همسرشان همیشه آماده‌باش و منتظر باشند. ممکن است سرتان شلوغ باشد یا خسته باشید، پس لازم نیست به محض این که همسرتان درخواستی را مطرح کرد آن را انجام دهید، گاهی انجام درخواست‌ها نیاز به ساعت‌ها زمان دارد، فقط کافی است به همسرتان بگویید آن را در فهرست کارهای آینده‌تان قرار داده‌اید و در اسرع وقت خواسته‌اش را انجام خواهید داد.

  1. بی‌قید و شرط، فقط به همسرتان توجه کنید

در ابتدای یک رابطه عاشقانه، از آنجا که زن شناخت کاملی از مرد ندارد سعی می‌کند به او اعتماد کرده و همراهش شود. احساسات مثبت، محیطی عاشقانه و دوست داشتنی می‌سازد هر چند‌ این امنیت عاطفی و روانی بسیار حساس و شکننده بوده و ممکن است پس از چند بار دلشکستگی، ناکامی و ناامیدی فرو ریزد. اگر مرد، مهارت‌های گوش دادن و درک کردن زن را نیاموخته و بلد نباشد، بی‌گمان با گذشت اندک زمانی، زن نیز از ابراز احساسات درونی و طبیعی خود امتناع کرده و گاه حتی با «احساس مهم نبودن» خاموش می‌شود. جالب‌تر آن که در این زمان، خود زنان هم نمی‌دانند چه اتفاقی افتاده است و چرا زندگی‌شان به اینجا رسیده است!

گاهی حتی «احساس مورد توجه نبودن» در زن به قدری شدت می‌گیرد که تلاش‌های بی‌وقفه و مجدد مرد، برای احیای رابطه عاشقانه و تجربه آن احساس جادویی و شگفت‌انگیز بی‌نتیجه مانده و تحت هیچ شرایطی قابل بازگشت و دریافت نیست. بنابراین به منظور پرورش، تقویت یا ایجاد احساس موفقیت در عشق توصیه می‌کنیم به همسرتان توجه کنید. یادتان باشد با توجه روز افزون، همسرتان براحتی می‌تواند «احساس مورد توجه بودن و درک شدن» از جانب شما را لمس کند.

مصاحبت با همسر، یکی از راه‌های اساسی توجه و از جمله نیازهای زنانه است. با گفتن عبارات یا جملاتی ‌ مانند : «من تو را دوست دارم و می‌خواهمت»، «تو برای من بهترینی»، «تو برای من خیلی مهم و باارزش هستی»، «دوست دارم حرف‌های تو را بشنوم»، «کنارت می‌مانم تا با من حرف دلت را بگویی» و… می‌توانید توجه خود را به همسرتان هدیه دهید.

  1. به ویژگی‌های مثبت همسرتان توجه کنید

به منظور حمایت و حفاظت از همسرتان، بویژه در برهه‌های حساس، بحرانی و نگران‌کننده، باید بر ویژگی‌های مثبت و رفتارهایی از همسرتان که خوب بوده تمرکز کنید. با برشمردن ویژگی‌های مثبت شخصیت همسرتان است که او از علاقه شما به خود اطمینان حاصل کرده و عزت نفس خود را ترمیم می‌کند. اعتماد به خود زمینه‌ساز عشق به خود است و از همین عشق به خود است که عشق به شما ایجاد یا محکم‌تر می‌شود. یادتان باشد اگر همسرتان خودش را دوست بدارد می‌تواند شما را هم دوست داشته باشد.

  1. عاشقانه، ابراز عشق کنید

بیشتر زنان امروزی، بخش زیادی از اوقات روزانه خود را صرف فعالیت‌هایی می‌کنند که به کارهای مردانه موسوم است. مجموعه این فعالیت‌ها باعث می‌شود زن به سمت جنبه مردانه شخصیت خود سوق یابد. به منظور رهایی از این حالت و دستیابی به جنبه زنانه و کسب آرامش، زن نیازمند کمک همسرش است. مرد می‌تواند با رفتارهای محبت‌آمیز و عاشقانه خویش، به ارضای نیازهای همسرش توجه کند و او را در رها شدن از تمایلات درونی اش که بیشتر در جهت محافظت و مراقبت از دیگران است، یاری برساند.

به همین دلیل می‌توانید گاهی با پذیرفتن و به عهده گرفتن برخی از مسئولیت‌های همسرتان یا با ایجاد شرایط شاد و دلپذیری چون خرید بلیت سینما، دعوت به رستوران و… ابراز عشق کرده و به او اجازه آرامش و لذت از زندگی بدهید. لحظه‌های عاشقانه مانند گذراندن تعطیلات کوتاه‌مدت است که فرصتی را برای زن فراهم می‌آورد تا به جنبه‌های زنانه خویش توجه بیشتری کند. به بیان دیگر مرد با مهیا کردن نیازهای زن، به همسرش نشان می‌دهد او نیازهای همسفر زندگی‌اش را درک کرده و آنها را قابل احترام می‌داند.

رفتارهایی از این دست، از جمله اعمالی است که زن را از لحاظ روحی و عاطفی اغنا کرده و حس «حمایت شدن» و «مورد توجه بودن و درک شدن» به او القا می‌کند، دقیقا شبیه به حمایتی است که از طریق گفت‌وگو و مصاحبت ایجاد می‌شود. در یک لحظه عاشقانه، زن می‌تواند بدون آن که از احساسات خود صحبتی به میان آورد؛ احساس پذیرفته‌ شدن، دوست داشته شدن، درک شدن و حمایت شدن از جانب همسر را لمس و تجربه کند، بی‌تردید این گفت‌وگوی بدون کلام اما پر از احساس، سرشار از سود برای زن است.

رفتار عاشقانه مرد، موید این مهم برای زن است که «همسرش او را پذیرفته و بسیار دوستش دارد.» لحظات عاشقانه برای زنانی که از ابراز احساسات خود رضایت نداشته یا آن‌که توانایی ابراز احساساتشان را نداشته و بابت آن احساس ناراحتی و خشم می‌کنند، بسیار مفید است.

  1. جادوی «فقط یک شاخه گل» را امتحان کنید

یکی از اعمال و تشریفات کاملا عاشقانه یک مرد، خرید گل برای همسرش است، خریدن گل همچون نمادی است که اهمیت بسیار زیادی در ایجاد عشق دارد. زنان با هدیه گرفتن یک یا چند شاخه گل ازطرف همسرشان احساس عشق و محبت زیاد می‌کنند. زنان دوست دارند همسرشان، بدون آن‌که از آنها چنین درخواستی کرده باشند، این کار را انجام دهند؛ چرا که این گونه خریدهاست که برایشان معنای عاشقانه دارد.

زمانی که مرد به‌طور کاملا خودانگیخته و بدون درخواست همسرش، برای او گلی خریداری می‌کند؛ به طور تلویحی به همسرش می‌فهماند که دوستش دارد، مورد توجهش است و به او اهمیت می‌دهد و نیازهایش را کاملا درک می‌کند. برای القای احساس «صمیمیت» و ضمانت شادابی، جنب و جوش و طراوت همسرتان، توصیه می‌کنیم همین امروز با خرید یک شاخه گل، پیش از آن که گل‌های تقدیمی قبلی‌تان پژمرده شوند، بار دیگر عشق‌تان را نسبت به همسرتان ابراز کنید. بیرون رفتن با همسر، قدم زدن با هم، باز کردن درِ اتومبیل، غذا خوردن در بیرون، کمک در شستن ظرف‌ها و… از رفتارهایی است که همچون دادن یک شاخه گل، بسیار تاثیر گذار بوده و ثبات و تداوم عشق شما و همسرتان را افزون‌تر می‌کند.

  1. همسرتان را در آغوش بگیرید

در آغوش گرفتن همسر، یک مهارت ارتباطی پیشرفته و هدیه‌ای کاملا عاشقانه است. این راه عاشقانه، بهترین روشی است که می‌تواند موفقیت و توانایی شما را در دوست داشتن و عشق ورزیدن به همسرتان تضمین کند. زن با قرار گرفتن در آغوش مرد، احساس مورد حمایت قرار گرفتن می‌کند، حال اگر زنی در آغوش گرفته نشود، رنجیده خاطر شده و خلأ و نبود این حس برایش بسیار آزار‌دهنده خواهد بود.

اغلب زنان، کمتر متمایلند از همسرانشان درخواست کنند که آنها را در آغوش بگیرند و گاه حتی برخی، بیان این درخواست را غیر معمول و شکست خود تعبیر می‌کنند. به همین دلیل، اگر پیشنهاد در ‌آغوش گرفتن‌، از جانب مرد باشد، برای زن پسندیده‌تر و عاشقانه‌تر خواهد بود. توصیه می‌کنم این مهم را فراموش نکنید و هر بار با در آغوش گرفتن او به استقبال همسرتان بروید تا بتوانید لبخندی شیرین بر لبانش بنشانید و احساس مورد علاقه بودن و ارزشمند بودن را در او ایجاد کنید.

  1. تعریف و تمجید فراموش نشود

تعریف و تمجید، قدردانی و سپاسگزاری از زنان، از رفتارهایی است که موجب تبلور عشق در آنان می‌شود. هنگامی که شما از همسرتان به خاطر تلاش‌ها یا چیزهایی که برای شما فراهم آورده، تشکر می‌کنید، او احساس عشق و محبت کرده و تمایل بیشتری برای خلق یک رابطه عاشقانه می‌یابد. اگر همسرتان آشپزی خوبی دارد، لباس زیبایی می‌پوشد، از فرزندتان بخوبی مراقبت می‌کند، به شما و نیازهایتان اهمیت می‌دهد، به خانواده‌تان احترام می‌گذارد و…

سعی کنید بی تفاوت از کنار رفتارهای مثبت و محبت‌های همسرتان نگذرید، بی‌توجهی شما موجب دلسردی و ناامیدی او می‌شود. با بیان جملاتی همچون «شما بانوی فوق‌العاده‌ای هستی»، «با این لباس، خیلی ماه شدی»، «تو واقعا خوب هستی و مرا شرمنده می‌کنی»، «من به داشتن همسر هنرمند و مدبری چون تو به خودم می‌بالم» و… همسرتان را از این رو به آن‌رو می‌کنید. فراموش نکنید توجه به همین چیزهای کوچک و جزئی است که یک عشق به یاد ماندنی و با‌دوام را به وجود می‌آورد.

  1. به وقت مقتضی، اعتراض و انتقاد کنید

اگر چه سخت از همسرتان دلگیر هستید و رفتار او را توهینی به خود قلمداد می‌کنید و مدام دوست دارید او را از احساستان آگاه سازید‌ و… اما باید بگوییم بهتر است دست نگه دارید، اندکی صبر داشته باشید. بر خشم‌تان غلبه کنید، بپذیرید اکنون زمان مناسبی برای اعتراض و گله از او نیست.

یکی از عوامل ضروری برای پرورش عشق و صمیمیت، گفتن حقیقت است، اما وقت‌شناسی در این امر بسیار مهم است. برای آن‌که عشقی ماندگار و بادوام داشته باشید، سعی کنید در زمانی مناسب و به روشی که همسرتان کمتر آزرده شود یا آسیب ببیند، با او صحبت کنید و او را از ناراحتی‌ها و حرف‌های دلتان مطلع کنید. انتقاد و بیان اعتراض در شرایط مساعد، مناسب و بهینه است که نتیجه مطلوبی را برای شما پدید می‌آورد.

  1. با همسرتان ارتباط صمیمی داشته باشید

یکی از شکایت‌های اصلی زنان، نداشتن رابطه صمیمانه با همسرشان است. زنان به منظور فائق آمدن، تحمل کردن و دست و پنجه نرم کردن با فشارهای زندگی که گاه آنان را مستاصل کرده و از پا در می‌آورد، نیاز دارند درباره احساسات خود با همسرشان صحبت کنند. مردان آگاه می‌توانند با آموختن روش‌های ارضای این نیاز، دوباره بر مسند خویش برگردند و همسرشان را نیز مورد حمایت و پشتیبانی قرار دهند.

گوش دادن به احساسات زنان، مهارتی مهم برای مردان است. با یادگیری مهارت‌های گوش کردن، مرد می‌تواند همسرش را از احساسات ناخوشایند، عوامل بازدارنده و فشارزا رها کند و نیاز تشکر، قدردانی و احساس صمیمیت او را نیز مرتفع سازد.

 

آموزش رفتارهای اصولی با همسر

شما باید با همسر خود که قرار است یک عمر در کنار هم باشید رفتار پسندیده و مثبتی داشته باشید. داشتن یک رفتار مثبت و اصولی با شریک زندگی نیازمند آموزش هایی است که سایت سماتک در این مطلب شما را یاری می دهد. با چنین بینشی، درهای نوآوری و رشد را به روی زندگیتان باز کرده اید و می توانید امیدوار باشید که در آینده زندگی پرتکاپو و مثبتی خواهید داشت.

همکار باشید :

پشت همسرتان را خالی نکنید و با تقسیم بندی کارها به زنانه و مردانه سعی نکنید که او را در انجام کارها تنها رها کنید. حداقل می توانید یک گوشه کوچک از کار را بگیرید تا احساس کند همیشه در کنارش هستید.

با خانواده او باشید :

بخشی از برنامه های خود را به خانواده همسرتان اختصاص دهید. به آنها سر بزنید، از آنها احوالپرسی کنید و نشان دهید که برایشان احترام و ارزش قائلید.

راز دار باشید:

همسر شما قرار است نزدیک ترین شخص دنیا به شما باشد. بنابراین باید بتواند روی رازداری شما حساب کند. مطمئن باشد که مسائل و مشکلات زندگی تان جایی درز نمی کند و اتفاقات مهم زندگی بین خودتان دو نفر حل و فصل می شود.

خوب بشنوید:

در گفتگو با همسرتان سراپا گوش باشید، کاری به جز گوش دادن انجام ندهید، خنثی نباشید و به گفته هایش عکس العمل نشان دهید تا متوجه شود که برایتان اهمیت دارد.

مهربان باشید:

سعی کنید به راه های مختلف علاقه خود را به همسرتان نشان دهید و البته مراقب باشید این ابراز علاقه شکل تکراری به خود نگیرد. برای این کار دو راه پیش رو دارید؛ ابراز علاقه کلامی و عملی. با گفتن کلمات محبت آمیز، تحسین او در جمع و در خلوت، تشویق و اعتماد به نفس دادن به او و… علاوه بر این می توانید با محبت فیزیکی، خرید هدیه، وقت گذاشتن برای او، تفریح های دو نفره و … به شیوه عملی محبتتان را نشان دهید.

مثبت باشید:

زندگی مشترک کاری ندارد که شما تازه عروس و داماد هستید یا به اندازه پدر و مادرتان تجربه دارید. مشکلاتی که پیش روی هر دو شما قرار می گیرد به یک اندازه است. بنابراین سعی کنید همیشه با نگاه مثبت جلو بروید تا بتوانید مشکلات را پشت سر بگذارید.

بند نشوید:

به جای آن که در صدد تملک کامل همسرتان باشید، به محبت سالم و منطقی اکتفا کنید. نگذارید همسرتان حس کند با ازدواج با شما فضای شخصیش را از دست داده است.

سکوی پرتاب:

بال پرواز همسرتان باشید. لازم نیست جور او را بکشید اما می توانید در فعالیت هایی که دارد طوری عمل کنید که حس کند به پیشرفتش علاقه مندید و اگر لازم باشد سکوی پرتاب او می شوید.

حق من، حق تو:

تصمیم گیری در زندگی مشترک یک اتفاق دو طرفه است. بنابراین برای او حق مشورت، حق انتخاب و حق تاثیرگذاری قائل شوید.

مقایسه ممنوع!

به محض این که تصمیم گرفتید با کسی ازدواج کنید، دیگر تمام گزینه های ازدواج قبلی و گزینه های آینده را از ذهنتان دور کنید و به هیچ عنوان به کسی به جز همسرتان فکر نکنید. هرگز او را با دیگران مقایسه نکنید و سعی نکنید ایرادهایش را با مثال زدن از افراد دور و بر، دوستانش و زنان و مردان دیگر به او یادآوری کنید.

به هم توجه کنید:

در رفتارهای همسرتان دقیق شوید تا بتوانید در مدت کوتاهی فهرستی از علایق و تمایلات او را به دست آورید. با این کار هم می توانید به همسرتان نزدیک تر شوید و هم موضوعات بیشتری برای ابراز علاقه به او پیدا کنید.

خوب ببینید:

همیشه نسبت به همسرتان نگرشی متکی بر سه عنصر مثبت داشته باشید:

۱) او را به عنوان فردی با ارزش و برخوردار از کرامت انسانی بپذیرید.

۲) او را فردی مستعد کمال و تحول بدانید.

۳) علاقه مند به پیشرفت و ترقی او باشید.

 

آموزش مرتب کردن آشپزخانه و کابینت ها در خانه تکانی

  1. به کابینت‌ها سر و سامان بدهید

اکنون که بخش‌های سخت فرایند تمیز کردن آشپزخانه را انجام داده‌اید، نوبت به کابینت‌ها رسیده است. این بخش کاملا به شما و چیدمان کابینت‌ها بستگی دارد. فقط مطمئن شوید که در نظم‌بخشی کابینت‌ها می‌توانید به سیستمی برسید که نظم‌ بخشیدن به آن‌ها را ساده‌تر می‌کند و پیدا کردن ظروف و وسایل مختلف در کابینت‌ها راحت‌تر می‌شود.

گاهی ساده ترین کار این است که تمام ظروف موجود درون کابینت‌ها را بیرون بیاورید و با نگاهی به کل ظرف‌ها در مورد سر و سامان دادن به آن‌ها تصمیم بگیرید. سعی نکنید تک‌تک کابینت‌ها را بررسی کنید و در مورد هر کدام از آن‌ها جداگانه تصمیم بگیرد. چراکه این کار باعث می‌شود نتوانید تمام ظرف‌ها را یک‌جا و در کنار هم ببینید.

سعی کنید کاسه‌ها را در کنار کاسه‌ها، ظروف شیشه‌ای زیبا را در کنار ظروف شیشه‌ای زیبا، و مواد آشپزی را در کنار مواد آشپزی قرار دهید. سعی کنید وسایل مختلف را به گونه‌ای درون کابینت‌ها قرار دهید که هر گاه خواستید بتوانید به راحتی به آن‌ها دسترسی داشته باشید.

  1. ظرف‌ها را بشویید

اگر شما این کار را به درستی و در زمان مناسب انجام دهید در وقت شما صرفه‌جویی زیادی می‌شود. ماشین ظرف‌شویی آشپزخانه شما وقتی کاملا از ظرف پر شود می‌تواند وظیفه خود را به طور کامل و به درستی انجام دهید. فقط به یاد داشته باشید به محض این‌که از ظرف‌ها استفاده کردید آن‌ها را بشویید.

بهتر است ظروف بزرگ مانند قابلمه‌ها و ماهی‌تابه‌ها را با دست بشویید چراکه آن‌ها به خوبی داخل ماشین ظرف‌شویی قرار نمی‌گیرند که این مسئله هم باعث خوب شسته نشدن این ظرف‌ها می‌شود و هم ممکن است باعث آسیب دیدن ماشین ظرف‌شویی شود.

ظروف وقتی با ماشین ظرف‌شویی شسته می‌شوند خیلی سریع‌تر از زمانی که با دست شسته می‌شوند قدیمی و کهنه می‌شوند. دلیل این مسئله هم این است که پودر ماشین ظرف‌شویی ساینده است و به مرور زمان به ظرف‌ها آسیب می‌رساند. ظروف چینی قدیمی، لیوان‌های ظریف و آنتیک، و ظرف‌های دیگری که شکننده هستند باید به دقت با دست شسته شوند تا به آن‌ها آسیبی نرسد.

  1. ظرف‌ها را با دست نیز بشویید

اگر به محض این‌که از ظرف‌ها استفاده کردید آن‌ها را بشویید کار شما خیلی ساده‌تر و راحت‌تر می‌شود؛ وقتی ظرف‌ها را پس از مصرف می‌شویید دیگر به ندرت پیش می‌آید که لکه‌ای به سادگی از بین نرود و یا نیاز به تلاش زیادی برای شستن ظرف‌ها باشد. فقط کافی اسفنج یا فرچه نرم را خیس کنید، روی آن‌ها کمی مایع ظرف‌شویی بریزید، ظرف‌ها را به دقت بشویید (هر دو طرف)، و سپس آن‌ها را با آب گرم آب بکشید.

اگر تمام ظرف‌ها را درون آب قرار دهید با این تصویر روبه‌رو می‌شوید: کمی آب قهوه‌ای رنگ که درون آن کثیفی، چربی، پس‌مانده‌های غذا، میلیون‌ها جرم، و مقدار زیادی مواد کثیف دیگر که از ظرف‌های مختلف وارد آب شده‌اند وجود دارد. این تصویری است که با آن روبه‌رو خواهید شد و مطمئنا تصویر منزجرکننده و ناراحت‌کننده‌ای است.

اگر ظرف‌ها را پس از چند روز استفاده بشویید مجبور به این کار خواهید بود. البته اگر ظرفی بسیار کثیف است برای بهتر شسته شدن آن می‌توانید به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را داخل آب داغ بریزید تا کثیفی‌های آن سریع‌تر از بین بروند. اما به طور کلی پیشنهاد ما این است که پس از صرف وعده‌های غذایی ظرف استفاده‌شده را بشویید تا در آخر هفته با حجم انبوهی از ظرف‌های کثیف روبه‌رو نشوید.

  1. ظرف‌های خود را خشک کنید

اگر ظرف‌ها را پس از شستن خشک نکنید، ممکن است لک آب روی ظروف شیشه‌ای باقی بماند و یا باکتری‌ها بر روی آبی که روی ظروف است باقی بمانند. با این حال، وقتی ظرف‌ها را می‌شویید (اگر آن‌ها را با دست می‌شویید)، بهتر است تمام ظرف‌های شسته‌شده را روی جاظرفی که خود آن نیز خشک است قرار دهید تا ظروف در معرض هوا خشک شوند.

پس از این‌که ظرف‌ها را شستید اسفنج یا فرچه را در جایی قرار دهید تا آن‌ها هم مانند ظرف‌ها خشک شوند. در غیر این صورت ممکن است این وسایل نیز جرم‌ها و باکتری‌هایی را به خود جذب کنند.

  1. اجاق گاز و مایکروفر را تمیز کنید

یکی دیگر از کارهای نه چندان دلچسب و ناخوشایند تمیز کردن اجاق گاز و مایکروفر است، به ویژه اگر آن‌ها را به طور مداوم تمیز نکنیم (معمولا تمیز کردن این وسایل به سادگی فراموش می‌شوند). تمیز کردن این دو وسیله از آن دسته کارهایی است که باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها بکنید. روی اجاق گاز معمولا مقداری غذا یا کثیفی می‌ماند که بهتر است آن‌ها را به سرعت تمیز کنید. این کار را در مورد مایکروفر نیز باید انجام دهید. البته در انجام این کارها نکاتی را باید به یاد داشته باشید که عبارتند از:

در مورد اجاق گاز در دفترچه راهنمای آن به دنبال دستورالعمل تمیز کردن آن بگردید. در این دفترچه‌های راهنما معمولا نکاتی در مورد تمیز کردن اجاق گاز عنوان می‌شود که می‌تواند کار شما را بسیار راحت‌تر کند. با این حال معمولا در مورد اجاق گازها یک راه‌حل جواب می‌دهد. ابتدا میله‌های روی آن را جدا کنید و آن‌ها را درون مقداری آب صابونی بریزید و سپس سطح اجاق گاز را با یک اسفنج که به یک ماده شوینده آغشته است تمیز کنید.

سپس با یک دستمال پارچه‌ای بدون پرز سطح اجاق گاز را خشک کنید. راه حل دیگر این است که این بار نیز میله‌ها را جدا کرده و درون آب صابونی قرار دهید. سپس سطح اجاق گاز را با یک ماده شوینده مخصوص اسپری کنید و مدتی صبر کنید تا ماده شوینده کثیفی‌ها را از بین ببرد. سپس با یک دستمال سطح اجاق گاز را تمیز کنید.

در مورد مایکروفر می‌توانید از یک کاسه سرکه، آب لیمو، مایع ظرف‌شویی، و یا تمیزکننده پنجره استفاده کنید. هر کدام از آن‌ها را که انتخاب می‌کنید درون مایکروفر قرار دهید و سپس برای چند دقیقه مایکروفر را روشن کنید. پس از پایان این مرحله با یک دستمال پارچه‌ای درون مایکروفر را خشک کنید. در این روش تمام کثیفی‌ها و مواد چسبنده به راحتی پاک شده و مایکروفر شما مانند روز اولش می‌شود.

 

قوانین استفاده از موبایل برای کودک

اگر شما هم تصمیم گرفته اید تا برای کودک خود موبایل بخرید باید قوانینی را مد نظر خود قرار دهید تا کودکتان در هنگام استفاده از تلفن همراه دچار مشکلات سوء نشود. امروزه تلفن های همراه هوشمند به ابزارهایی بسیار قدرتمند مبدل شده اند که حتی بازار کامپیوترهای رومیزی و لپ تاپ را به چالش کشیده است.

بر همین اساس ممکن است که تلفن همراه هوشمند به آسانی به ابزاری مضر در دست کاربری بی تجربه مبدل شود. این در شرایطی است که والدین می توانند با صرف اندکی وقت و ارائه برخی نکات ایمنی اولیه به فرزند نوجوان خود، زمینه های لازم برای استفاده از تلفن همراه هوشمند را در آنها ایجاد کنند. در ادامه این مطلب برخی از این نکات را به صورت مختصر بررسی می کنیم.

به اشتراک گذاشتن مسئولیت مالی

دادن تلفن همراه هوشمند به فرزندتان می تواند فرصتی خوب برای فراگیری مسئولیت مالی باشد. به عنوان مثال، او می تواند برای دریافت برنامه های مورد نیاز خود از پول توجیبی هفتگی اش خرج کند. حتی ممکن است میزان هزینه استفاده آنها از تلفن همراه فراتر از پول هفتگی وی باشد اما در هر دو صورت درک بهتر از مدیریت هزینه ها و مسئولیت مالی ایجاد شده در قبال تلفن همراه دور از انتظار نیست.

بررسی سیاست های مدرسه پیرامون استفاده از تلفن همراه

مدرسه های مختلف دارای سیاست های مختلف درباره تلفن همراه و استفاده از آن در فضای مدرسه هستند. بر همین اساس، اطمینان حاصل کنید که فرزندتان نسبت به این قوانین آگاهی کامل داشته و پیامدهای تخطی از آنها را به روشنی می داند.

تنظیم گذرواژه برای تلفن همراه

انتخاب گذرواژه، نخستین خط دفاعی برای کاربران نوجوان تلفن همراه در برابر افراد سودجو و سارقان احتمالی این وسیله محسوب می شود. گذرواژه ای را انتخاب کنید که به راحتی توسط خود شما و فرزند نوجوان تان به خاطر سپرده می شود. همچنین، تنظیمات تلفن همراه را به گونه ای انتخاب کنید که پس از حداقل یک دقیقه عدم استفاده از آن، به صورت خودکار قفل شود.

تعیین قوانین استفاده از تلفن همراه

می توانید مجموعه ای از قوانین را برای فرزندان خود تعیین کنید که شامل زمان و چگونگی استفاده از تلفن همراه می شوند. این قوانین باید شامل محدودیت هایی درباره استفاده از تلفن همراه هوشمند باشند. به عنوان مثال، هنگام صرف غذا نباید از تلفن همراه استفاده کرد یا بعد از ساعت ۹ شب امکان استفاده از تلفن همراه هوشمند وجود ندارد. همچنین قوانینی درباره برقراری تماس با افراد غریبه یا اقدام هایی که در زمان دریافت محتوایی نامناسب باید انجام شود را آموزش دهید.

پس از مرور مجموعه قوانین و مقررات، هم شما و هم فرزندتان باید نسخه ای چاپی از آن را امضا کرده و در محلی مشترک در منزل نصب کنید. همچنین، فرزند خود را به خوبی درباره پیامدهای ناشی از شکستن قوانین و مقررات توجیه کنید، به طوری که از محروم کردن فرزند خود از داشتن تلفن همراه هوشمند هراس و نگرانی نداشته باشید.

تعیین قوانین برای دسترسی به اینترنت و دانلود برنامک ها

تلفن های همراه هوشمند نه تنها دستگاه های ارتباطی پیچیده ای هستند، بلکه امکان دسترسی نامحدود به دنیای مجازی و فروشگاه های آنلاین را نیز فراهم می کنند. این فروشگاه ها دارای بیش از صدها هزار برنامه قابل دانلود هستند.

اطمینان حاصل کنید فرزندتان از آنچه که می تواند و آنچه که نمی تواند با تلفن همراه خود انجام دهد، آگاه بوده و محدودیت های اطلاعاتی و داده در این زمینه را مشخص کنید.

به عنوان مثال در تلفن های همراه آیفون، استفاده از مرورگر سافاری و دسترسی به فروشگاه اپ استور می تواند خاموش یا محدود شود. درباره اینکه تحت چه شرایطی این محدودیت ها از بین می روند، با فرزند خود صحبت کرده و تصمیم گیری کنید.

آموزش مراقبت از تلفن های همراه هوشمند

شکوفایی مسئولیت پذیری فرزندان در قبال حفظ و نگهداری ایمن از تلفن همراه هوشمند موضوع مهمی محسوب می شود. این مسئله می تواند انتخاب یک قاب محافظ برای بدنه، حصول اطمینان از شارژ کردن مناسب باتری، خشک نگه داشتن تلفن همراه، خاموش نگه داشتن وای فای و بلوتوث برای افزایش عمر باتری و نگهداری تلفتن همراه هوشمند در مکانی امن هنگامی که از آن استفاده نمی شود را شامل شود.

براساس بررسی های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال، استفاده از تلفن های همراه هوشمند توسط کودکان هم با خطرات و هم فرصت هایی مناسب همراه است. بر همین اساس، پیش از دسترسی آنها به این وسیله قدرتمند می توانید با تعیین برخی قوانین ساده، آرامش فکری لازم را هم برای خود و هم برای فرزند نوجوان تان فراهم کنید.

با همه این احوالات باید توجه داشت این ابزارهای هوشمند که با توجیه آسان تر کردن زندگی، پذیرای حضورشان در جمع خانوادگی خود می شویم نباید ارتباطات عاطفی بین اعضای خانواده را تحت الشعاع قرار دهد و انسجام خانواده را خدشه دار کند و این امر با نظارت و توجه والدین قابل کنترل است.

 

همه چیز درباره غذای کمکی کودک

چه غذا هایی برای شروع مناسب است؟

بهترین غذایی که می توان برای اولین بار به کودک داد، غذایی است که شبیه شیر مادر باشد. نرم و پوره مانند و مزه ای شبیه شیر مادر داشته باشد و هضم آن آسان باشد و موجب ناراحتی معده و روده کودک نگردد. می توانید برای اولین غذا از غلات استفاده نمایید. تنها عیب آن مزه و طعم آن است که ممکن است برای فرزند تان چندان دلچسب و مطبوع نباشد. کودک را با انواع غذا ها آشنا کنید، ولی دو غذای جدید را یکباره وارد رژیم غذایی کودک نکنید. غذای کمکی باید ولرم (نه سرد و نه خیلی گرم) باشد.

چند وعده در روز باید غذای جامد به کودک داده شود؟

در ابتدا با یک وعده در روز شروع نمایید تا کم کم به آن عادت نماید. حدود شش تا هفت ماهگی، دو وعده در روز معمول است و به تدریج تا هشت ماهگی آن را به سه وعده در روز برسانید. بهتر است غذای جامد در وعده ای که فرزند تان چندان گرسنه نیست داده نشود. اگر غذای جامد یک ساعت یا بیشتر بعد از شیر خوردن داده شود، کودک تان بهتر آن را می پذیرد. در زمان تغذیه کودک باید کامل بیدار بوده و سرحال باشد.

غذای کمکی از چه سنی باید شروع گردد؟

امروزه بسیاری از پزشکان اولین غذای جامد را بین چهار تا شش ماهگی تجویز می کنند. دادن غذای جامد قبل از این زمان توصیه نمی گردد. از طرف دیگر دستگاه گوارش کودک در پایان شش ماهگی قادر است مواد غذایی ساده را که وارد روده او می گردد هضم و جذب نماید. البته از سن هفت تا دوازده ماهگی نیز شیر مادر پایه و اساس تغذیه کودک را تشکیل می دهد. اگر سابقه آلرژی و حساسیت در خانواده وجود دارد پزشک برای تجویز غذا به غیر از شیر مادر، مدت بیشتری صبر خواهد کرد، زیرا دیر تر شروع کردن اولین غذای جامد به چنین کودکانی احتمال ابتلا به آلرژی و ایجاد حساسیت در آن ها را کاهش می دهد.

از چه لوازمی باید استفاده کرد؟

کودک را بر روی یک صندلی پایه بلند راست بنشانید، پیشبندی نیز به سینه اش ببندید. قاشق مورد استفاده برای کودک نیز مهم است. قاشق مربا خوری برای دهان یک کودک چند ماهه خیلی بزرگ است، علاوه بر آن گودی آن هم به اندازه ای است که کودک نمی تواند تمام محتویات قاشق را در دهان خود خالی کند. قاشق چایخوری که گود نباشد بهتر است. اگر کودک تان در حال دندان در آوردن است بهتر است از قاشق هایی استفاده نمایید که گودی آن با لاستیک پوشانده شده است، زیرا کودک تان در این زمان علاقه دارد قاشق را گاز بگیرد.

 

آموزش ساختن سبزه درختی عید نوروز

در این مطلب طرز ساختن سبزه درختی برای عید نوروز را به خانم های علاقمند آموزش می دهیم.

مواد لازم سبزه درختی :

جوراب نازک زنانه

اسفنج قالبی

چسب حرارتی

چوب برای تنه ب قطر یک سانت ونیم

گلدان سفالی

تخم شاهی

گچ

طرز ساخت سبزه درختی:

ابتدا اسفنج را به شکل دلخواه برش زده،(کروی یا تخم مرغی)

اگر اسفنج قالبی شما از اندازه کره شما کوچکتر بود با چسباندن تکه های دیگر اسفنج مکعب را بزرگتر کرده و برش بزنید.

توجه داشته باشید برای متصل کردن اسفنج ها چسب حرارتی را در مرکز اتصال بزنید.

پس از آماده شدن اسفنج، چوب یا همان تنه را درون آن فرو کرده و با چسب محکم کنید و با جوراب نازک تمام سطح کره را پوشانده و در انتها با سوزن ته گرد یا چسب حرارتی بچسبانید.

چند ساعتی کره را درون آب قرار داده تا مرطوب شود، اکنون تمام تخم شاهی ها را که از قبل خیسانده اید و حالت چسبنده دارد را روی سطح جوراب بمالید.

تنه درخت را درون گلدان قرار داده و با مخلوط آب و گچ پر کنید و هر روز با آبفشان به سبزه تان آب دهید.

 

۸ عامل موثر در موفقیت افراد پولدار

  1. افراد موفق ایده دارند

بیل گیتس می گوید: «تنها چیزی که من داشتم یک ایده بود: «راه اندازی اولین شرکت ریز کامپیوتر». البته این ایده صرفا یک ایده معمولی نبود بلکه یک ایده فوق العاده بود. مطمئن باشید که خلق آینده هرگز اغلب جادوی خلاقیت نیست بکله تنها انجام کارهای ساده است. ایده های جدید همیشه یکسان نیستند، ممکن است خیلی از ایده هایی که تازه به ذهن شما خطو رکرده است سال ها قبل در کشورهای دیگر اجرا شده باشند و افراد موفق می گویند عمدتا محصولات موفق، حاصل کنار هم قرار گرفتن ایده های خلاقانه افرادی با دانش و تجربه و دیدگاه های مختلف است.

  1. افراد موفق خود را تشویق می کنند

آنها می گویندکه همیشه تلاش کنید تا خود را تشویق کنید، هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی. خود را از خجالت و تردید به خود رها کنید. تمامی انسان ها معتقدند که موثرترین فرد در زندگی بشر برای هل دادن او به جلو و تشویق کردنش مادرها هستند. آنها هستند که فرزند خود را برای ایستادن، دویدن، مدرسه و دانشگاه رفتن، ازدواج، کسب و کار راه انداخت و هزاران کار دیگر تشویق می کنند و او را به جلو هل می دهند.

  1. افراد موفق کار خوب ارائه می کنند

آنها می گویند برای موفق بودن سعی کنید با قلب تان کار کنید و در آن کار عالی شوید. هیچ جادویی در کار نیست، همه اش تمرین است و تمرین است و تمرین. با تمرین کردن مدام است که می توانید یک کار را به خوبی انجام دهید.

  1. افراد موفق شور و شوق انجام کار (اشتیاق) دارند

افراد موفق می گویند ما توسط اشتیاق مان هدایت می شویم. آنها کارشان را با عشق انجام می دهند و آن را به همکاران خود نیز منتقل می کنند. پول درآوردن در فکر آنها دلیل اصلی کار کردن نیست بلکه یکی از نتایج آن است. آنها مطمئن هستند که اگر کاری را با عشق انجام دهند حتما به ثروت و پول نیز خواهند رسید.

  1. افراد موفق سماجت می کنند

آنها می گویند که سماجت اولین دلیل موفقیت است. شما باید در برابر شکست سماجت کنید، در برابر حرف های بی پایه و اساس سماجت کنید، در برابر فقیر شدن سماجت کنید، برای جلوگیری از تمام بدی هایی که می خواهد برای شما اتفاق بیفتد و برای رخ دادن تمام خوبی هایی که می تواند برای شما اتفاق افتاد سماجت کنید.

  1. افراد موفق به دیگران خدمات ارائه می کنند

آنها می گویند: سعی کنید به جای خدمت کردن به خود به دیگران خدمت کنید. تمام مردم دوست دارند که ماشین، خانه و امکانات خوب و با کیفیت داشته باشند و در این راه تلاش می کنند. اگر هدف شما این باشد که در واقع دارید به خود خدمت می کنید اما به جای آن سعی کنید نیازی را در جامعه حس کنید و براساس آن نیاز به جامعه خدمتی ارائه کنید. محصول جدیدی اختراع کنید یا محصولات قبلی را بهینه کنید و زندگی را برای مردم آسان تر کنید. مطمئن باشید با دادن این خدمات به دیگران، نتیجه خوبی خواهید گرفت که مهمترین آن بالا بردن کیفیت زندگی خود با به دست آوردن ماشین، خانه و امکانات خوب خواهد بود. پس ابتدا به دیگران فکر کنید و به آنها چیز ارزشمندی ارائه کنید و مطمئن باشید از این طریق می توانید ثروتمند شوید.

  1. افراد موفق تمرکز می کنند

افراد موفق معمولا ایده های خلاقانه زیادی را در ذهن خوددارند اما این موضوع همانگونه که یک فرصت بسیار خوب است، در صورت نداشتن تمرکز می تواند به عنوان تهدید لحاظ شود. داشتن ایده های بسیار، همانند سوار شدن بر اسب سرکشی است که هر لحظه شما را به سویی می کشاند و در صورتی که نتوانید آن را افسار بزنید و در یک راه مستقیم به حرکت درآورید هیچ گاه شما را به مقصد نخواهد رساند. پس سعی کنید همواره بر روی موضوع کار خود تمرکز کنید و هیچ گاه از آن غافل نشوید.

  1. افراد موفق سختکوش هستند

هیچ چیز آسان به دست نمی آید و به دست آوردن آن حاصل سخت کار کردن است. همیشه کار کردن سخت بوده و هست اما سعی کنید همواره از کاری که می کنید لذت ببرید. با این تفکر است که می توانید سختکوشی را در ذهن خود نهادینه کنید. گاهی افراد جامعه فکر می کنند که افراد موفق به کار خود معتاد شده اند اما تعبیر بهتری برای آنها وجود دارد که آنها دیوانه کار کردن هستند.

 

۷ میوه مفید برای نوزادان ۶ ماهه

اگر نوزاد دلبند شما اکنون ۶ ماهه شده است می توانید ۷ میوه ای را که در ادامه آمده است در سبد تغذیه ای او قرار دهید.

چغندر

چغندر سرشار از فیبر است و سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برد. می‌توانید آن را با تمشک مخلوط کنید تا سالادی خوشمزه برای کودکتان شود.

توت

توت برای سیستم ایمنی و سلامت بدن بسیار مناسب است. کودک شما از طعم طبیعی شیرین آن لذت خواهد برد.

هویج

شما می‌توانید هویج را با کمی دارچین و کره بپزید و آن را به صورت پوره به کودک خود دهید.

سبزیجات سبز رنگ

سبزیجات سبز رنگی مانند کلم بروکلی و کاهو، سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برند و بدن را در برابر آلرژی و آسم مقاوم می‌کنند. اما برای دادن آنها به کودکان عجله نکنید. از دادن این مواد قبل از ۸ ماهگی خودداری کنید، زیرا موجب نفخ معده در کودک می‌شود.

گلابی

گلابی منبع خوبی از فیبر و ویتامین سی است. شما می‌توانید آن را با دیگر میوه‌ها به همراه سبزیجات مخلوط کنید. به عنوان مثال سیب زمینی شیرین گزینه خوبی است.

آواکادو

آواکادو میوه‌ای پر چرب و سالم است. شما می‌توانید یک آواکادو را له کنید یا آن را با موز له شده مخلوط کنید که بسیار خوشمزه است.

موز

موز یکی از اولین غذاهای کودک است که برای مادران پر مشغله بسیار مناسب است. می‌توانید آن را به تنهایی یا با شیر مادر مخلوط کنید و به کودک خود دهید. موز سرشار از پروتئین، ویتامین و مواد معدنی است. این میوه از مواد سمی نیز به دور است، زیرا پوست بسیار کلفتی دارد.

 

ترفندهایی ساده و موفق برای جذب ثروت به خود

آیا شما جزو آن دسته از افرادی هستید که همیشه درمورد نداشتن ثروت کافی شکایت میکنید یا احتمالاً به لحاظ مالی به اندازهی همسالان یا همکاران خود موفق نیستید؟

آیا تاکنون از خود پرسیده اید که راز موفقیت آن‌ها چه بوده یا دقیقاً چه کاری میتوانستید انجام دهید تا موفقیت مالی خود را در زندگی افزایش دهید؟ خوب، اگر این ۷ توصیه را دنبال کنید آنگاه دقیقاً یاد می گیرید که چگونه می توانید پول را تحت کنترل خود درآورده و کیف پول خود را پر از اسکناس کنید.

درس بخوانید

اولین قدم برای افزایش درآمدتان یا ایجاد ثروت، تعلیم دیدن است. اگر تنها دیپلم دارید، به دنبال این باشید که مدرک فوق‌دیپلم یا لیسانس خود را بگیرید. تحصیلات میتواند فرصتهای زیادی را برای پیشرفت شغلی و حقوق بالاتر در اختیار شما قرار بدهد.

و به یاد داشته باشید که تحصیلات پس از آنکه در نهایت مدرک دانشگاهی خود را گرفتید تمام نمیشود! چیزهای زیادی برای یادگرفتن در مورد زندگی تا مدتها پس از فارغ‌التحصیلی‌تان از دانشگاه وجود دارد! چیزی را که دوست دارید انجام دهید پیدا کنید و تا جایی که ممکن است در مورد آن یاد بگیرید!

یادگرفتن همه چیز غیرممکن است اما هرچه بیشتر بدانید بهتر است!

برقراری ارتباط با دیگران مهم است

برقراری ارتباط با دیگران در رشته ی خودتان میتواند فرصت‌های زیادی را برای پیشرفت شغلی ایجاد کند. نه تنها باید با افرادی که در رشته ی شما هستند ارتباط برقرار کنید بلکه با افرادی که در رشته ی شما نیستند هم ارتباط داشته باشید.

هیچ‌وقت نمیدانید که با ارتباط برقرار کردن با افرادی که دارای مشاغل و تجارتهای مختلف هستند، چه چیزی را ممکن است یاد بگیرید. ممکن است حتی در این روند علاقه یا سرگرمی جدیدی پیدا کنید.

و به یاد داشته باشید که ارتباط برقرار کردن با دیگران به این معنا نیست که کارت معرفی شغلی خود را به کسی بدهید. ارتباط درست، به معنی ایجاد روابط معنادار با انجام یک گفتگوی واقعی با دیگران است.

دانش خود را به اشتراک بگذارید

فیلم، پاورپوینت، و کتاب الکترونیکی ایجاد کنید یا حتی یک گزارش کار بنویسید و آن را به صورت رایگان به افرادی که در صنعت شما هستند بدهید.

هنگامی که دانستنی‌های خود را به دیگران تقدیم می‌کنید، در واقع با ثابت کردن خود به عنوان یک متخصص در رشته تان، به خودتان نیز کمک می کنید. اگر می خواهید در شغل خود موفق شوید و پیشرفت کنید، ثابت کردن خودتان به عنوان یک متخصص حائز اهمیت است.

هنگامی که خود را به عنوان متخصص ثابت کردید، احتمال این که مردم نقشها یا وظایف مهمتری را به شما بسپارند بیشتر است.

در خودتان انضباط برقرار کنید

در مورد ایجاد ثروت، داشتن دانش اهمیت دارد، اما انضباط شخصی حتی از آن هم مهمتر است.

باید این را درک کنید که صرف‌نظر از اینکه تا چه اندازه تلاش می‌کنید یا تا چه اندازه دوست دارید ایجاد ثروت کنید، این کار مستلزم سختکوشی و صبوری زیادی است. ثروتمند شدن یک شبه اتفاق نمیافتد،

اما با این که بسیاری از افراد این را می‌دانند، اما بازهم نمیتوانند خود را منضبط کنند و هر روز به سختی کار کنند تا به هدف بلندمدت ایجاد ثروت دست پیدا کنند. اگر بتوانید در هنر پشتکار استاد شوید، آنگاه آنچه که برای رسیدن به موفقیت مالی لازم است را دارید.

از درخواست کمک نترسید

در مسیر خود به سمت ایجاد ثروت هرگز از درخواست کمک نترسید. شما هیچ‌گاه نباید از سؤال پرسیدن بترسید، صرف‌نظر از اینکه جواب آن چقدر ساده یا واضح باشد!

بهتر است که الآن کمک بگیرید تا بعداً متحمل پیامدهای کمک نگرفتن شوید. هنگام ایجاد ثروت شما نمیتوانید همهی کارها را به تنهایی انجام دهید پس هرگز از راهنمایی خواستن نترسید.

همچنین نباید کاری را فقط به این دلیل که کسی به شما گفته است انجام دهید، به منظور موفقیت در زندگی باید یاد بگیرید که چگونه تفاوت بین توصیهی خوب و توصیه‌ی بد را تشخیص دهید.

از افراد موفق درس بگیرید

از داستان‌های موفقیت در گذشته درس بگیرید. مقالات، کتابها، و مستندهایی در مورد افرادی که به لحاظ مالی موفق اند بخوانید. ببینید که آن‌ها برای موفق شدن چه کاری انجام داده‌اند و شما چه کاری میتوانید انجام دهید تا شاید پا جای پای آن‌ها بگذارید.

پس از یادگیری از افراد موفق، راهی را که میخواهید برای موفق شدن در آن قدم بردارید مشخص کنید. این بهترین روش برای به دست آوردن یک نمای کلی از اینکه برای کسب موفقیت مالی واقعی در زندگی، چه چیزی نیاز است می‌باشد.

از شکستهای خود درس بگیرید

تمرکز بر موفقیت میتواند شما را از دیدن مهمترین چیز که همان یادگیری از شکستهایتان میباشد تا دوباره مرتکب آن‌ها نشوید بازدارد.

یاد بگیرید که شکستها را تشخیص داده و خود را آموزش دهید تا یک اشتباه را دوبار مرتکب نشوید. اگر میخواهید ثروتمند شوید پس این سؤال را از خودتان بپرسید. ” من تاکنون در زندگی چه کردهام که باعث شده ثروتمند نباشم و چه کار میتوانم انجام دهیم که آن را تغییر دهم؟.

اگر بتوانید از شکستهایتان درس بگیرید و عادات بد خود را تغییر دهید و عادت‌های خوبی در خود ایجاد کنید، آنگاه یک قدم به موفقیت مالی در زندگی نزدیک‌تر شده‌اید.

 

خانه تکانی عید نوروز سال ۹۴

با فرا رسیدن ایام عید اغلب افراد به فکر خانه تکانی، شست و شو و گردگیری خانه و وسایل آن می افتند .

خانه تکانی و نظافت لزوما معادل با کار سخت نیست، یک موسیقی خوب یا یک برنامه رادیویی خوب و مفید می تواند شما را با اشتیاق بیشتری برای خانه تکانی به تحرک وادارد .

خانه تکانی یکی از رسوم بسیار قدیمی برای عید نوروز است و هر چند که آپارتمانی کوچک و بدون پستو و انباری و زیر زمین امروزی تقریبا در تمام مدت سال نسبتا تمیز هستند، اما تمیز ترین خانه ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگونش هم که شده از بالا تا پایین شسته و روفته و برق انداخته می شوند.

یک برنامه ریزی صحیح برای خانه تکانی از اهمیت خاصی برخوردار است، زیرا اضطراب ناشی از انبوه کارها باعث فشار عصبی زیادی می شود که شاید بازدارنده بوده و کار را همانند غولی عظیم جلوه گر کند.

اگر شما بدانید چه کارهایی را باید برای خانه تکانی انجام دهید و بدانید ترتیب انجام آنها کدام است مطمئن باشید نیمی از کارهای خانه تکانی تان را انجام داده اید.

حالا قلم و کاغذ به دست بگیرید و تمام کارهایی که باید برای خانه تکانی انجام شود را بنویسید. سپس روی ورقه ای دیگر کارها را به ترتیبی که باید انجام داده شود ردیف کنید.

در تنظیم برنامه خانه تکانی توجه داشته باشید که برای انجام کارهایی که نیاز به کمک دیگران دارید. روزهای تعطیل را در نظر بگیرید و کارهایی که دیگران باید انجام دهند به ترتیب اهمیت لیست کرده با نام هر فرد به او بدهید.

به این ترتیب مطمئن باشید که بدون فشارهای جسمی طی چند روز کارهای خانه تکانی تمام می شود.

در این مقاله نکاتی در مورد خانه تکانی و نظافت بیان شده که امیدواریم مورد استفاده خانم های عزیز قرار گیرد.

اگر میخواهید یک خانه تکانی فوری انجام دهید، بخوانید!

اگر هنگام خانه تکانی،به براق کننده سطوح نقره دسترسی ندارید ….مایع ظرفشویی ندارید؟….اگر به تمیز کننده سطوح کابینت دسترسی ندارید و،می توانید از مواد دیگر استفاده کنید.

اگر هنگام خانه تکانی به براق کننده سطوح نقره دسترسی ندارید،از خمیر دندان استفاده کنید.

خمیر دندان معمولی (ژل مانند نباشد) بدون افزودنی‌هایی مانند سفید کننده ،می‌تواند بدون آسیب رساندن به سطوح نقره ، لکه و تیرگی‌های آن را از بین ببرد. ظرف نقره تان را نمدار کنید ؛

کمی خمیر دندان روی انگشت تان بمالید. با ملایمت انگشت تان را روی سطح نقره مالیده و سپس آن را با آب بشویید. سپس ظرف را با یک دستمال نرم خشک کنید.

اگر هنگام خانه تکانی مایع ظرفشویی ندارید،از پاک کننده‌های مخصوص لباس استفاده کنید.

به اندازه یک قاشق غذاخوری از پاک کننده مخصوص لباس را در آب داغ ریخته و ظروف کثیف را در آب بگذارید تا به خوبی خیس بخورند ( بهتر است برای شستن ظرف‌ها دستکش بدست کنید چرا که این پاک کننده‌ها پوست دست شما را بسیار خشک و حساس می‌کنند).

برای تمیز کردن ظرف‌هایی مانند ماهیتابه یا قابلمه که چرب هستند می‌توانید آنها را از آب داغ پر کرده و یک قاشق غذاخوری نرم کننده پارچه در آن بریزید و بگذارید به خوبی خیس بخورد . با این روش غیر از اینکه ظرف‌هایتان را شسته و تمیز کرده اید ، عطر و رایحه ای دلپذیر و ملایم نیز به آنها بخشیده اید.

اگر هنگام خانه تکانی پاک کننده پارچه‌های مبل تان تمام شده …،از شامپو استفاده کنید.

شما می‌توانید با کمی شامپو لکه روی پارچه مبل‌هایتان را پاک کنید. کمی شامپو روی یک دستمال تمیز ریخته و روی لکه بکشید.

برای تمیز کردن پارچه‌های دیگر کمی آب در سینک ظرفشویی ریخته و چند قطره شامپو در آن بریزید. حالا پارچه را در سینک انداخته و پس ازمدتی آن را بشویید و بگذارید تا خشک شود.

اگر به تمیز کننده سطوح کابینت دسترسی ندارید،از آب اکسیژنه استفاده کنید (۳٪)

موادی که برای پاک کردن لکه روی سطوح کابینت بکار می‌روند ترکیبی شبیه به مواد پاک کننده و سفیدکننده‌های لباس دارند. از این مواد می‌توانید برای تمیز کردن و شستن سطوح کابینت‌های فلزی و لباس ‌های پشمی و پارچه ای استفاده کرد.

سطح کابینت را تر کنید ، سپس با پاک کننده آنجا را پاک کرده و دوباره با دستمال خشک و تمیز کنید.

نکات ریز خانه تکانی و خانه داری:

نحوه از بین بردن جوهر سیاه بر روی فرش در هنگام خانه تکانی:

مقداری ماست روی محل لکه ریخته و با قاشق ماست را جمع کنید.چند مرتبه این کار را تکرار کنید، لکه کاملاً از بین می رود.

نحوه بر طرف کردن لکه جوهر موقع خانه تکانی:

برای پاک کردن لکه جوهر خودکار یا خودنویس از شیر استفاده کنید.قسمت جوهری شده لباس را حدود پنج دقیقه داخل شیر قرار داده و سپس آن را با آب معمولی بشویید.

اثر لکه جوهر کاملاً از بین خواهد رفت.برای این منظور می توان از شیر ترش شده و یا دوغ نیز استفاده کرد.گاه برای برطرف شدن کامل اثر لکه، باید این کار چندین بار تکرار شود.

شستن پرده ها:

پرده های نخی را قبل از شستن به مدت ۱۵-۱۰ دقیقه در آب سرد یا ولرم خیس کنید تا گرد و غبار جمع شده بر روی آن جدا شود. پرده را به آرامی بلند کنید. آب کثیف را خالی نمایید. سپس پرده را در محلول کف صابون ولرم و غلیظ بشویید.

البته با ملایمت سعی کنید که آن را به هیچ وجه نچلانید. سه بار پرده را با آب ولرم آبکشی کنید.

اگر از ماشین لباسشویی استفاده می کنید. برای شستشوی اول دستگاه را روی درجه کم مقدماتی بشویید و شستشوی بعد را هم ۲ دقیقه با درجه کم تنظیم کرده و بشویید.

پرده را قبل از اینکه کاملاً خشک شود، وقتی کمی نمدار است اتو بزنید. اتو را از پشت به موازات الیاف طولی آن بکشید(اگر پرده را اتو نمیزنید بهتر است وقتی نمدار است پرده را آویزان کنید تا چین و چروکش باز شود)

نکته:مراقب باشید از این گزینه‌ها استفاده نکنید

۱-از صابون ظرف شویی (صابونی که برای شستن ظروف در سینک پر از آب می‌اندازند تا ظرف‌ها خیس خورده و سپس آنها را بشویند) برای تمیز کردن ماشین ظرف شویی استفاده نکنید.

برای تمیز کردن ماشین ظرف شویی شما نیازمند ماده ای هستید که کمتر کف کند ،اگر از صابون برای تمیز کردن دستگاه ماشین ظرف شویی تان استفاده کنید ، کف آشپزخانه تان سرشار از کف خواهد شد.

۲-استفاده از مواد شوینده لباس برای تمیز کردن فرش یا اثاثیه خانه مانند مبلمان و …

محصولات پاک کننده ای که برای تمیز کردن لباس‌ها بکار می‌روند دارای موادی هستند که کف فراوانی ایجاد می‌کنند که برای فرش و مبلمان و اثاثیه دیگر خانه شما بسیار مضر خواهد بود.

۳-اسپری‌های پاک کننده را برای لیوان‌های شیشه ای استفاده نکنید.

تقریبا تمام اسپری‌ها مانند هم هستند ؛ اگر برای تمیز کردن لیوان‌های شیشه ای تان از آنها استفاده کنید بعد از تمیز کردن روی آنها لکه‌های کف باقی می‌ماند و شیشه را مات می‌کند.

۴-از پاک کننده سطوح استیل ضد زنگ برای سطوح نقره تان نیز استفاده نکنید.

مواد پاک کننده ای که برای سطوح استیل به کار می‌رود دارای موادی هستند که اگر برای تمیز کردن سطوح نقره استفاده شود به آنها آسیب رسانده و دچار خراش‌های بدشکل می‌کند.

برای مودب بودن به چه چیزهایی توجه کنیم؟

برای مودب بودن به چه چیزهایی توجه کنیم,مؤدب بودن یعنی آگاهی از احساسات دیگران و احترام گذاشتن به آنها. شاید خیلی وقت‌ها متوجه ادب دیگران نشویم اما پررویی، گستاخی و رفتار بی‌ملاحظه را خیلی زود تشخیص می‌دهیم.

مؤدب بودن روابط شما با دیگران را بهتر می‌کند، برایتان احترام می‌آورد، اعتمادبه‌نفستان را بالا برده و مهارت‌های ارتباطی‌تان را تقویت می‌کند.در این مقاله می‌خواهیم به بعضی از اصول و قواعد حفظ ارتباط با دیگران اشاره کنیم. از اینرو به نمونه‌هایی از متداول‌ترین رفتارهای افراد مؤدب و محترم اشاره می‌کنیم.

شاید خیلی از نکاتی که در زیر به آن اشاره می‌کنیم به نظرتان بدیهی برسد اما خیلی وقت‌ها فراموش می‌کنیم رعایتشان کنیم. اگر دوست دارید بدانید که چطور مؤدب بودن می‌تواند ارتباطتان با دیگران را تقویت کند، این مقاله را دنبال کنید.

تشخیص بی‌ادبی و گستاخی دیگران کار بسیار راحتی است اما تشخیص این رفتارها در خودتان چندان ساده نیست. به تاثیری که روی دیگران می‌گذارید خوب فکر کنید. خیلی راحت می‌توانید با رعایت این نکات در نظر همه فردی محترم و مؤدب بیایید.

ر روابط خود با دیگران – دوستان، همکاران، خانواده، مشتریان و همه آدم‌ها — این نکات را رعایت کنید . همیشه سعی کنید از فکرتان استفاده کرده و تاجاییکه برایتان امکان دارد با در نظر گرفتن تفاوت‌های فرهنگی، درست رفتار کنید.

۱- به آدم‌ها سلام کنید – به درستی به دیگران سلام و احوالپرسی کنید، به چشمانشان نگاه کرده و طبیعی لبخند بزنید. نزدیکانتان را در زمان احوالپرسی در آغوش بگیرید و با همکارانتان دست بدهید. طوری رفتار کنید که دیگران دوست داشته باشند به شما نزدیک شوند. فقط به این دلیل که روز بدی داشته‌اید، دیگران را نادیده نگیرید.

۲- کمی برای یک گپ کوتاه وقت بگذارید – می‌توانید درمورد آب‌وهوا یا اخبار روز صحبت کنید یا احوال خانواده آن فرد را جویا شوید. برای صحبت کردن علاقه نشان دهید اما دقت کنید که بیش از اندازه پیش نروید. رفتارتان باید دوستانه و صمیمی باشد و به پیام‌های کلامی و غیرکلامی فرد مقابل نیز توجه داشته باشید.

۳- سعی کنید مسائل مربوط به طرف‌مقابل را به یاد آورید و نظر و پیشنهاد مناسب دهید – اسم همسرشان، تولدشان یا هر اتفاق مهم دیگری که برایشان افتاده را عنوان کنید. همیشه به یاد مشکلات و اتفاقات منفی زندگی دیگران باشید.

۴- همیشه از کلمات “لطفاً” و “ممنون” استفاده کنید – یادتان باشد از دیگران به خاطر کارهایی که برایتان انجام می‌دهند تشکر کنید و وقتی از آنها درخواستی دارید آن را بسیار محترمانه و با استفاده از کلماتی مثل “لطفاً” عنوان کنید. اگر کسی چیزی به شما تعارف می‌کند پاسخ دهید “بله ممنون” یا “خیر متشکرم.”

۵- دیگران را تحسین کنید و بخاطر موفقیت‌هایشان به آنها تبریک بگویید – تحسین شما باید واقعی به نظر برسد. اگر حسادت کنید یا از موفقیت دیگران عصبانی باشید واقعی نشان دادن تحسین و تبریکتان بسیار سخت خواهد شد.

۶- سر کار چه با زیردستان و چه رئیس مؤدبانه رفتار کنید – موقعیت و مقام دیگران را بشناسید و به آن احترام بگذارید.

۷- از زبانی مناسب استفاده کنید – به جنسیت، نژاد، مذهب، دیدگاه سیاسی و سایر مسائل خاص دیگران احترام بگذارید. به هیچ عنوان از الفاظ تحقیرآمیز درمورد هیچ کس در هیچ موقعیتی استفاده نکنید.

۸- یاد بگیرید با دقت به حرف‌های دیگران گوش کنید – وقتی طرف‌مقابلتان حرف می‌زند، خوب توجه کنید. وسط حرف دیگران نپرید یا بی‌توجهی نکنید.

۹- به وقت دیگران احترام بگذارید – سعی کنید وقت‌شناس باشید.

۱۰- در صورت لزوم قاطع باشید اما به حق دیگران برای قاطع بودن هم احترام بگذارید.

۱۱- غیبت نکنید – سعی کنید نقاط مثبت دیگران را بگویید.

۱۲- بخاطر اشتباهاتتان عذرخواهی کنید – اگر چیزی گفتید یا کاری کردید که بی‌ادبانه و گستاخانه به نظر می‌رسید، از طرف مقابل عذرخواهی کنید اما دقت کنید که بیش ‌از اندازه این کار را تکرار نکنید.

۱۳- از زبانی که فهم آن برای دیگران دشوار باشد استفاده نکنید – سعی کنید ایده‌ها و صحبت‌های پیچیده‌تان را با دقت بیشتری توضیح دهید.

۱۴- برای شنیدن ایده‌ها و نظرات دیگران آماده باشید.

۱۵- مناسب با موقعیت لباس بپوشید. از پوشیدن لباس‌های باز در مکان‌های عمومی خودداری کنید و به کسانیکه در چنین مکان‌هایی لباس باز پوشیده‌اند هم خیره نشوید. هیچوقت رسمی‌تر از موقعیتی که می‌خواهید در آن شرکت کنید لباس نپوشید.

۱۶- با دقت و ملاحظه از شوخ‌طبعی استفاده کنید. مرزهای شوخی کردن را بشناسید و هیچوقت پایتان را فراتر از آن نگذارید.

۱۷- مراقب بهداشت شخصی‌تان باشید. دندان‌هایتان را مرتب مسواک بزنید، لباس‌هایتان را هر روز عوض کنید و از اسپری بدن و عطر استفاده کنید.

۱۸- وقت‌شناس باشید. اگر با کسی قراری دارید، حتماً سروقت یا حتی چند دقیقه زودتر برسید. اگر می‌بینید که ممکن است دیرتر برسید، حتماً فردمقابل را از آن مطلع کرده و عذرخواهی کنید. هیچوقت دیر کردن خود را توجیه نکنید. به وقت دیگران احترام بگذارید و آن را هدر ندهید.

۱۹- سر میز غذا رفتاری مناسب داشته باشید. وقتی در کنار دیگران غذا می‌خورید، از خوردن غذاهایی که بویی تند دارند خودداری کرده، با دهان باز صحبت نکنید و غذا نجوید.

۲۰- در محیط های عمومی، گوشتان را نخارانید، دستتان را در بینی نکنید و ناخن‌هایتان را نجوید. از بازی کردن بیش از حد با موهایتان هم خودداری کنید.

داشتن رفتاری درست هیچ هزینه‌ای برایتان ندارد اما در رفتار دیگران با شما و احساسشان نسبت به شما تاثیر قابل‌توجهی می‌گذارد. وقتی مؤدب باشید و رفتاری محترمانه نشان دهید، دیگران نیز با شما همانگونه رفتار خواهند کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.