post

4DQpjUtzLUwmJZZCza4MDTF2TkwCzvp1mTQeMDgzRPsG 199x300 گلبرگ سرخ زنده باد زندگی شماره پنجاه و هفتمشش نکته اساسی که شما را به مدیر بهتری تبدیل می کند

زمانی که راجع به مدیریت حرف می زنیم من همیشه اعتقاد به اصول اولیه و بنیادی داشته ام تا فانتزی ها .مطمئنا هیچ ایرادی ندارد گفتن اینکه مهارت های ارائه کردن یا پرزنته کردن

هزاران شنونده را مسحور خود می کنداما زمانی که به اثر بخشی در اجرا می رسیم اینکه به چه خوبی اصول بنیادی مدیریت را در همه حال اجرا کنیم تعیین کننده می باشد.

در اینجا اصول بنیادی که شما را به بهترین مدیرمبدل می کند را ارائه می دهم:

۱٫با دید باز و منعطف به مسائل نگاه کن (دیدگاه خود را به مسایل منعطف نگه داریم)

بهترین مدیران آنهایی اند که انعطاف پذیر،وفق پذیر و همسو با محیط خود هستند.آنها همواره به دنبال فرصت ها می باشند.

۲٫شنونده خوبی باش.

بسیاری از ایده های اصلاحی معمولا از طرف کارمندانی که به کارهای اجرایی نزدیک ترندمطرح می شود.تعصب و عدم انعطاف پذیری، دشمن حرکت و پیشروی سازنده است.ازاینکه الگوهای اجرایی همیشگی را تغییر دهیم نترسیم و این دیدگاه که ” این راهی است که ما همیشه این کار را انجام می دهیم” را عوض کنیم.

۳٫انتظار عالی ترین ها را داشته باش ( عالی بودن را بخواه)

استاندارها را بالا اما دستیافتنی در نظر بگیریدو از کارمندانتان دستیابی به این استانداردها را بخواهید. بهترین مدیران آنهایی که ” سخت ترین” یا ” خوبترین” اند نیستند بلکه آنهایی هستند که بهترین نتیجه را از افراد تحت مسئولیت خود بدست می اورند.

زمانی که کارمندان شما تشخیص می دهند که شما استانداردهای بالا و ثابتی را دارید این نکته کلیدی می شود که آنها به آسانی فراموش نمی کنند.اگر کارمندان شما بدانند که شما از خود توقع عالی ترین ها را دارید انها هم از خود به چنین انتظاری می رسند.

مطمئن شوید که کارمندان تان به وضوح می دانند که بر چه موضوعی باید تمرکز کنند( استانداردهایتان را بطور واضح مشخص کنید)

در ارتباط با داشتن استانداردهایی که بالا گفته شد مطمئن باشید که هدف های شغلی کارمندان تان به طور واضح برای انها مشخص شده باشد. که همانا این هدف های قابل اندازه گیری و به خوبی باور شده بهترین دوست مدیران خواهند بودکه اجرای کارها را از حالت ذهنی به عینی سوق خواهند داد. اگر اینها در ابتدای سال به گونه ای مبتکرانه مشخص شوند در طول سال به ارزشمند ترین راهنما برای هم کارمندان و مدیران خواهند بود.

۴٫از زمان خود همانند طلا یا بیت کوین محافظت کنید. ( زمان طلاست)

زمان یکی از دارایی های حساس و حیاتی مدیریت است که معمولا دست کم گرفته می شوداما از الزامات تصمیمات متفکرانه است.مدیران معمولا به مسیر های متعددی جذب می شوند . من می دانم چون اینگونه بوده ام و این اغلب تنها به انجام عجله ای کارها به جای انجام اثر بخش کارها می انجامد.

برترین مدیران اثر گذاری که من می شناسم برنامه زمانبندی خود را هوشیارانه حفظ می کنند.انها تنها کارهایی که باید انجام دهند را انجام می دهند والبته کارها را به خوبی الویت بندی کرده و کارها را به گونه ای موثر و کارا تقسیم و تفویض می کنند و به خود زمان کافی برای تفکر دقیق به مسایل مهم رامی دهند.

۵٫ارتباط مداوم با ارائه فید بک ها ی معنی دار در زمان های وقعی

گرچه ارتباط موثر ممکن است مقداری تکراری به نظر بیاید اما به این دلیل است که انقدر اولیه و پایه ای است که به نظر نمی آید که مدیریتی باشد. مدیران قوی همواره ارتباط برقرار کننده های فوق العاده ای هستند. ارائه فید بک های فراوان – هم مثبت و هم منفی – یک مهارت مهم و کلیدی است . خود را در دسترس آنهایی که تحت مدیریت شما هستند قرار دهید. حتی اگر شما از راه دور مدیریت می کنید همواره از طریق تلفن ، ایمیل ،یا پیام کوتاه و…. در ارتباط باشید.

بهتر است که حضور فیزیکی نداشته اما به آسانی در دسترس باشید تا حضور فیزیکی داشته باشید اما قابل دسترسی و ارتباط نباشید.

۶٫در بحث ها غوطه ور نشوید اما باآ نها مستقیما و عادلانه کنار بیاییم.

همانگونه که هر مدیر می داند محیط کاری بستر حاصلخیز بحث ها و جدل هاست مانند موضوعات فردی ، مزد و پاداش ها،رسمیت دادن ها،کم کردن هزینه ها،اخراج ها و مدیریت روابط بین کارکنان .

هیچ گاه موارد احساسی که به مشاجره ختم می شوند در شرکت ها تمامی ندارد.بهترین مدیران پرهیز کنندگان از بحث و جدل نیستند بلکه آنها سریعا مشکلات را شناسایی و عادلانه برای انها راه حل پیدا می کنند.کارمندان مشاهده کنندگان مشتاقی هستند.( همه چیز را می بینند) انها متوجه می شوند که در زمان نیاز چه کسی قدر عمل را در دست می گیرد و چه کسی از ان فرار می کند.آنها به مدیری که با موقعییت های سخت مواجه می شود احترام گذاشته در حالی که احترام خود را نسبت به مدیری که از مشکلات دوری می کند از دست می دهند.

مدیریت یک تلاش و مجاهدت پیچیده است که نیازمند مهارت های مختلف است . واقف بودن به این اصول زیربنای محکم و استوار برای کارهای جاری روزانه فراهم می اورد.

اینها ۶ قاعده اصلی گرچه لیستی کامل نیستند اما مطمئنا ۶ اصل قابل اتکای قدیمی هستند که کمک می کنند که سال خود را با شروعی قوی اغاز کنید.

 

آموزش خانه تکانی عید نوروز

با فرا رسیدن عید نوروز اکثر خانم های ایرانی تمایل بهه تمیز کردن خانه خود دارند. ما در این مقاله به خانم های تازه عروس و جوان نحوه خانه تکانی و تمیز کردن اشیاء و ظروف را آموزش می دهیم. هر ساله و در آستانه نوروز، مسمومیت‌های سطحی و شدیدی در اثر استفاده نامناسب از مواد شوینده در جامعه اتفاق می‌افتد و زنان به عنوان مدیر امور داخلی منزل که بیشترین مسئولیت را در نظافت خانه برعهده دارند، آمار بیشترین موارد مسمومیت خانگی را نیز به خود اختصاص می‌دهند. آسیب‌های بهداشتی هنگام استفاده از موادشوینده، ممکن است در کوتاه مدت اثر چندانی نداشته باشد، اما در بلندمدت مشکلات ریوی و پوستی، عوارض چشمی و آلرژی‌های مختلف تا سرطان را به همراه دارد.

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد ترکیب مواد شوینده به مردم هشدار داده‌اند زیرا ترکیب مواد شوینده یا پاک کننده‌ها با مواد سفیدکننده در فضای کوچکی مانند حمام یا دستشویی خطرناک است. با ترکیب شوینده‌ها با سفیدکننده‌ها از فعل و انفعالات شیمیایی ترکیب این مواد، گاز کلر آزاد شده که با رطوبت مخاط دهان اسید کلریدریک ایجاد کرده که بسیار قوی و سوزاننده است و استنشاق آن در فضاهای کوچک علایم شدید تنفسی ایجاد می‌کند.

بد‌ترین شکل استفاده از پاک کننده‌ها :

بد‌ترین شکل استفاده از مواد پاک کننده و شوینده آن است که آن‌ها را با آب گرم مخلوط کنند یا از آن‌ها در محیط‌های بسته‌ای که بخار آب وجود دارد، استفاده شود.

نکات ضروری برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌ها

کار‌شناسان بهداشت محیط وزارت بهداشت برای کاهش عوارض تنفسی و مسمومیت‌ها به افراد توصیه می‌کنند که از مواد شوینده و پاک کنندهای استفاده شود که آسیب کمتری می‌رسانند، بطور مثال استفاده از پودرهای شوینده که آنزیم هم دارند، بسیار ایمن‌تر از استفاده از مواد سفیدکننده‌ای است که بخار دارد. استفاده از پاک کننده استاندارد و خودداری از مصرف مواد شوینده و پاک کننده‌ها در فضاهای بسته، از دیگر توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت است.

بخار متصاعد شده از ترکیب جوهرنمک و وایتکس بسیار برای چشم، پوست و ریه خطرناک است، بنابراین باید از ترکیب این دو ماده جدا پرهیز شود. همچنین هنگام شست و شوی حمام و دستشویی باید از ماسک‌های محافظ استفاده شده و پنجره‌ها باز و تهویه روشن باشد تا جریان هوا برقرار شود. بسیاری از مواد ضد عفونی کننده به راحتی از ماسک‌های کاغذی عبور می‌کنند و می‌توانند موجب آسیب ریه شوند بنابراین تهویه مناسب محل، روشن کردن هواکش و بازکردن پنجره‌ها، استفاده نکردن از محلول‌های غلیظ و بستن دستمال ضخیم مرطوب روی دهان و بینی می‌تواند تا حد زیادی از بروز آلرژی‌ها و پیشگیری از این مشکلات کمک کند.

کار‌شناسان وزارت بهداشت از مردم می‌خواهند که به توصیه‌های ایمنی روی برچسب محصولات مانند پوشیدن دستکش و ماسک هنگام استفاده از محصولات سوزاننده، توجه کنند. استفاده از مواد شوینده شیمیایی ممکن است موجب تشدید بیماری‌های قلبی، عروقی و ریوی شود؛ مواد شوینده شیمیایی روی زنان باردار، افراد مسن و کودکان بیشتر آسیب رسان است. افراد هنگام استفاده از شوینده‌ها باید مطمئن شوند که استفاده، نگهداری و دفع این موادشیمیایی، مطابق با دستورالعمل سازنده است.

نگهداری از مواد خطرناک پاک کننده در مکانی دور از دسترس کودکان، محکم بستن در محصولات شیمیایی و پاک کننده‌ها و نگهداری از فرآورده‌های حاوی موادشیمیایی پرخطر در ظروف ویژه از دیگر توصیه‌های کار‌شناسان وزارت بهداشت درباره مواد شوینده و پاک کننده به شمار می‌رود. در صورت جابجا کردن مواد شوینده و پاک کننده، بقیه ماده باید به ظرف اصلی بازگردانده شود؛ هرگز نباید برچسب روی ظروف مواد شیمیایی را برداشت، اگر برچسب روی ظروف دچار پوسیدگی شد لازم است دوباره روی آن بر چسب زده شود.

اقدام ضروری در مسمومیت‌های ریوی

اولین و بهترین اقدام برای مسمومان ریوی، خروج سریع فرد از محل سربسته و استفاده از هوای آزاد و قرار گرفتن در معرض جریان هوا است زیرا استنشاق هوای تازه، تنفس را تسهیل کرده و موجب آرامش می‌شود. همچنین استفاده از بخور به ویژه بخور سرد بسیار کارآمد بوده و خودداری از صحبت کردن نیز مفید است. ارجاع هرچه سریع‌تر آسیب دیدگان و مسمومان به پزشک یا تماس با اورژانس در این موارد ضروری است.

آسیب ناشی از مواد شوینده بر چشم

انواع مواد شیمیایی می‌توانند به چشم آسیب برسانند، مواد شوینده و رنگ بر از جمله خطرناک‌ترین مواد برای چشم به شمار می‌روند و در صورت تماس با چشم به سرعت قرنیه را زخم کرده و حتی در موارد شدید‌تر می‌توانند به سوراخ شدن کره چشم منجر شوند. مواد شوینده همچنین می‌توانند موجب ایجاد زخم‌های شدید در پلک شده و چسبندگی‌های کره چشم و پلک را به همراه داشته باشند.

آسیب ناشی از این مواد ممکن است آن قدر جدی باشد که بینایی به طور کامل از بین برود بنابراین استفاده از عینک حفاظتی جهت کاهش آسیب چشم‌ها توصیه می‌شود. گاهی دلیل بروز برخی حوادث برای افراد، بی‌دقتی آنهاست. بالا رفتن از نردبانی که سطح اتکای آن پایدار و محکم نشده، استفاده از بنزین برای پاک کردن وسایل بدون توجه به حساسیت آن در برابر اصطکاک و گرما از جمله این موارد است.

توصیه های آتش نشانی برای خانه تکانی

  1. در زمان نظافت خانه خود و استفاده از نردبان و یا چهارپایه از پایداری سطح اتکای آن با زمین کاملا مطمئن باشید و از چهارپایه‌های استاندارد و نردبان دوطرفه استفاده کنید.
  2. از شست‌وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و غیره که آلوده به مواد روغنی باشند توسط مواد سریع‌الاشتعال (مثل بنزین) جدا خودداری کنید.
  3. از قرار دادن مواد شوینده مانند وایتکس و جوهر نمک و مانند اینها روی زمین و در دسترس کودکان جدا خودداری کرده، در حد استاندارد از آنها استفاده کنید.
  4. در زمان پاک نمودن شیشه و پنجره‌های منزل احتیاط لازم را نموده و از رفتن بر روی نرده‌ها و یا قرنیزها جدا خودداری نمایید.
  5. شست‌وشوی لوازم برقی مانند لوستر، چراغ روشنایی و غیره قبل از قطع کامل برق بسیار خطرناک بوده و احتمال برق‌گرفتگی افراد را افزایش می‌دهد لذا اول برق وسیله برقی را قطع و سپس این لوازم را پاک نمایید.
  6. در زمان جابجایی لوازم خانگی بالاخص اجاق گاز، احتیاط بیشتری کنید و کلیه اتصالات مربوط به گاز اعم از شهری و کپسول را توسط آب و صابون چک کنید تا از عدم نشتی آنها مطمئن شوید. ضمنا شیلنگ‌های فرسوده انتقال گاز را حتما تعویض کنید.
  7. از ریختن مواد قابل اشتعال در چاههای فاضلاب، دستشوئی، توالت و غیره جدا خوداری نموده، چرا که در اثر ریزش این گونه مواد در محیط خانه احتمال انفجار و آتش‌سوزی بسیار است.
  8. کپسول دستی آتش‌نشانی موجود در محیط خانه را بموقع شارژ کنید زیرا این کار می‌توانید کمک بسزائی در زمان آتش‌سوزی احتمالی به شمار رود.
  9. از جابجایی لوازم و اثاثیه سنگین منزل به صورت فردی اجتناب نموده و در این مورد از کارگران حرفه‌ای و یا کار گروهی بهره بگیرید تا در ایام خوش نوروز دچار دیسک کمر یا عوارض ناشی از آن نشوید.

 

۶ کاربرد جوش شیرین در خانه تکانی عید

  1. جوش شیرین برای جلا بخشیدن وسایلی از جنیس نقره نیز بسیار مفید است و لکه های روی آنها را نیز از بین میبرد. البته دقت داشته باشید که خیلی زیاد از آن استفاده نکنید.
  2. محلول های جوش شیرین کاربردهای بسیار زیادی در خانه دارند که از جمله میتوان به محلول جوش شیرین و پودر لباس شویی،جوش شیرین و سرکه که جز پر کاربرد ترین ها هستند نام برد. این محلول می تواند تمامی لکه های موجود در خانه را از بین ببرد. البته دقت داشته باشید آن را روی سطوح چوبی و پارچه ای نکشید.
  3. بهتر است برای شستن سرویس بهداشتی و یا ظرف شویی و سرویس حمام از خمیر جوش شیرین استفاده شود که از مخلوط جوش شیرین با آب به دست می آید.
  4. از جوش شیرین در پاک کردن روزانه ی گاز،ماشین ظرف شویی و ماشین لباس شویی استفاده میشود. پودر جوش شیرین را مقداری روی یک پارچه بکشید و گاز را تمیز کنید تا براق شد.
  5. از جوش شیرین برای شستشوی داخل و یا بدنه ی کتری نیز استفاده میشود و باعث براق شدن آن ها میشود. مقداری جوش شیرین را درون کتری بریزید و بگذارید تا آب بجوشد سپس آن را بشویید و رسوب ها از بین می روند.
  6. جوش شیرین به عنوان پاک کننده انواع سطوح البته به جز سطوح چوبی کاربرد فراوانی دارد. سرامیک و کاشی های مختلف از جمله مهمترین مواردی هستند که می توانید با این ترکیب تمیز کنید.

 

در هنگام استفاده از تردمیل به این نکات توجه کنید

– حتما طناب تردمیل را به پیراهنتان وصل کنید:

همه تردمیل‌ها دکمه شروع و پایان دارند. دکمه پایان با یک طناب نازک به پیراهن ورزشکار وصل می‌شود. معمولا هم اغلب کاربران تردمیل از آن استفاده نمی‌کنند. این دکمه برای این است که وقتی فاصله فرد از دستگاه زیادتر می‌شود و امکان افتادن او از روی دستگاه وجود دارد؛ با کنده شدن نوار از دکمه؛ دستگاه خود به خود خاموش و بدین ترتیب از آسیب و واژگون شدن ورزشکار جلوگیری ‌شود.

– تردمیل را در محیطی مناسب قرار دهید:

اتاقی که تردمیل را در آن قرار می‌دهید، باید فضای کافی داشته و اطرافش خلوت باشد. قرار گرفتن تردمیل در کنار اجسام محکم و برنده مانند میز شیشه‌ای یا گلدان و… خطرناک است چون همیشه احتمال سقوط ورزشکار از روی دستگاه وجود دارد. همچنین اتاق باید تهویه خوبی داشته باشد.

– بدون کفش روی تردمیل نروید:

افرادی که روی تردمیل می‌دوند، حتما باید کفش کتانی مناسب و جوراب به پا داشته باشند. کوبیدن پاشنه و کف پای بدون حفاظ به مرور بر مفاصل و استخوان‌ها فشار می‌‌آورد و به آن صدمه می‌رساند.

– در انتخاب تردمیل به سرعت آن توجه کنید:

تردمیل‌های مد یا مدیکال، تردمیل‌های گرانقیمت و حساسی هستند که معمولا در کلینیک‌های پزشکی ورزشی و بیمارستان‌ها از آنها استفاده می‌شود. سرعت حرکت این نوع تردمیل‌ها پایین است. تردمیل‌های باشگاهی برعکس تردمیل‌های مدیکال سرعت بالا و توان بیشتری دارند. تردمیل‌های خانگی هم همان‌طور که از نامشان پیداست، طوری طراحی شده‌اند که برای خانه مناسب هستند. این نوع تردمیل‌ها نیز امکانات متعدد و سرعت محدودی دارند.

– برای انتخاب تردمیل به وزنتان توجه کنید:

اغلب خریداران تردمیل وقتی به مراکز فروش تجهیزات ورزشی مراجعه می‌کنند، نوع تردمیل را با توجه به بودجه مالی‌‎شان انتخاب می‌کنند. این روش کاملا غلط است چون هر تردمیلی خصوصیات منحصر به فردی دارد؛ مثلا بعضی از تردمیل‌ها برای افراد کم وزن ساخته شده‌اند و بعضی برای افراد سنگین‌وزن با بیشتر از ۱۱۰ کیلوگرم وزن.

– به نوع و مارک تردمیل دقت کنید:

اگر تردمیل خیلی ارزان‌قیمت باشد و کیفیت پایینی داشته باشد، ممکن است به‌تدریج دچار لرزش شود و همین لرزش‌ها می‌تواند به مفاصل اندام تحتانی بدن آسیب وارد کند پس نوع تردمیل معیار مهمی در انتخاب است.

– تردمیل برای بعضی از بیماران خطرناک است:

تردمیل نیز مانند خیلی از وسایل ورزشی دیگر برای بعضی‌ها مناسب است و برای بعضی‌ها نا‌مناسب. برخی از افراد مبتلا به بیماری قلبی، ریوی، دیابت و… هستند. این بیماران نمی‌توانند با سرعت بالا روی تردمیل بدوند. این نوع ورزش نه‌تنها برای آنها سودی ندارد بلکه احتمال آسیب به قلب و ریه را بیشتر می‌کند. توانایی بیماران در استفاده از تردمیل باید به‌وسیله پزشک مشخص شود. همچنین افرادی که آرتروز اندام تحتانی (زانو یا مفصل ران) دارند، نباید از تردمیل به‌خصوص از نوع خانگی استفاده کنند چون احتمال تشدید درد مفاصل در این افراد وجود دارد ولی فردی که وزن مناسب و سلامت کامل جسمی دارد هیچ منعی در استفاده از تردمیل ندارد.

– از تردمیل درست استفاده کنید:

خیلی از افراد ابتدا روی نوار گردان تردمیل می‌ایستند و سپس دکمه شروع را فشار می‌دهند و شروع به دویدن می‌کنند. این کار کاملا غلط است. برای شروع اول باید دو پا در کناره دستگاه قرار داده و سپس با سرعت آهسته تردمیل روشن شود و‌ فرد آرام روی نوار گردان تردمیل قرار گیرد و به‌تدریج سرعت را بالا ببرد.

– هر روز از تردمیل استفاده نکنید:

نیازی نیست که هر روز از تردمیل استفاده کنید و به ورزش روزانه خود تنوع دهید؛ یعنی اگر ۲ روز با تردمیل کار می‌کنید، ۳-۲ روز هم در پارک ورزش کنید. چون استفاده مدام از تردمیل باعث صدمه به زانو یا مفاصل دیگر می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.