post

چگونه بهترین همسر دنیا باشیم؟

هنر یک زن در این است که به این راه ها توجه بیشترى نموده و آنها را از اول زندگى خوب شناسائى نماید تا بتواند همسر خود را دائما خشنود و راضى نگه دارد.

راه هاى جلب رضایت همسر خود را که به صورت اختصاصى است، شناسائى نمائید. هنر یک زن در این است که به این راه ها توجه بیشترى نموده و آنها را از اول زندگى خوب شناسائى نماید تا بتواند همسر خود را دائما خشنود و راضى نگه دارد.

همه دخترها و پسرها با هدف خوشبختی و آرامش و

داشتن خانواده ای موفق ازدواج می کنند ، همه ی انسانها در ابتدای زندگی مشترک، دارای یک زندگی شیرین و رضایت مندی هستند، ولی چرا ادامه زندگی با ناراحتی و عدم رضایت از یکدیگر ، نزاع ها و کشمکش های خانوادگی همراه می شود؟

پیامبر خدا حضرت محمد مصطفی ( صلی الله علیه و آله و سلم ) می فرمایند:« هیچ بنایی در نزد خدا محبوبتر از ازدواج و خانه ای دوست داشتنی تر از خانه ای که با ازدواج شکل می گیرد، نیست. »

ما زنان هنرمند ایرانی، آنقدر باید خانه مان دوست داشتنی و پر از آرامش باشد، تا دوران شیرین اوایل ازدواج، لحظه به لحظه در طول 40 و یا 50 سال زندگی مشترکمان تداوم داشته باشد. و این مقدور نیست ، مگر با پویایی و تلاش برای داشتن زندگی مشترک موفق.

زندگی مشترک موفق در این روزگار، حکم طلای ناب را دارد و بانوان ایرانی، باید به معنای واقعی هنرمند باشند، تا همه خانواده،خوشحال و شاد و راضی باشند.

کلید های برلیانی زیر را در زندگی خود به کار گیرید، انجام هر کدام از آنها می تواند در بالا بردن لذت زندگی مشترک و در تداوم زندگی شیرین، مفید باشد .

1 – از خواب صبحگاهى بپرهیزید تا همیشه سرحال باشید و به همه کارهای خود برسید. برکت ساعات صبح ، چیز دیگریست.

2 – از تلخ روئى بپرهیزید و با لبخند محبت آمیز زندگى را شروع کنید، یک لبخند و تبسم، خیلى کم مایه است، ولیکن سرمایه بزرگى به نام خوش خلقى شوهر و شادابى زندگى را، با آن مى توانید خریدارى نمائید.

3 – از چشم و هم چشمى و تقاضاى غیر مقدور از همسر بپرهیزید تا شوهر شما نزد شما و اهل خانه محبوب شده و خجالت زده و افسرده نگردد.

4 – از حسادت و رشک بپرهیزید تا به زندگى خود قانع ، و از همسر و فرزندان خود لذت ببرید. حسود جز رنج آفرینى براى خود، کارى نمى کند. ساده زیستى و سالم زیستى را شعور و شعار واقعى خود قرار داده و از تجمل گرائى بپرهیزید تا زحمت زندگى را کمتر، و زندگى را شیرین تر کرده باشید.

5 – توجه به مطالعه و اختصاص ساعاتى از روز به مطالعه و کسب اطلاعات و وقایع روز، به زندگى شما یک انضباط علمى و ارزش مى دهد و شما و زندگى شما را از دیگر زندگى هاى متمایز مى کند. توجه کنید که مردان، زنانی که فقط به اندازه آشپزخانه شان می فهمند را، هم صحبت خوبی نمی دانند!

6 – از بدبینى به شوهر و دیگران بپرهیزید تا شوهر، نزد شما عزیزترین و محبوب ترین افراد باشد و در مقابل، او بتواند به شما اعتماد و اطمینان نماید.

7 – از نق زدن، بهانه جوئى بپرهیزید تا تمکین، آرامش و شادابى را به زندگى زناشوئى دعوت کرده و از طرف دیگر همسر شما در وظایف خویش موفق تر بوده و در نتیجه بیشتر خود را مدیون شما ببیند.

8 – از گفتگو پیرامون موضوعاتى که به نحوى ارزش هاى همسر را تضعیف یا نادیده مى گیرد پرهیز نمائید تا محیط گفتگو و همنشینى شما آرام و بدون جدل باشد.

9 – از توجه و احترام به والدین همسر دریغ ننمائید. هر چه شما بیشتر به آنها محبت کنید آنها به فرزند خود و عروس خود بیشتر علاقمند، و زندگى با آنها و کنار آنها دلپذیرتر مى گردد.

10 – راه هاى جلب رضایت همسر خود را که به صورت اختصاصى است، شناسائى نمائید. هنر یک زن در این است که به این راه ها توجه بیشترى نموده و آنها را از اول زندگى خوب شناسائى نماید تا بتواند همسر خود را دائما خشنود و راضى نگه دارد.

11 – می دانید که بالاترین عشق ها را خدا در دل ها می اندازد، توجه بیشتر به عبادات و رعایت حد و حدود آن، به زندگى یک زیبائى معنوى بیشترى می دهد.

12 – توجه به الفاظى که در هنگام گفتگو با همسر و فرزندان بکار مى برید. تا مى توانید از الفاظ و کلمات ارزشمند و مثبت استفاده نمائید تا همسر شما به عقل و ارزش عقلى شما، بیشتر توجه کند.

13 – توجه به جاذبه هاى ظاهرى خود در نزد شوهر، ترتیب ظاهر متناسب و مورد پسند همسر، تا خاطر او را بیشتر به خود جلب کرده باشید.

14 – چنانچه در طبخ غذا زحمت مى کشید، سعى کنید نظر او را بعد از میل غذا بخواهید و عیوب آن را در دفعات بعدى رفع نمائید تا به حسن سلیقه شما اطمینان پیدا کرده و دست پخت شما را دوست داشته باشد. خیلی از آقایان غذاهای پرادویه را دوست دارند و بعضی هایشان طعم ساده غذا را ترجیح می دهند.

15 – توجه به گفتارها و انجام سریع تقاضا و خواهش هایی که در مواقع خاص دارد،چرا که محبت، به وسیله اطاعت، قلبى و عمیق تر مى گردد!!

16 – شنونده خوبى براى حرفهاى همسر خود باشید تا او هم شنونده خوبى براى حرفهاى شما باشد.

17 – مهر و محبت در منزل، منبع اصلی رضایتمندی است. همدیگر را مورد مهر قرار دهید، زیرا باید برای فرزند خود، مانند سرچشمه محبت باشید. همدیگر را نوازش کنید، در آغوش هم تلویزیون ببینید و … به طور کلی انرژی خود را از همسرتان دریافت کنید تا بتوانید به او و فرزندانتان انرژی بدهید.

و در پایان

یکی از عواملی که همیشه بین زن و شوهر منجر به بحث و گفتگوی اعتراض‌آمیز می‌شود، عدم رعایت نظم و انضباط در امور داخلی منزل هست. زن یا شوهری که جوراب و لباسش وسط خانه افتاده باشد یا نظافت و بهداشت خانه را رعایت نکند، مورد اعتراض قرار خواهد گرفت و این یعنی شروع دعوا ، توجه کنید که نظم محیطی، نظم فکری و آرامش می آورد، پس همیشه مرتب و منظم باشید.

 

آپشن دهگانه ای که هر خودرویی باید داشته باشد

آپشن های پرطرفدار مثل سیستم ناوبری یا سقف شیشه ای بازشو و یا روکش های فلزی و چوبی داشبورد و سیستم های سرگرمی می توانند بسیار جذاب باشند. اما آیا آپشن ها مهم تری هم وجود دارند؟ امروزه خرید خودرویی جدید بدون یکی از این آپشن ها دردناک است. چه خودروی ارزان قیمت و یا خودروی لوکس و شناخته شده ای باشد. البته وقتی در ایران باشید، باید امکانات ایمنی یا سپر خودرو را هم یکی از آپشنها بدانید.

و این لوازمی که در ادامه می آید، در نظر سازندگان داخلی، لوازمی بدردنخور می باشند که باید پول آن ها را گرفت اما از روی خودرو حذف کرد! این فهرست پیشنهادی ماست. شاید شما آپشن های مهم تری را بدر ذهن داشته باشید.

1. آینه های تیره شونده

رانندگی در شب زمانی که نور چراغ خودروهای پشت سری به طور متناوب روی چشمان شما می تابد، می تواند تمرکزتان را برهم زده و باعث خطراتی شود. آینه های جدید به طور خودکار تیره می شوند تا بازتاب نور را به حداقل برسانند.

2. کروز کنترل

هنوز کروز کنترل به یک سیستم استاندارد و ضروری در تمام خودروها تبدیل نشده است و خودروهای زیادی را بدون آن خواهید یافت. تازه در بزرگراه های طولانی، نعمت آن را درک می کنید.

3. پروژکتور چراغ های جلو

ماشین های مدرن نیاز به چراغ های مدرن دارند. چراغ های هالوژن یا LED روزتاب روی بیشتر خودروهای امروزی به طور استاندارد نصب می شوند. شاید تا آینده نزدیک، نورافکن های لیزری هم داشته باشیم. اما یک پروژکتور خوب هم می تواند، وسعت دید شما را در شب به طور قابل ملاحظه ای افزایش دهد.

4. فضای کابین رنگی

فضای کسل آور و تاریک خودروهای قدیمی، با رنگ های مختلف و ایجاد کنتراست، شاد، اسپرت و جذاب می شوند. امروزه اکثر تولیدکنندگان، تریم های مختلفی را پیشنهاد می کنند که در میان آن ها می توانید گزینه های دو یا چند رنگ را برای تنوع بیشتر انتخاب کنید.

5. صندلی های گرم شونده

در صبح یک روز زمستانی، وقتی روی نشیمن گاه گرم خودروی خود مستقر شدید، قدر این آپشن را خواهید دانست. حتی مدل هایی با خنک کننده داخلی برای تابستان و یا گرم کن فرمان نیز قابل سفارش اند.

6. اتصال به گوشی های هوشمند

وقتی یک خودروی آپشن دار سوار می شوید یعنی حداقل یک گوشی هوشمند نیز دارید. بگذارید موسیقی از گوشی شما روی باندهای خودرو پخش شود. یا اطلاعات مختلف را با نرم افزارهای موبایل بین گوشی و خودرو مبادله کنید.

7. روکش چرم

یک انتخاب بسیار قدیمی اما موجه، روکش چرمی برای صندلی هاست. زیبایی، راحتی، لوکس بودن و آسانی تمیز کردن آن همیشه جذابیت دارند.

8. سیستم دستیار پارک

از خودرو پیاده شوید و بگذارید خودش پارک دوبل کند یا در فضای پارکینگ جابجا شود. بعضی از خودروها نیز هنوز نیاز به این دارند که درون آن ها نشسته باشید. آن ها فرمان می دهند اما شما گاز و ترمز را در اختیار دارید.

9. گیربکس دوکلاچه

این یکی از جذاب ترین انتخاب ها برای عاشقان رانندگی است. یک گیربکس خوب اتوماتیک که می تواند مصرف سوخت بهینه ای هم داشته باشد. لذت تعویض دنده دستی با اهرم های روی فرمان را هم فراموش نکنید.

10. رانندگی خودکار

خوب برای سفارش این یکی، کمی زود است. البته در حال حاضر خودروهایی چون مرسدس بنز کلاس اس جدید از این سیستم بهره می برند. در آینده هر جا که خسته شدید، فرمان را رها کنید و کمی چرت بزنید. شاید هنگامی که بیدار شدید، در مقصد باشید! البته در حال حاضر کارهایی مثل رهاکردن فرمان و چرت زدن مساویست با فاجعه ای غیرقابل جبران …

 

با این توصیه ها خودتان پزشک گیاهان خانگی باشید

گیاهان زینتی خانگی گاهی دچار بیماریهایی می شوند که منشا آن در بعضی مواقع فیزیولوژیک است ولی معمولا خطر جدی برای آنها محسوب نمی شود. برای پیشگیری از اینگونه بیماریها بی شک می بایست تمامی نکات و دستور العمل های بهداشتی به منظور سلامت زیستن گیاه در محیط های بسته آپارتمانی رعایت شود. در اینجا به 11 نشانه بیماری در گیاهان اشاره می کنیم و راه های درمانی برای این دوستان سبز خانگی را برای علاقمندان توضیح می دهیم:

گیاهان کم پشت با گل های کم

دلیل: نور کم و ضعیف

درمان: بیشتر گیاهانی که داخل منزل نگهداری می شوند روزانه به 14 ساعت نور آفتاب نیاز دارند. در اینترنت جستجو کنید و میزان نور لازم برای هر گیاهی که در منزل دارید را پیدا کنید و به مستقیم یا غیرمستقیم بودن نور یا نیاز به سایه هم توجه کنید.

گل های کم و شاخ و برگ زیاد

دلیل: کود نیتروژنی زیاد

درمان: اغلب گیاهان خانگی فقط یک بار در ماه به کود نیاز دارند و در ماه های سردتر این مقدار کمتر هم می شود. برای کوددهی برنامه ریزی داشته باشید و از آن بیشتر کود ندهید.

زرد شدن برگ ها

دلیل: آبیاری زیاد، رطوبت کم، زهکشی ضعیف خاک، دمای پایین یا کم بودن جای گلدان برای ریشه ها

درمان: اگر آب و هوا ناگهان تغییر کرد، نباید گیاه را نزدیک بخاری بگذارید تا به تغییر ناگهانی محیط زیست واکنش بدهد. گلدان را چک کنید تا زهکشی مناسب و کافی داشته باشد و ریشه های گیاه در گلدان جای مناسبی داشته باشند.

برگ های سوخته

دلیل: نور مستقیم زیاد

درمان: گیاه را از مقابل نور مستقیم آفتاب به جایی با نور غیرمستقیم منتقل کنید، برگ های آسیب دیده را هرس کنید و آبیاری عمیق و گهگاه را ادامه دهید تا ریشه بهتر رشد کند. از کوددهی زیاد خودداری کنید، زیرا این کار سوختگی گیاه را تشدید می کند.

قهوه ای شدن نوک برگ ها

دلیل: کود یا آفت کش زیاد، خاک خشک، دمای پایین، هوای داغ، نمک انباشته یا فاسد شدن ریشه

درمان: به بیشتر گیاهان خانگی حداکثر ماهی یک بار باید کود داد. گلدان ها را در سینی ها کم عمق پر از ماسه بگذارید و آنها را پر از آب کنید تا رطوبت اطراف گلدان افزایش یابد (گلدان باید روی ماسه و بالاتر از سطح آب قرار بگیرد). یک بار در ماه آب کافی در بالای خاک بریزید تا نمک اضافی از آن خارج شود.

برگ های کوچک یا پژمرده شدن گیاه

دلیل: خاک زیاد خیس یا خشک است

درمان: روتین آبیاری برای خودتان درست کنید که گهگاه ولی عمیق باشد تا رشد ریشه افزایش یابد و از فاسد شدن ریشه جلوگیری شود. اگر به فاسد شدن ریشه شک دارید، گیاه را از گلدان درآورید و سیستم ریشه ها را بررسی کنید و ریشه های عفونی (نوک سیاه شده ریشه ها با پوسیدگی چسبناک) را ببرید و با مخلوط گلدانی استریل و یک گلدان جدید، جای گیاه را عوض کنید.

خال های روی برگ ها

دلیل: خال های برگی قارچی، خال های آبی

درمان: اگر گیاه شما عفونی شده است، باید آن را از گیاهان دیگر جدا کنید و برگ های عفونی را ببرید. برای پیشگیری از خال دار شدن باید تهویه هوا را بیشتر کنید یعنی فاصله بین گلدان ها را افزایش دهید و مواظب باشید که هنگام آبیاری، آب روی برگ ها نپاشد.

زرد شدن نوک برگ ها و سپس قهوه شدن آنها: کل برگ ممکن است بمیرد

بیماری: سیاه تاول

درمان: برگ های عفونی را ببرید. از اسپری کردن آب به برگ ها اجتناب کنید.

رشد قارچ پودری سفید روی شاخ و برگ ها، از ریخت افتادن برگ و افتادن برگ

دلیل: کپک پودری

درمان: تهویه هوای اطراف گلدان را بیشتر کنید و شاخ و برگ عفونی را قطع کنید.

ریشه های نرم قهوه ای و سیاه، گیاهان پژمرده

دلیل: فاسد شدن ریشه یا ساقه

درمان: از آبیاری زیاد پرهیز کنید. گیاه عفونی را حذف کنید، ریشه های فاسد شده را قطع کنید و با ترکیب گلدانی استریل و گلدان تمیزی، جای گیاه را عوض کنید.

رشد نکردن، پس مرگ (خشک شدن گیاه از نوک شاخه ها به سوی ریشه) و از ریخت افتادن گیاه

بیماری: کپک بوتریتیس

درمان: گیاه بیمار را ایزوله کنید و قسمت های عفونی را ببرید. تهویه هوا در اطراف گلدان را با افزایش فاصله بین گلدان ها، بیشتر کنید.

 

راهنمای خرید روغن زیتون

عضو شورای ملی زیتون، رنگ روغن زیتون خالص و مرغوب را زرد متمایل به سبز عنوان کرد و گفت: باید تلخی و تیز بودن آن، انتهای گلو را بسوزاند.

زیتون و فرآورده‌های این محصول ارزشمند به واسطه خواص دارویی بی‌شمار، همواره مورد توجه اکثر مردم جهان بوده و با پیشرفت علم و پی بردن به خواص بیشتر آن این محصول با افزایش تقاضای چشم‌گیری روبه‌رو شده است.

اخبار متعددي كه درباره زیان‌های جسمی غذاهای سرخ شده با روغن‌های متفرقه در رسانه‌های جهان انتشار می‌یابد، سبب شده که میل به این روغن‌ها در جهان روند صعودی به خود بگیرد.

بعد از اینکه ذائقه مردم جهان به‌دلیل افزایش بیماری‌های گوارشی به‌ویژه در رانندگان و کارمندان، بیش از پیش به سمت روغن زیتون کشیده شد، بازار این محصول معجزه‌آسا هر روز داغ‌تر می‌شود.

در این میان خریداری روغن زیتون اصل برای مردمانی که به‌دنبال مصرف زیتون و روغن زیتون هستند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

روش شناسایی روغن زیتون اصل

عضو هیئت مدیره شورای ملی زیتون درباره چگونگی تشخیص اصل بودن روغن زیتون به خبرنگار ایانا گفت: باید تلخی و تیز بودن آن انتهای گلو را بسوزاند و بوی میوه زیتون احساس شود.

نادر جلالت با تأکید بر اینکه رنگ روغن زیتون خالص و مرغوب باید زرد مایل به سبز باشد، افزود: در مورد زيتون ویژگی‌های مهمی وجود دارد که در ایران به آنها کمتر بها داده می‌شود، لذا باید بر روی شناخت بیشتر روغن زیتون فرهنگ‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ویژگی‌های اشاره شده مربوط به روغن اکستراورژن (روغن فرابِکر) است که خواص دارویی آن بیشتر مطرح است.

جلالت ادامه داد: مصرف روغن زیتون بیماری یبوست مزمن را ظرف کمتر از یک هفته برطرف می‌کند و در واقع مردم باید بدانند که زیتون هم دکتر و هم داروی آنها است.

عضو هیئت مدیره شورای ملی زیتون با اشاره به اینکه شورای ملی زیتون با تمام توان بر روی فرهنگ‌سازی برای افزایش سرانه مصرف زیتون در کشور کار می‌کند، در جواب افرادی که قیمت روغن زیتون را بسیار بالا عنوان می‌کنند، تصریح کرد: باید فقیرترین افراد جامعه روغن زیتون مصرف کنند چرا که توان مالی آنها ضعیف است و باید همواره بدن خود را از طریق مصرف روغن زیتون در برابر بیماری‌ها واکسینه کنند.

سبک زندگی نادرست ایرانی‌ها

وی یادآور شد: ما ایرانی‌ها عادت کرده‌ایم که 50 سال به‌دنبال پول می‌دویم و 50 سالگی پول‌ها را کول کرده و به‌دنبال دوا و دکتر می‌رویم.

جلالت تأکید کرد: هزینه کردن برای زیتون و روغن زیتون بدین معنی است که جلوی ضررهای مالی و جانی آینده را گرفته‌ایم.

وی ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها با اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه به افزایش سرانه مصرف و فرهنگ‌سازی آن به شورای ملی زیتون کمک کنند.

زیتون سیاهی که توسط سولفات آهن تیره شده، مصرف نکنید

عضو هیئت مدیره شورای ملی زیتون اظهار داشت: به‌طور نمونه باید اطلاع‌رسانی شود زیتون‌های سیاهی که توسط سولفات آهن به رنگ تیره درآمده است، به هیچ وجه توسط مردم خریداری و مصرف نشود.

جلالت با انتقاد از عدم اطلاع‌رسانی‌های دقیق و مناسب در بخش زیتون، گفت: به‌دلیل عدم آگاهی، باغداران بعد از برداشت، زیتون را در گونی‌های 50 تا 100 کیلیویی ریخته و نگهداری می‌کنند که سبب پایین آمدن کیفیت آن می‌شود.

پیش‌بینی افزایش قیمت زیتون

وی در پایان درباره وضعیت برداشت زیتون نیز افزود: از اواسط شهریورماه برداشت زیتون در مناطق مختلف آغاز شده است، اما میزان برداشت امسال به‌دلیل کم بودن زیتون بر روی درختان و افزایش هزینه‌های اولیه، مناسب نیست و قطعاً قیمت زیتون در بازار افزایش پیدا خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.